Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Další dvojčata na obzoru: Audi R4 a Porsche Cayman
18.11.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Spojování automobilek za účelem společného vývoje není nic nového a budeme se s ním v budoucnosti setkávat čím dál tím častěji. Nyní se objevily zprávy o spolupráci, která by se dala nazvat překvapivou. Porsche a Audi spojily síly a výsledkem mají být dvě nová kupé - Audi R4 a Porsche Cayman.
Informace o spojení dvou automobilek při vývoji tak exkluzivní záležitosti, jakou je dvousedadlové kupé s uprostřed uloženým motorem, nejsou zrovna obvyklé. Přesto je tomu tak a Audi pracuje na kupé R4, zcela novém sportovním modelu, který bude postaven na nové platformě sdílené s další generací dvojice Porsche Boxster/Cayman.
Byť si pak budou na trhu konkurovat, má zmíněné spojení svou logiku. Sníží náklady na vývoj a přesto zachová možnost významné individualizace výsledného auta. Audi bude zcela jistě chtít těžit z pověsti modelu R8 a proto bude R4 vybavena firemním pohonem všech kol quattro, kdy bude za normálních podmínek vyšší část výkonu (60 %) přenášena na zadní kola. To Porsche zůstane u tradičního pohonu čistě zadní nápravy.
Sdíleny by také měly být některé z motorů. Protože bude R4 v nabídce Audi posazena nad modelem TT, nejslabší motorizací bude starý známý 2,0 TFSI naladěný na výkon 272 k. Následovat má nový pětiválec 2,5 TFSI přeplňovaný kombinací mechanického kompresoru a turbodmychadla, jehož výkon dosahuje 335 k a který si svou premiéru odbude v modelu TT RS. Vyloučena není ani možnost zástavby některého z firemních šestiválců a možná i dieselových motorů. A právě první dva motory se mohou objevit i u Porsche. Důvodem je potřeba snížit celkové emise produkované automobilkou a k tomu se výborně hodí „maloobjemové” přeplňované motory s přímým vstřikováním.
Otázkou je sdílení dalších technických vymožeností, ale pro R4 se počítá s magnetickými tlumiči s nastavitelnou charakteristikou a systémem Drive Select, jehož prostřednictvím lze upravit chování řízení, podvozku a reakce plynu. Standardem má být 6° manuální převodovka, 7° dvouspojkový S-tronic bude za příplatek.
Samozřejmě, v dnešní době se nelze spolehnout, že se vyvíjené modely opravdu dočkají produkce, vzpomeňme si třeba na CS koncept od BMW. Je otázkou, jaký vliv bude mít na vývoj R4/Boxsteru zvýšení vlivu Porsche v koncernu VW, ale očekává se, že bude spíše pozitivní. Potvrdí-li se tato domněnka, R4 by mohla na trh dorazit v roce 2011, tedy krátce po nové generaci Boxsteru a Caymanu.
Zdroj autoexpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 19:30 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 11.03. 19:28 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam