Škoda vyrobila již 4 000 000 Octavií

Octavia je tu s námi už 17 let a právě 26. srpna vyrobila automobilka čtyřmilióntý vůz tohoto jména. Vhodný čas na rekapitulaci celé produktové řady.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Škoda vyrobila již 4 000 000 Octavií

13.9.2013 | inzerce

Škoda vyrobila již 4 000 000 Octavií

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Octavia je tu s námi už 17 let a právě 26. srpna vyrobila automobilka čtyřmilióntý vůz tohoto jména. Vhodný čas na rekapitulaci celé produktové řady.

První generace

První práce na Octavii začaly už v roce 1992. Původně měla být založená na Golfu III, ale po několika změnách bylo rozhodnuto o větší platformě, na které byl postaven Golf IV a Audi A3. Oficiální život Škody Octavie tedy začal až v roce 1996. Tím odstartovala nová éra pro automobilku, jelikož Octavia je od té doby nejpopulárnějším vozem značky. Dokazují to i stále vysoké prodeje všech generací i v autobazarech.

První generace disponovala velmi širokou paletou dostupných motorů - benzinové od 1,4 do 2 litrů s různými výkony od 44 do 132 kW a vznětové s objemem 1,9 a výkonem v rozmezí 50 až 96 kW.

Druhá generace

Druhá generace se začala vyrábět v roce 2004 a s výrobou té první se 6 let překrývala. Byla postavena na platformě Golfu V. Škoda se u druhé generace pokusila pozvednout úroveň Octavie aspoň o kousek výše a konkurovat kromě vozů nižší střední třídy i některým ve střední třídě. Mohutné proporce zůstaly, změnil se však výrazně design přední masky. Ta dostala mnohem atraktivnější a sportovnější tvář.

Mezi běžnou produkcí se objevily některé zajímavé verze, jako je třeba luxusní provedení Laurin a Klement nebo offroadový Scout. Motorizace byly víceméně srovnatelné s předchozí generací, jen samozřejmě modernější. Druhá generace je v současnosti nejnabízenější ojetinou v českých autobazarech, jako je třeba Auto ESA.

Třetí generace

Škoda Octavia třetí generace byla představena nedávno, teprve v prosinci minulého roku. Pod jejím vzhledem je podepsaný Jozef Kabaň, který dlouhou dobu pracoval pro Audi a má na svědomí také Bugatti Veyron. Konstruktéři výrazně zvětšili vnitřní prostory auta, a to přináší tak mnohem více místa pro cestující. Další novinkou je zařazení mnoha elektronických systémů do výbavy auta - například adaptivní tempomat.

Zajímavostí nové generace jsou například moderní motory, kdy např. vznětový motor o objemu 1,6 litru má průměrnou spotřeba na 100 km pouhých 3,9 litru. Právě vůz ze třetí generace byl tím čtyřmilióntým. Jubilejní vůz byl v modré barvě Race Blue. Bude zajímavé sledovat, jak se novému modelu povede v následujících měsících především na trzích v Rusku a v Asii.

inzerce

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.