K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut

Oficiálně jako by ani neexistoval, neboť se nikdy neobjevil v ceníku a nabízen byl pouze vybraným klientům AMG. Za sedmilitrový dvanáctiválec a nálož pohodlí je i dnes třeba tučně zaplatit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut

28.6.2020 | Petr Miler

K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut

/

Foto: Legends Duda-Cars, Mobile.de

Oficiálně jako by ani neexistoval, neboť se nikdy neobjevil v ceníku a nabízen byl pouze vybraným klientům AMG. Za sedmilitrový dvanáctiválec a nálož pohodlí je i dnes třeba tučně zaplatit.

Mercedes třídy S dlouhodobě definuje nejvyšší třídu osobních automobilů. Od prvních generací exceluje technikou, luxusem i kvalitou a dodnes zůstává měřítkem společenského postavení. Mezi automobilovou smetánkou ale existuje ještě výše postavený model, kterému jsme kdysi věnovali zvláštní článek.

Exotická verze s označením S70 AMG nebyla určena každému, dokonce ani komukoli, kdo si ji mohl dovolit. Šanci koupit tohle auto dostali jen nejváženější klienti, neboť nikdy nefigurovalo v oficiálních cenících. Museli jste být zkrátka „někdo”, aby vám AMG takový stroj nabídlo. Už samotný sedmilitrový motor M120 je vzácnost, neboť jej podle různých zdrojů bylo vyrobeno něco mezi 112 a 123 exempláři, do Mercedesu třídy S se ale dostal jen zlomek z nich - AMG dnes ví o pouhopouhých 18 vyrobených autech.

Motor a vůz dosáhly takové vzácnosti, že i samotná firma ztratila přesný pojem o počtech, ale to nakonec není důležité. Důležitá je hlavně technika sama. Vůz požívá vepředu uložený sedmilitrový dvanáctiválec, který AMG vyrábělo pro Pagani Zonda C12 S. Noční můra ekologů dávala výkon 496 koní (365 kW) a 720 Nm točivého momentu. I se čtyřstupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadní nápravy se tento kolos dostal z 9 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Maximálka nebyla obligátních 250 km/h, omezovač byl nastaven na rovné tři stovky - luxusní expres, jak se patří.

Základem pro tento superstroj se stal Mercedes S 600 L, tedy prodloužená verze s větším prostorem pro cestující vzadu. Ti měli k dispozici mimo jiné elektrické nastavování a vyhřívání, kožené čalounění, čtyřzónovou klimatizaci nebo lednici. V 90. letech to byla zcela výjimečná kombinace a jistě neurazí ani dnes.

Hmatatelným důkazem existence tohoto modelu je exemplář nabízený prodejcem v polské Poznani. Údajně nebouraný vůz najel za 23 let své existence jen 67 tisíc km a vypadá podle toho - zdá se být sotva pořádně zajetý, stav interiéru i exteriéru nejeví známky většího opotřebení. Tomu ovšem odpovídá i cena 87 330 Eur, tedy asi 2,3 milionu Kč - ani dnes to opravdu není auto pro každého.


K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut - 1 - Mercedes S70 AMG 1997 prodej 01K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut - 2 - Mercedes S70 AMG 1997 prodej 02K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut - 3 - Mercedes S70 AMG 1997 prodej 03K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut - 4 - Mercedes S70 AMG 1997 prodej 04K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut - 5 - Mercedes S70 AMG 1997 prodej 05K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut - 6 - Mercedes S70 AMG 1997 prodej 06K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut - 7 - Mercedes S70 AMG 1997 prodej 07K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut - 8 - Mercedes S70 AMG 1997 prodej 08K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut - 9 - Mercedes S70 AMG 1997 prodej 09K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut - 10 - Mercedes S70 AMG 1997 prodej 10
Mercedes S70 AMG nebyl dostupný běžným zákazníkům německého úpravce. Objednávky se vyřizovaly individuálně, celkem vzniklo jen 18 kopií. Jedna z nich po je nyní k mání ve zjevně výjimečném stavu v Polsku. Foto: Legends Duda-Cars

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.