Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
AC Cobra: šestá generace ikony přichází
23.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Omlazené retro modely jsou stále v oblibě, stačí se kouknout na úspěšnost BMW s reinkarnací značky Mini či na nový Fiat 500. Ovšem v případě vozu AC Cobra je to trochu jinak, ta je ve své původní podobě ikonou automobilového světa již desítky let. A chce jí být i nadále.
AC Cobra je sportovní vůz, který začal svou existenci v 60. letech na Britských ostrovech. Nejdříve výhradně britská záležitost se postupně zinternacionalizovala. Do hry totiž vstoupil Caroll Shelby a na jeho popud se pod kapotu dostal V8 od Fordu. A u tohoto schematu už zůstalo. Lehký vůz, který později kvůli účasti ve sportovních podnicích typu Le Mans, dostal i podobu kupé a motor V8 pod kapotu. O výrobu se společně staraly firmy Caroll Shelby International a AC Motor Holdings, první v USA, druhá v Německu.
A nyní přichází na scénu již šestá generace této ikony. Zachovává si podobu zakladatele rodu, ale tím odkaz na historii končí, vše ostatní je soudobá technika. Karoserie, která spojuje kovové díly s hybridními materiály, je posazena na trubkovém rámu. Na ten je namontován i podvozek, který má původ na závodních tratích a byl přizpůsoben pro provoz na silnici. Novinkou je hardtop s křídlovými dveřmi, o které se postarala německá firma Gullwing GmbH. Po jeho nasazení si budete připadat jako za volantem legendárního modelu Mercedes-Benz 300SL.
Pohon novinky obstará motor V8 o objemu 6,2 l, který má původ v Chevroletu Corvette. Nabízet se bude hned ve dvou výkonových provedení. S označením GT přijde 437 koní čí nervy drásajících 647 koní s označením GTS. O bezpečné zastavení se postará brzdová soustava značky Porsche s velikostí kotoučů 332 mm vpředu a 298 mm vzadu. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne AC Cobra GTS, která váží pohých 1 025 kg, za 3,3 sekundy. Výroba bude situována v německém městečku Heyda.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
před 4 hodinamiČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včera
Nové na MotoForum.cz
- V Estorilu pojede také Ivo Lopes 09:00
- Nový týmový kolega pro Ondřeje Vostatka včera 20:31
- Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem včera 14:40
- Konec týmu Motoxracing? včera 12:00
- Časový program Estoril včera 11:25
Nejnovější články
Britové si mohou gratulovat, svými nesmyslnými tlaky mohutně vhání kupce aut i peníze do rukou Číňanů
před hodinouJaguar Land Rover ani po pěti týdnech od zavření všech továren naplno nerozjel výrobu, známky života ale už vykazuje
před 3 hodinamiNový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
před 4 hodinamiPoslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
před 5 hodinamiNizozemská elektrická revoluce narazila na problém, majitelé karavanů se elektromobilům ve velkém vyhýbají
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva