Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tyto dva skvosty patří 60 let jedné rodině. Jsou stále originální, utrží za ně majlant
4.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Představte si, že byste dodnes jezdili Felicií, kterou si koupil váš otec v 50. letech. Bez renovace, jen s údržbou. Takový je příběh těchto dvou 300 SL.
Legendární Mercedes 300 SL se dnes těší obrovskému zájmu sběratelů i fanoušků, a to jak ve formě kupé s křídlovými dveřmi, pro které se mu začalo říkat „Gullwing”, tak i jako roadster, který přišel na svět o pár let později. Pokud ho vlastníte, jste asi dost bohatí, však i velmi dobře placení fotbalisté se na ně nadřou. Nebo máte to štěstí, že měl váš otec či děd vkus na auta - a finance na to, ho uspokojit.
Právě ten druhý případ máme dnes před sebou. Na aukci v rámci Pebble Beach Concours d'Elegance, kterou bude pořádat dům Gooding & Company, se představí dva Mercedesy 300 SL, jeden Gullwing a jeden roadster, které jsou dodnes v původním udržovaném stavu a dodnes ve vlastnictví jedné americké rodiny, přesněji dvou mužů z ní - otce a syna.
V 50. letech si je pořídil jistý vysoce postavený člověk ve vydavatelském byznysu, nejprve v roce 1955 kupé a pak v roce 1957 i roadster. S oběma jezdil, ale ne zas tak moc - kupé má najeto necelých 26 tisíc kilometrů, roadster asi 61 tisíc. Jeho syn pokračoval - postavil auta do garáže a občas se s nimi projel. Ne zas moc často, ale obě auta měla v nádržích čerstvý benzín a baterie byly připravené startovat.
Gullwing byl objednán se speciální barvou -otec si připlatil za britskou závodní zelenou a interiér nechal odít do béžové kůže. Údajně je tenhle kousek jediným 300 SL v téhle barvě. Kabriolet má zase bleděmodrou metalízu s béžovou střechou, ovšem interiér je v šedé kůži. Kromě toho je v kufru původní sada zavazadel, vyráběná na míru ve stejné barvě jako čalounění kabiny. „Dnes, po nějakých 60 letech, je v podstatě nemožné najít další pár 300 SL v původním stavu a pořád u rodiny původního majitele,” říká Garth Hammers, specialista na automobily u Gooding & Co.
Obecně jsou obě tahle auta ve stavu nejen originálním, ale na 60 let provozu, byť sporadického, nepochybně dobrém. Přesto potřebují práci - vidíme nedokonalosti laku na obou vozech, místy se odlupující chromované detaily zvenčí a kůže v kabině roadsteru ztrácí svou barvu. Otázkou nicméně je, jestli kompletní renovace nepoškodí ducha těchto dvou aut.
To už bude na novém majiteli. Oba vozy budou na prodej v rámci aukce na Pebble. Podle odhadů Gooding & Company přinese Gullwing 1 - 1,3 milionu dolarů (23,6 - 30,6 milionu korun) a roadster o něco méně, 800 tisíc - 1 milion dolarů (18,8 - 23,6 milionu korun). V každém případě utrží současný majitel, syn člověka, který si v 50. letech tahle auta jako nová koupil, pořádný balík. A to přesto, že jak on, tak jeho otec tahle auta v podstatě normálně používali - málokterý 300 SL byl kdy používán pro každodenní ježdění, vždy šlo hlavně o „víkendovku”.
Vidíme také původní cenu v dolarech - 7 667 USD za 300 SL Coupe i s příplatky. Jistě, v březnu 1955 znamenaly tyto peníze o dost víc než dnes, ovšem i současný ekvivalent v podobě necelých 70 tisíc dolarů se zdá být ničím ve srovnáním s tím, co majitel za tohle auto utrží. A pak že věrnost se nevyplácí...


























Jedno každé z těchto dvou aut je dnes ceněnou raritou. Obě najedou v originálním stavu světovým unikátem





Jejich cesta životem začala v jednom případě už před více než 60 léty, stále ve společnosti týchž mužů
Zdroj: Gooding & Co
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejčtenější články
Po fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
29.9.2025
Věřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
29.9.2025
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 08:05 - Vrooom
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.26. 15:03 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
