Škoda vyrobila již 4 000 000 Octavií

Octavia je tu s námi už 17 let a právě 26. srpna vyrobila automobilka čtyřmilióntý vůz tohoto jména. Vhodný čas na rekapitulaci celé produktové řady.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Škoda vyrobila již 4 000 000 Octavií

13.9.2013 | inzerce

Škoda vyrobila již 4 000 000 Octavií

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Octavia je tu s námi už 17 let a právě 26. srpna vyrobila automobilka čtyřmilióntý vůz tohoto jména. Vhodný čas na rekapitulaci celé produktové řady.

První generace

První práce na Octavii začaly už v roce 1992. Původně měla být založená na Golfu III, ale po několika změnách bylo rozhodnuto o větší platformě, na které byl postaven Golf IV a Audi A3. Oficiální život Škody Octavie tedy začal až v roce 1996. Tím odstartovala nová éra pro automobilku, jelikož Octavia je od té doby nejpopulárnějším vozem značky. Dokazují to i stále vysoké prodeje všech generací i v autobazarech.

První generace disponovala velmi širokou paletou dostupných motorů - benzinové od 1,4 do 2 litrů s různými výkony od 44 do 132 kW a vznětové s objemem 1,9 a výkonem v rozmezí 50 až 96 kW.

Druhá generace

Druhá generace se začala vyrábět v roce 2004 a s výrobou té první se 6 let překrývala. Byla postavena na platformě Golfu V. Škoda se u druhé generace pokusila pozvednout úroveň Octavie aspoň o kousek výše a konkurovat kromě vozů nižší střední třídy i některým ve střední třídě. Mohutné proporce zůstaly, změnil se však výrazně design přední masky. Ta dostala mnohem atraktivnější a sportovnější tvář.

Mezi běžnou produkcí se objevily některé zajímavé verze, jako je třeba luxusní provedení Laurin a Klement nebo offroadový Scout. Motorizace byly víceméně srovnatelné s předchozí generací, jen samozřejmě modernější. Druhá generace je v současnosti nejnabízenější ojetinou v českých autobazarech, jako je třeba Auto ESA.

Třetí generace

Škoda Octavia třetí generace byla představena nedávno, teprve v prosinci minulého roku. Pod jejím vzhledem je podepsaný Jozef Kabaň, který dlouhou dobu pracoval pro Audi a má na svědomí také Bugatti Veyron. Konstruktéři výrazně zvětšili vnitřní prostory auta, a to přináší tak mnohem více místa pro cestující. Další novinkou je zařazení mnoha elektronických systémů do výbavy auta - například adaptivní tempomat.

Zajímavostí nové generace jsou například moderní motory, kdy např. vznětový motor o objemu 1,6 litru má průměrnou spotřeba na 100 km pouhých 3,9 litru. Právě vůz ze třetí generace byl tím čtyřmilióntým. Jubilejní vůz byl v modré barvě Race Blue. Bude zajímavé sledovat, jak se novému modelu povede v následujících měsících především na trzích v Rusku a v Asii.

inzerce

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše