Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Abarth 695 Biposto 2014: 190 koní a 997 kg, stovka pod 6 sekund
4.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nejrychlejší Abarth všech dob vznikl vyházením nepotřebných komponentů a nasazením silnějšího motoru.
Dvorního úpravce Fiatu už asi omrzelo, že si z jeho výtvorů lidé neustále utahují. Modely jako 595 50th Anniversary Edition nebo silnější 695 Maserati Edition už k smíchu zrovna nebyly, ale to, co nám Italové předvedli na výstavišti ženevského autosalonu 2014, to je teprve nářez. Výsledkem je totiž řádně nazlobená pětistovka, která jakoby měla před čumákem neustále rudo.
Přivítejme 695 Biposto v takřka závodnické úpravě, o kterém se traduje, že je vůbec nejextrémnějším Abarthem historie. To jsou docela silná slova, jejichž význam začínáme chápat až při podrobnějším průzkumu. Na lov se tenhle malý klepítkatec vydává dokonce do revíru motokárového Mini JCW GP, které se vyznačuje kupou okruhových elementů. Stejně jako on má „abartí pětikoule“ jen dvě sedadla, podstoupila však citelně radikálnější odtučnovací kúru.
Raketka postavená k padesátiletému výročí původního modelu 695 váží 997 kilogramů a její přeplňovaný motor 1,4 disponuje ještě o deset koní vyšší hodnotou výkonu než dosavadní nejsilnější vydání. Výsledkem je 190 koní a sprint na stokilometrovou rychlost v čase kolem šesti sekund (5,9 sekundy), maximálka údajně dosáhne na 230 km/h. To není zlé když uvážíme, že se s přenosem výkonu na silnici musejí prát jen přední kola. Pro navození té správné závodní atmosféry je za sedaly trubkový rám, který se stará o vyšší tuhost celku.
Jak se dalo čekat, aby podvozek dokázal držet krok s výkonným motorem, dostal řadu upravených dílů. Zkráceny byly pružiny, upraveny tlumiče, extrémem jsou prý okruhově orientované pneumatiky a výkonné brzdy od Bremba. Pohled na karoserii může vyvolat úsměv, jenomže ten difuzor, ani okapové roury od firmy Akrapovič nebo rozšířené podběhy tady nebudou jen na ozdobu. Aby byla ušetřena hmotnost, inženýři Abarthu použili polykarbonátová boční okénka a lehká osmnáctipalcová kola. Prolisy v kapotě jsou odkazem na model 124 Rally. Celkový exteriérový paket má na svědomí firma Zender, přestože o jeho návrh se postaral Abarth sám.
O potenciálu těžko pochopitelného závodního městského vozu ledacos napoví i další prvky v interiéru. Zcela nový TFT displej před řidičem toho ale neprozrazuje tolik, jako telemetrický kolega z LCD na centrální konzoli. Kromě toho jsou uvnitř parádní závodní skořepiny a oholená kulisa převodovky s nádechem motorsportu, která prý pro přeřazení v tempu údajně nepotřebuje sešlápnout spojku. Cena tohoto fanatika nebyla dosud zveřejněna, ale je jisté, že se ještě letos dočká sériové výroby a že nebude zřejmě levnější než zmiňované Mini. Odhadovaná částka leží nad hranicí 1,32 milionu Kč, přičemž za ní dostane zákazník i vtupenku do programu Abarth Driving Academy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.








Extrémní Abarth naživo
Tak takhle nasupenou kabelku jsme ještě neviděli. Abarth 695 Biposto má 190 koní, váží sotva tunu, jeho vnitřnosti voní i z fotek vůní spáleného benzinu a pneumatik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nejnovější články
Žádané SUV Toyoty je i v bazarech horkým zbožím, díky tradičně zastaralé konstrukci se na něm hned tak něco neporouchá
včeraDalší značka přiznává, že bude muset předělat svůj elektromobil na spalovací pohon, asi nepomáhá ani spojení s prezidentem
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraCeny nejlevnějších Tesel Model 3 v Evropě spadly tak nízko, že je vedle nich i Škoda Fabia mega drahá
včeraJe smutné, když to musí být Lada, kdo lidem rozumně vysvětluje, proč elektromobily nemají v Evropě perspektivu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.22. 19:57 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.22. 19:54 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.22. 14:05 - pavproch
- Onboard videa 06.22. 13:50 - brnenska.odchytova
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda