Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Abarth zaplaví Boloňu hned čtveřicí nových ostrých fiátků
21.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pochopitelně nepůjde o čtyři od základu nové vozy, ale nové verze existujících modelů snažící se s jednou výjimkou kombinovat vysoký výkon a styl.
Abarth, který dnes ve Fiatu představuje něco podobného jako divize M u BMW, nabízí jen dva a půl modelu - malé Punto a ještě menší model 500, který je k mání i jako kabriolet. Tento handicap se ale snaží dohnat množstvím verzí a zvláštních provedení, v nichž tyto vozy nabízí. Nejde přitom jen základní modely a jejich ostřejší varianty SS, ale i celou plejádu rozličných edicí věnovaných té či oné příležitosti. Z poslední doby můžeme zmínit třeba „frankfurtské” specialitky Abarth 500 Cabrio Italia a Punto SuperSport, teď k nim přibudou další čtyři.
Proč? Blíží se totiž autosalon v italské Boloni a tam si Fiat nemůže dovolit nezazářit, většího domácího autosalonu už se jen tak nedočká. Pojďme si tedy ve stručnosti všechny čtyři specialitky projít.
Abarth Punto Scorpione
Vezmeme-li to v pořadí od největšího k nejmenším, pak je prvním štírkem na holení model s nepříliš nápaditým, ale jistě působivým jménem Punto Scorpione.
Vychází z verze Punto SS, a tak pod kapotou ukrývá motor 1,4 MultiAir Turbo s výkonem až 132 kW (180 koní) a točivým momentem nejvýše 270 Nm. S touto výbavou zrychluje na stovku za 7,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 216 km/h. Potud nic nového.
Scorpione se od série liší dvoutónovým černým lakováním Nero Scropione - na většině karoserie je lesklé, na přední kapotě a střeše matné. Aby výsledek nevypadal jako mizerně opravené Punto s nelakovanými díly, jsou matně lakované části doplněné o leskle černé „rychlé pruhy”. Moc černé i na pohřeb? Pal slyšte dále: máme tu také černě lakovaná kola z lehkých slitin a jediným světlým bodem jsou žluté třmeny brzd.
Obyčejný není ani interiér, když nabízí skořepinová sedadla Sabelt čalouněná Alcantarou s žlutým a červeným obšitím. K tomu tu máme kůží čalouněný volant, hlavici řadící páky, vrchní část „kapličky” přístrojové desky a hliníkové nášlapy pedálů.
Zaujalo? Pak se přihlaste u Fiatu, pro zájemce připraví jen 99 takových škorpionů, cena ovšem v tuto chvíli známa není.




Abarth Punto Scorpione
Abarth 695 Assetto Corse
Druhou boloňskou novinkou se stane model 695 Assetto Corse. I přes své označení vychází z modelu 500, v tomto případě ale nejde jen o nějakou „vystajlovanou sériovku”. Jak jméno naznačuje, jedná se o pravověrné závodní náčiní, vybavené celou řadou funkčních úprav homologovanou Mezinárodní automobilovou federací.
Ve stručnosti shrnuto se jedná o aerodynamicky optimalizovaný bodykit, řádně upravený podvozek, nové brzdy, 17" kola a bezpečnostní vybavení interiéru, jenž by měl být zbaven všech zbytečností. Výkon má v tomto případě na starosti opět motor 1,4 turbo, tentokrát však s výkonem 151 kW (205 koní), který putuje přes sekvenční převodovku Sadev pracující s keramickou, vícelamelovou spojkou na kola přední osy.
V tomto případě zřejmě výroba nebude nijak omezena a Fiat bude rád za každého, kdo si tento závoďáček přijde koupit. Za kolik jej nabídne opět nevíme, na silnici se s ním ale tak jako tak nesetkáme.
Abarth 595 Turismo a Competizione
Poslední dvě specialitky zmíníme naráz, neboť jsou si velmi podobné. V obou případech vychází opět z modelu 500 a jsou poháněny motorem 1,4 Turbo T-Jet s výkonem nejvýše 118 kW (160 koní) a točivým momentem maximálně 230 Nm. Neliší se ani jejich dynamické schopnosti vyjádřené hodnotami 7,4 sekundy a 211 km/h.
Odlišné ale má být jejich naladění, když verze Turismo nabídne sportovní charakter bez zacházení do extrémů a Competizione trochu agresivnější pojetí. Prvně jmenovanému je tak vlastní robotizovaná manuální převodovka ovládaná i „pádly” pod volantem, druhému pak pětistupňová skříň s přímým řazením. Snáze ale oba vozy rozeznáte díky jejich odlišnému vzhledu.
595 Turismo totiž charakterizuje červeno-černé lakování karoserie, hliníková loga 595 na zadních blatnících a víku kufru a specifická jsou i 17" kola. Uvnitř došlo na dvoubarevné, opět černo-červené kožené čalounění a hliníkové nášlapy pedálů.
Karoserie 595 Competizione je naopak jednobarevná, v šedém odstínu Grigio Record, máme tu znova zvláštní 17" kola a loga s emblémem modelu 595 na zadních partiích. Žluté třmeny brzd Brembo ale najdete jen na této sportovnější verzi. Uvnitř pak zaujmou (a jistě ne jen na pohled) skořepinové sedačky Sabelt s čalouněním v kombinaci kůže-alcantara, které najdete i na dalších místech interiéru.
Sluší se ještě dodat, že tyto modely bude možné vyladit řadou dílčích vylepšení pro podvozek či brzdy, aby si každý odvezl od Fiatu právě takovou „pétistovku”, jakou očekává.
Ani v tomto případě nemáme potuchy o ceně, výroba by ale neměla být nikterak omezena. Jak jsme již zmínili, všechny čtyři novinky se poprvé veřejně představí na Motor Show v Boloni, kde se zřejmě dozvíme i jejich ceny.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 5 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
