Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s
4.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Pořád je to Brouk, pořád je to silniční auto a pořád má plochý čtyřválec VW. Jenže tenhle má pod kapotou motor s 1 000 koní.
Původní Volkswagen Brouk, nejprodávanější automobil historie, vznikl ve zhruba 21,5 milionu kusů a měl umět převážet rodinu i po dálnici. Na čtvrmíle jeho sotva čtyřicetikoňový motor nikdy stavěn nebyl, takže se časy tohoto auta na této vzdálenosti pohybují okolo dlouhých 22 sekund. Kromě těchto vlastností má Beetle také miliony fanoušků po celém světě a některé z nich zároveň baví čtvrtmílové sprinty. Asi tušíte, kam míříme.
Fialový stroj, který vidíte na fotkách, je podle dostupných zpráv nejrychlejším silničním Broukem na světě. A nevznikl ve Spojených státech, nýbrž ve Švédsku, rukama konstruktéra Tora Øyvinda Skinneho. Ovšem, při něčem pomáhal bratr, protože Tor Skinne je téměř slepý. Před lety ale údajně závodil i v USA, takže o zkušenosti u něj jistě nouze není.
Tenhle Brouk může normálně na silnici, samozřejmě jsou předtím odmontovány závodní pneumatiky, ohromné křídlo a zadní kolečka proti převrácení. Silnice ale není to, proč byl stvořen, to jsou čtvrtmílové sprinty. Před pár lety, když tenhle stroj poprvé dosáhl rekordu mezi Brouky, byl jeho čas 9,03 vteřiny s cílovou rychlostí 256 km/h. Dnes je trochu jinde - rekord stále drží, ale s hodnotou 8,02 s a cílovou rychlostí 281,4 km/h. A už po 200 metrech jede přes 220 km/h...
Motor je stále umístěn vzadu podélně a stále to je čtyřválcový boxer, stejně jako v sériovém stavu. Jenže to není původní motor Beetlu, nýbrž Volkswagen WBX, tedy Wasserboxer, vodou chlazený čtyřválcový boxer, který se používal v Transporteru T3. Existovaly dvě verze o objemu 1,9 a 2,1 litru, která je v tomhle Brouku, nevíme. Jistě je ale motor upraven do takové míry, že na něm bude sériový tak možná blok a olejová vana. Ostatně, celé auto doznalo ohromných úprav, sériová je v podstatě jen příď a podlaha. A dlouho bylo sériové také odpružení, což je pozoruhodné.
Co ale víme, je, že když zajel onen devítivteřinový čas, výkon byl 850 koní a 1 122 Nm. Pro stažení času o další vteřinu bylo jistě zapotřebí vyššího výkonu, který se má pohyboval kolem tisícovky koní. To všechno se přenáší na zadní kola přes manuální pětikvalt Porsche G50 - standardní pětikvalt s kulisou řazení, jakou máme ve svých autech všichni. Tím úctyhodnější jsou výkony Jense Brandstorpa, který s tímhle Broukem čtvrtmílové sprinty jezdí. Určitě to nebude nic snadného, jak se můžete podívat na videích níže. Jen pozor, ať pár mrknutími oka o všechno nepřijdete...












Brouk Tora Skinnera své stovky koní neskrývá
Zdroj: S2forum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 37 minutamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 2 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva