Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Muž v ruské továrně nafotil, jak smutně končí unikátní prototypy nových aut
5.9.2019 | Mirek Mazal
Stroje historické hodnoty, které by jednoho dne mohly mapovat v muzeu značky vývoj toho či onoho modelu, v případě Uralu jen smutně chátrají v opuštěných prostorách za jednou z výrobních hal.
Uralský automobilový závod sídlící v Čeljabinské oblasti vyrábí hlavně pro domácí trh rozličné těžké automobily. Společnost produkuje mimo jiné terénní náklaďáky s pohonem 4x4, 6x6, 8x8 a s nosností do 20 tun nebo autobusy do nepohody s náhonem 4x4 či 6x6. Do běžně nepřístupných výrobních prostorů společnosti se v rámci dne otevřených dveří mohli podívat novináři a někteří se nestačili divit.
Jeden z nich publikoval na webu poutavý fotografický report z akce. Samotná výroba je relativně nezajímavá, daleko větší pozornost poutají prototypy odtavené na volném prostranství za jednou z hal. Společnost na uchování historie značky evidentně moc nedá, unikátní koncepty stojí opuštěné na větru a dešti a na jejich stavu je to znát. Některé prototypy odložené v křoví už jsou řádně rezavé, jinými prorůstá zeleň.
O trochu pozornosti prosí hned vedle fabriky například několik zkušebních Uralů 432065, což je univerzální 4x4 z roku 2012 pro zemědělskou práci. Vedle parkují vojenské koncepty s prázdnými pneumatikami, opodál v dalších řadách chátrá kamion Ural 6464 z roku 2005 a člověk si všimne i několika kříženců ruské techniky se zahraničními díly od firem jako Iveco či MAN.
Zeleným lakem zaujme zcela nová silniční mula s kabinou původně určenou pro variabilní MAN TGS. Pokusný ruský exemplář byl postaven v roce 2017, ale nemůže pokračovat do výroby, protože sériové produkci zabránily sankce uvalené západem. Rusové projekt přerušili, auto vyvezli na mráz a čekali na obnovení vývojových prací. Teď už se ale nezdá, že by k němu kdy mohlo dojít. Prototypy mají nejlepší chvíle za sebou a Putin nemá snahu ustoupit ze svých pozic. Snad jen smilování někoho z vedení automobilky může tyto stroje zachránit před postupným rozkladem.







Ruský novinář nahlédl do továrny Uralského automobilového závodu
Mnohem zajímavější podívaná čekala mimo zpřístupněné haly, za továrnou doslova prosí o smilování řada cenných prototypů v různém stádiu rozkladu
Zdroj: Drom
Bleskovky
Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
včeraDalší silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
včeraNejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025
Nejnovější články
Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
před 2 hodinamiVážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
před 4 hodinamiProč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
před 5 hodinamiZájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
před 7 hodinamiŠéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.04. 15:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.04. 14:27 - pavproch
- BMW Divize 06.04. 10:30 - pavproch
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 06.04. 08:37 - Prong1994
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 06.03. 13:11 - Michal Sýkora
- Rychlodotazy 06.02. 22:19 - mlunovozík
- Politický koutek 06.02. 11:34 - Stepan
- Autopojištění - kalkulace 06.02. 10:31 - Vojta1988