Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takto si VW před 15 léty představoval své první SUV, zapomnělo se na to
12.11.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jakkoli to z dnešního pohledu to zní podivně, ještě před 15 léty VW žádné SUV nenabízel. Tento koncept měl ukazovat to první, střílel ale mimo.
Volkswagen Passat páté generace je dodnes zajímavý vůz. Mimo jiné proto, že se s faceliftem koncem roku 2000 objevil pod jeho kapotou osmiválec s označením W8. Byly to v podstatě dva bloky VR4 na jedné klikové hřídeli a tento motor sloužil jako testovací platforma pro pozdější motory W12 a W16, které v autech koncernu VW žijí dodnes.
Motor W8 v Passatu dával 275 koní ze čtyř litrů objemu bez přeplňování. Se stejným výkonem se tento motor objevil ještě v jednom autě - konceptu Magellan. Ten se představil na detroitském autosalonu zkraje roku 2002. V době, kdy nic jako Touareg ještě VW neprodával, vzbudil Magellan patřičné pozdvižení.
Nebyl totiž jen SUV, jak dnes může vypadat. Jistě, měl osmiválec, pohon všech kol a vzduchové odpružení, ale jeho cílem bylo nabídnout rozmanitost - spojit to nejlepší ze segmentů SUV, MPV a pick-upů do jednoho auta. Vzniklo tak auto se vzhledem offroadu, všestranností MPV a jízdními vlastnostmi kombíku, jak psal dobový tisk.
Offroadový tu ale byl nejen vzhled. Magellan měl např. elektronické uzávěrky diferenciálů, krátké převisy zlepšující nájezdové úhly a 19" kola obutá do pneumatik Michelin PAX, které nabízely tehdy novou technologii runflat. A díky absenci rezervy pod podlahou zavazadelníku tu bylo víc místa.
Interiér měl být co nejvíce variabilní a nabídl šest míst po dvou ve třech řadách. Co na něm však zaujme nejvíce, je futurističnost palubní desky a displej ve volantu - něco takového nemají auta dodnes. Není to ovšem jen tak nějaký displej, je to jednotka GPS, která funguje v autě jako navigace a kterou si můžete vzít s sebou, aby vás navigovala, když půjdete pěšky.
V horní části palubní desky vidíme displej, který asi nelze úplně označit za displej infotainmentu v dnešním slova smyslu, předzvěstí něčeho takového ale jistě byl. Pozoruhodné na něm je provedení - panel, na kterém je umístěn spolu s hodinami a digitálním přístrojovým štítem, vypadá, jako by se nad zbytkem palubní desky vznášel.
Koncept Magellan se představil i se střešním boxem, který si můžeme prohlédnout na některých fotografiích. Logo Magellan je na jeho zádi vzhůru nohama, protože bylo možné víko kompletně odejmout a použít jako člun, snad v poctě mořeplavci Fernãu de Magalhãesovi, jehož flotila jako první v historii dokázala tím, že ji obeplula, že je země kulatá. Volkswagen Magellan byl pojmenován po něm, neboť právě Magellan mu anglicky hovořící říkáji. A aby příslušenství nebylo málo, představil se i s přívěsem, jehož design bral inspiraci z Mezinárodní vesmírné stanice. Navzdory nátuře vozu nebyl obytný, byl to prostě jen přívěs.
Magellan „ztělesňuje naplnění potřeb zákazníků, kteří se nemohou rozhodnout mezi klasickým SUV, MPV nebo kombíkem a kteří oceňují klíčové charakteristiky těchto typů karoserie”, uváděl tehdy Volkswagen s tím, že Magellan by mohl být předzvěstí toho, jak bude vypadat připravované SUV. Produkční Touareg však byl úplně jiný a Magellan zůstal konceptem, na který si dnes už málokdo vzpomene...












„Takhle nějak by mohlo vypadat produkční SUV Volkswagenu,” myslel si tisk v té době a VW neodporoval. Sériový Touareg byl ale nakonec úplně jiný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
