Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle to vypadá na pohřebišti Ferrari, pěkné pohledy to nejsou
11.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Ferrari a další supersporty nejsou z aut, která bychom běžně viděli umírat v zubožených stavech. I některá z nich ale stihne tento osud.
Věčné jsou jen diamanty a kariéra Karla Gotta, vše ostatní se musí spokojit s jistou formou dočasnosti. Platí to i o autech, která jsou vyrobena, poslouží jednomu, dvěma, třem, někdy i více majitelům a pak se odeberou na věčnost. Zpravidla skončí na vrakovišti či ve šrotu proto, že udržovat je při životě se z různých důvodů stane neúměrně nákladným.
Když takto popíšeme život Škody Favorit, s úsměvem na tváři to říkat nebudeme, údiv to ovšem nevzbudí. Ale Ferrari? To jsou přece cenná, výjimečná auta, která majitelé hýčkají v často klimatizovaných garážích. A když to vydrží dostatečně dlouho, prodají je ještě podstatně dráže, než je koupili. Takové vozy přece nemají pohřebiště, žijí věčně...
O některých z nich to platí. Existují Ferrari, která jsou tak vzácná, že stačí, když z nich zbudou „papíry” a štítek s VIN, aby je mělo smysl klidně postavit od základu znovu - jsou tak drahá, že historická hodnota dalece přesahuje náklady na jejich stavbu. Každé Ferrari ale není Enzo, jsou tu Mondialy, Testarossy, 328, 348, 355, 360 a spousta dalších typů, které sice nikdy nekoupíte vysloveně levně, nejsou ale - aspoň v tuto chvíli - tak ceněné, aby v jejich životě neexistoval bod, který znamená jejich smrt. Těžké nehody, požáry, případně i technický problém na velmi drahé části jejich techniky se může postarat o to, že opravovat už se je prostě nevyplatí. Co se s nimi děje pak?
Tyto vozy skončí na místě jako je to, které vám díky Robovi Ferrettimu ukážeme dnes. Je to hotové pohřebiště a byť tu nenajdeme jen Ferrari, jméno firmy FerrParts s kalifornském Sacramentu jasně naznačuje, v čem tkví její specializace. Tato společnost kupuje právě zejména Ferrari, která postihl výše zmíněný osud a postupně je pohřbívá, to se jinak nedá nazvat.
Jejich konec pak vypadá takto - na dvoře za sídlem firmy zůstávají pod širým odložená ve značně zuboženém stavu vystavena vlivům okolního prostředí. A jen čekají na moment, kdy by se z nich mohlo ještě něco neobvyklého hodit.















Než se „propracují” na toto místo, které vážně více než co jiného připomíná hřbitov, je s nimi pochopitelně nakládáno rozumněji. Jsou postupně rozebírána a díly z nich buď přímo použity nebo skladovány pro pozdější prodej.
Vidíme tu tak vše - dveře, skla, motory, převodovky, kabeláže, drobné díly, zkrátka cokoli vás napadne. A nechybí ani dílna, kde jsou tyto součásti zase montovány na ještě používaná auta.
Možná si řeknete... No co, „vrakáč”, vrakoviště. V podstatě ano, ale kolikrát jste na vrakovišti viděli Ferrari? „Ani jednou,” musí být naprostá většina upřímných odpovědí, ani nikdo z naší redakce na běžné vrakovišti takové auto nikdy neviděl. Tady mají jen ta a je to vskutku neobvyklý a docela smutný pohled - zubožená Ferrari se opravdu nevidí, natož v takových počtech. I ta ovšem někdy stihne takový osud, nezbývá než se s tím smířit...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
