Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
VW Golf I s výkonem 1 056 koní překoná i rychlost 300 km/h
17.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) První Golf v sériovém stavu dosáhne na veteránské SPZ, jenže tenhle není sériový. Má šestikvalt, 4x4 a 1 056 koní díky obřímu turbu.
Při vyřčení slov Německo, Volkswagen Golf a Boba Motoring si možná vzpomenete na stroj s názvem 16Vampire, tedy údajně nejrychlejší Golf II v celém Německu, jak jej sám jeho majitel označil. Onen stroj zvládl stovku za 2,3 vteřiny a měl pohon všech kol, převodovku DSG a 1 013 koní z přeplňované osmnáctistovky.
Stejný autor nyní ukazuje svůj další počin, který je ještě starší a ještě silnější. Je to Golf první generace, který by v sériové podobě u nás s přehledem dosáhl na veteránské značky - ale tento konkrétní kousek má sériové možná tak hodiny v přístrojovém štítu. Všechno ostatní je kompletně nové anebo alespoň výrazně upravené, aby tento Golf mohl na Autobahnech prohánět superbiky - a také nad nimi vítězit.
Zvenčí toho na první pohled zas tolik vidět není, pokud dělíte auta na šedá a žlutá. Není ale potřeba příliš pozorného oka, abyste si všimli, že tu něco nesedí. Dost nápadná jsou například 17" kola Porsche, která obouvají semi-slicky Toyo R888 o rozměru 205/40 R17. A když se podíváte dovnitř, nelze si nevšimnout bílé ochranné klece nebo čtyřbodových pásů Schroth.
Pokud budete koumat trochu více, všimnete si, že na přístrojovém štítu opravdu zůstaly sériové hodiny i tachometr do 200 km/h - který ale opravdu pro plný kalup stačit nebude. Výdechy ventilace uprostřed přístrojovky byly nahrazeny přístroji skutečně použitelnými pro rychlosti, jakých je tento stroj schopen. A jsou tu i diody, indikující moment pro odřazení - šestistupňovým manuálem.
Ne, opravdu to není standardní interiér Golfu I, nicméně to hlavní je zde pod kapotou. Motor je stále čtyřválcový a stále tu sedí napříč, jenže ze dvou litrů jeho objemu doluje obří turbo Garrett GTX4202R tlakem 3,4 baru výkon 1 056 koní a 1 001 Nm. Zrychlení na stovku neznáme, ale maximálka je údajně přes 300 km/h - a to jsou kvalty poskládané nakrátko, aby bylo dosaženo co nejlepší akcelerace. Nemáme problém tomu věřit, i když na videích třístovku nevidíme - auto se i za hranici 290 km/h žene pozoruhodným tempem. Spíše přemýšlíme, jak tato krabice v takové rychlosti drží na silnici, protože žádné velké změny aerodynamiky nejsou patrné a standardní Golf I nebyl na takové rychlosti zrovna stavěný...
Dá se tedy počítat s tím, že i podvozek byl kompletně přepracován, aby takovou sílu zvládal a aby auto bylo stále ovladatelné. Čtyřpístkové brzdy Wilwood se jistě víc než hodí a dost velké úpravy si musela vyžádat zástavba pohonu všech kol, bez kterého by ale byl vážně problém dostat takový výkn na asfalt. I tak si můžeme na videích všimnout, že protočit všechna kola není pro tento stroj problém.
A ono prohánění superbiků? Tento splašený Golf se na Autobahnu pustil do několika závodů s Yamahou YZF-R1, jejíž litrový čtyřválec dává 182 koní ve 12 500 otáčkách, která má suchou váhu 177 kg a která zvládne stovku za nějakých 2,9 vteřiny a 160 km/h za 5,6 s. Jak dopadly souboje, se můžete podívat na prvním videu níže, výsledek ale dost možná tušíte...














Zvenčí jedničkový Golf, vnitřnostmi stroj, který si to rád rozdá s nejlepšími superbiky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejnovější články
Mercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
před 8 hodinamiKia se prý oficiálně vrací zpátky do Ruska. Už proběhla schůzka s dealery, venku jsou data, ceny i další detaily
před 10 hodinamiVrcholná verze „Bugatti pro chudé” zašlapává do země prakticky jakoukoli konkurenci, jde o jedno z nejrychlejších aut světa
před 11 hodinamiViceprezident Kie nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU, uměle škrtí prodeje všeho
včeraNové Audi RS6 dorazí ve hned dvou verzích, nadšence ani rozumné lidi ale nepotěší jediná
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.20. 22:37 - denis
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- S větrem ve vlasech.... 06.20. 14:08 - pavproch
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus