Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
VW Golf II s 1233 k ukázal celé své zrychlení, jede šíleně
14.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Akceleraci ze 100 na 200 km/h za pouhé 3 sekundy už jsme viděli, tohle auto ale umí i víc. O hodně víc.
Pokud hledáte jedny z nejsilnějších a nejrychlejších Volkswagenů na světě, musíte se podívat do Německa k firmě Boba Motoring. Je totiž proslulá tím, že její stroje mají čtyřmístné hodnoty výkonu a naopak jednomístné časy na čtvrtmíli. Tím nejsilnějším, co se z garáže Boby Kettlera do dnešního dne dostalo na silnice, je černý dvojkový Golf s 1 233 koňmi na všech kolech.
Není to auto postavené jen na čtvrtmílové sprinty, má značky, může s ním do běžného provozu a také v něm jezdívá. Dovnitř navíc nastěhujete až pět lidí, tohle auto zkrátka není kompletně odstrojené pro co nejnižší hmotnost, není to speciál pro sprinty. Nakonec tu zůstal i sériový volant, palubní deska a dokonce i zadní sedačky. A kola s pneumatikami jsou také relativně normální.
Sleeper? Dá se říci a to opravdu extrémní. Už jsme vám ukázali, že tento stroj zvládne zrychlit ze 100 na 200 km/h za 3 sekundy a ještě při tom řádně protočí gumy, což je nevídaná hodnota. Sám Boba Kettler tehdy sliboval, že co nevidět pošle video s kompletním zrychlením, ale nestalo se to. Důvod? V motoru se objevila trhlinka ve vložce jednoho z válců a před dalšími pokusy bylo nutné některé části motoru vyměnit. Proto jsme se tedy koncem července nedozvěděli čas tohoto stroje na čtvrtmíli; člověk by tušil, že bude velmi dobrý, ale jak dobrý, je potřeba se přesvědčit pořádnou časomírou.
Právě z několika takových pokusů můžeme přinést video, které naleznete níže. Není to jen pár vteřin s jedním pokusem, je to šest jízd z dráhy ve Finsterwalde. Začíná se na 2 barech tlaku turbodmychadla, se kterými je čas krásných 9,7 s s cílovou rychlostí 227 km/h. Druhý pokus se 3 bary znamená lepší čas, 9,59 s a 247,53 km/h. Už z tohoto pokusu tu je onboard, na kterém vidíme mimo jiné, jak raketově letí ručka po tachometru. Nakolik je přesná, těžko říct, ale zrychlení je skutečně drtivé už při 3 barech, kdy auto nemá plných 1 233 koní.
Další tři pokusy jsou s tlakem 3,4 a dvakrát 3,3 baru, při kterých se časy dále zlepšují. Při 3,4 baru to je 9,15 s a 260,23 km/h a nejlepší z této trojice pokusů, druhá jízda s 3,3 baru tlaku, přinesla 9,11 s a 257,59 km/h cílové rychlosti. Šestý pokus je s tlakem turba 3,8 baru a právě to je ten, při kterém se Bobovi Kettlerovi povedlo prolomit bláznivou hranici devíti vteřin na čtvrtmíli s pevným startem - dostal se na 8,99 s s cílovou rychlostí 265,13 km/h.
Otázkou ale zůstává, jaký výkon v tu chvíli motor produkoval. Podle starších informací totiž výkonu 1 233 koní odpovídal tlak turba 4,4 baru, tedy ještě o 0,6 baru výš, než byl při tomhle pokusu. Něco podobného napovídají také časy zrychlení - na stovce byl tenhle Golf za 2,3 vteřiny, ale zrychlení ze 100 na 200 km/h zabralo 3,3 s, o 0,3 s delší dobu. Je tedy možné, že motor měl třeba okolo 1 100 koní - a tedy že existuje potenciál k ještě lepšímu času na čtvrtmíli. Zní to šíleně, ale pravděpodobně.
Zda se o to Boba Kettler pokusí, je zatím ve hvězdách; je možné, že 4,4 baru je na tento dvoulitr jednoduše moc v trochu delším horizontu, nechcete-li každou chvíli dělat generálku motoru. V každém případě je čas pod 9 s ve 25 let staré rodinné krabici s kompletní vnitřní výbavou více než úctyhodný. Prohlédněte si více na přiložených fotkách a videích...
Na první pohled by člověk neřekl, že tohle auto dá čtvrtmíli pod 9 s. Ale dá, jak vidno
Takhle se Bobův Golf ukázal před pár týdny, kdy také předvedl svou akceleraci ze 100 na 200 km/h. Zvolen byl ještě vyšší plnící tlak turba
Zdroj: Boba Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva