Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
VW Golf I s výkonem 1 056 koní překoná i rychlost 300 km/h
17.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) První Golf v sériovém stavu dosáhne na veteránské SPZ, jenže tenhle není sériový. Má šestikvalt, 4x4 a 1 056 koní díky obřímu turbu.
Při vyřčení slov Německo, Volkswagen Golf a Boba Motoring si možná vzpomenete na stroj s názvem 16Vampire, tedy údajně nejrychlejší Golf II v celém Německu, jak jej sám jeho majitel označil. Onen stroj zvládl stovku za 2,3 vteřiny a měl pohon všech kol, převodovku DSG a 1 013 koní z přeplňované osmnáctistovky.
Stejný autor nyní ukazuje svůj další počin, který je ještě starší a ještě silnější. Je to Golf první generace, který by v sériové podobě u nás s přehledem dosáhl na veteránské značky - ale tento konkrétní kousek má sériové možná tak hodiny v přístrojovém štítu. Všechno ostatní je kompletně nové anebo alespoň výrazně upravené, aby tento Golf mohl na Autobahnech prohánět superbiky - a také nad nimi vítězit.
Zvenčí toho na první pohled zas tolik vidět není, pokud dělíte auta na šedá a žlutá. Není ale potřeba příliš pozorného oka, abyste si všimli, že tu něco nesedí. Dost nápadná jsou například 17" kola Porsche, která obouvají semi-slicky Toyo R888 o rozměru 205/40 R17. A když se podíváte dovnitř, nelze si nevšimnout bílé ochranné klece nebo čtyřbodových pásů Schroth.
Pokud budete koumat trochu více, všimnete si, že na přístrojovém štítu opravdu zůstaly sériové hodiny i tachometr do 200 km/h - který ale opravdu pro plný kalup stačit nebude. Výdechy ventilace uprostřed přístrojovky byly nahrazeny přístroji skutečně použitelnými pro rychlosti, jakých je tento stroj schopen. A jsou tu i diody, indikující moment pro odřazení - šestistupňovým manuálem.
Ne, opravdu to není standardní interiér Golfu I, nicméně to hlavní je zde pod kapotou. Motor je stále čtyřválcový a stále tu sedí napříč, jenže ze dvou litrů jeho objemu doluje obří turbo Garrett GTX4202R tlakem 3,4 baru výkon 1 056 koní a 1 001 Nm. Zrychlení na stovku neznáme, ale maximálka je údajně přes 300 km/h - a to jsou kvalty poskládané nakrátko, aby bylo dosaženo co nejlepší akcelerace. Nemáme problém tomu věřit, i když na videích třístovku nevidíme - auto se i za hranici 290 km/h žene pozoruhodným tempem. Spíše přemýšlíme, jak tato krabice v takové rychlosti drží na silnici, protože žádné velké změny aerodynamiky nejsou patrné a standardní Golf I nebyl na takové rychlosti zrovna stavěný...
Dá se tedy počítat s tím, že i podvozek byl kompletně přepracován, aby takovou sílu zvládal a aby auto bylo stále ovladatelné. Čtyřpístkové brzdy Wilwood se jistě víc než hodí a dost velké úpravy si musela vyžádat zástavba pohonu všech kol, bez kterého by ale byl vážně problém dostat takový výkn na asfalt. I tak si můžeme na videích všimnout, že protočit všechna kola není pro tento stroj problém.
A ono prohánění superbiků? Tento splašený Golf se na Autobahnu pustil do několika závodů s Yamahou YZF-R1, jejíž litrový čtyřválec dává 182 koní ve 12 500 otáčkách, která má suchou váhu 177 kg a která zvládne stovku za nějakých 2,9 vteřiny a 160 km/h za 5,6 s. Jak dopadly souboje, se můžete podívat na prvním videu níže, výsledek ale dost možná tušíte...














Zvenčí jedničkový Golf, vnitřnostmi stroj, který si to rád rozdá s nejlepšími superbiky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Němci vzali Erdoganovu pýchu s zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
před 9 hodinamiBezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
před 11 hodinamiHonda Civic pro EU dostala facelift. Její fiasko nemá šanci zvrátit, leda by ji tuningové firmy začaly předělávat na BMW 3
včeraAni 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
včeraAudi dál upadá. Po kolapsu zisků sáhlo dealerům na marže, přinese to další zdražení a další propady
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva