Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle to vypadalo v továrně Ferrari v době, kdy dnešní klenoty byly nové
26.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(46 foto) Obrázky z výroby dnešních Ferrari se v éteru občas objeví. Fotky dekády staré jsou o poznání vzácnější. Dokážete pojmenovat auta na nich?
Značka Ferrari je v myslích mnoha petrolheadů zakotvena jako špička toho, co může jezdit po silnicích. Stará Ferrari se dnes leckdy prodávají za sumy rovnající se ročním rozpočtům menších měst. A vlastnit vůz téhle značky, byť by to byla „jen” 360 Modena, je pro mnoho lidí snem, ať už současný trend turbodmychadel a robotizovaných převodovek vítají či nikoliv.
Stejně jako všechna ostatní auta se i Ferrari musí někde vyrábět. V italském Maranellu, to víme všichni; je tam ohromná fabrika a muzeum, ve kterém si člověk může prohlédnout spoustu zajímavých silničních i závodních strojů. Dovnitř do výrobny se ale dostane málokdo, proto vezměme zavděk několika desítkami přiložených fotografií.
Fotky z výroby nových Ferrari se na internetu dají najít poměrně snadno. Pár jsme vám jich v minulosti ukazovali i a větší sadu pro srovnání najdete níže i dnes. Nejsou to ale tyto záběry, které činí dnešní sadu tak zajímavou. Jsou to především spíš staré fotografie, které ukazují výrobu Ferrari v dobách, kdy byl Enzo tím skutečným „Il Commendatore”, pánem všeho maranellského.
Na těchto záběrech vidíme auta, z nichž mnoho dnes již neexistuje, ale některá jiná se dnes mohou obchodovat za stamiliony korun. Na jedné z fotek vidíme i model 250 LM, kterých vzniklo jen 37. Jeden takový se v minulém týdnu prodal na aukci za 14,3 milionu dolarů, tedy asi 342,9 milionu korun. Když tento vůz Ferrari vyráběl, jistě věděl, že nedává za vznik ničemu obyčejnému - těžko ale mohlo tušit, že se jeho dílo bude o pár dekád později prodávat za tak ohromné sumy.
Nechme ale řečí, zde budou nejvýmluvněji hovořit fotografie. Oddělili jsme historické fotky od těch novějších a máme za zajímavější a vzácnější právě ty historické. Ferrari 250 LM není jediný zajímavý stroj, na který se na nich můžeme podívat, další zkuste poznat sami - muže na posledním snímku rozeznáte jistě snadno, jeho autem je model 330 s dvojitými předními světly z 60tých let minulého století.


















Historické fotky z továrny Ferrari člověk jen tak nepotká
Výroba novějších aut je už trochu známější
Zdroj: CBI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 12:35 - řidičBOB
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB