Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Trabant z Guinessovy knihy rekordů točí až 9 000 otáček, stovku dá za 3,2 sekundy
9.10.2019 | Mirek Mazal
Auto proslulé svou mizernou dynamikou se pod rukama jednoho německého nadšence změnilo k nepoznání. Místo stovky za 21 sekund teď zvládá totéž skoro o 18 s rychleji.
Lidově řečeno BMV alias Bakelitové Motorové Vozidlo, pro ostatní prostě Trabant s dvouválcem a duroplastovou karoserií, zůstává symbolem motorismu v NDR. Výroba hustě kouřícího plastového stroje probíhala dlouhých 27 let ve východoněmeckém závodu VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau. Cenově dostupné auto pro masy zažilo v prostředí prakticky bez existující konkurence jistý komerční úspěch, ale pokud jde o výkon, nebyl to žádný závoďák.
Pohon standardně obstarával napříč umístěný dvoudobý motor o objemu 0,6 litru s výkonem 19 kW (26 koní). Pohotovostní hmotnost sice díky duroplastové konstrukci zůstala u 600 kilogramů, v plném nasazení škytající Trabant přesto v oblaku dýmu zrychloval na stovku za dlouhých 21 sekund. Původně brzda provozu se v rekordně upravené verzi změnila k nepoznání a prohání soupeře na vrchařských soutěžích.
Německý závodník Ronny Urland ukrajuje vteřiny časomíry v kompletní přestavbě Trabantu 610S. Široký rozchod odlehčených kol a masivní bodykit s velkým křídlem doplňují zásadní vylepšení motorové jednotky. Dýchavičný řadový dvouválec předu totiž vystřídal upsotřed umístěný agregát Honda H22 s omezovačem otáček u parádní hodnoty 9 000 ot./min.
Hlasitý prototyp nyní váží 860 kilogramů, ale vpřed jej žene 201 kW (274 koní) výkonu. To stačí na sprint z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v závislosti na zpřevodování maximální rychlost až 235 km/h. To je od roku 2010 stvrzené a dodnes nepřekonané maximum v Guinessově knihy rekordů. Kdo by čekal, že v ní kdy něco takového najdeme...
Trabant Ronnyho Urlanda dělá dobrou reklamu plastovému modelu z NDR. Po kompletní přestavbě a osazení bezmála 300koňového motoru zvládá stovku za 3,2 sekundy
Majitel zásadně přestavěného provedení 610S navštěvuje závody do vrchu, kde se s takto upraveným strojem rozhodně neztrácí
Zdroje: Drive Tribe, Tag 24, HillClimb Monsters@Youtube
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před hodinou - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před hodinou - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 2 hodinami - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 3 hodinami - Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
před 4 hodinami - Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
včera