Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50: výroční verze mají 600 koní a méně kilo
4.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nejen výkon až 600 koní a snížená hmotnost, ale i specifický design některých částí. Tím vším se vyznačují výroční edice modelů B5 a B6 Biturbo.
Alpina slaví padesát let od založení firmy a při této příležitosti připravila speciální vydání svých nejsilnějších modelů B5 a B6. Bude jich vyrobeno jen 50 od každé varianty a budou se prodávat za 95 966 Eur za B5 sedan, 98 740 Eur za B5 Touring, 112 437 Eur za B6 Coupé a 119 664 Eur za B6 cabrio. To je necelých 20 000 euro navíc. Co za ně získáte?
Předně vyšší výkon dvěma turbodmychadly přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 l. Jeho maximum je 441 kW (600 koní) při 6 000 ot./min a točivý moment dosahuje 800 Nm při 3 500 to./min. Tato čísla z něj dělají nejvýkonnější motor v historii značky. Navazuje na něj osmistupňový automat od ZF a standardem je i samosvorný diferenciál. Ve všech variantách zrychluje Edice 50 z 0 na 100 km/h za 4,2 s a maximální rychlost přesahuje 320 km/h. V kombinovaného cyklu má spotřeba být 9,4 - 9,6 l na 100 km/h.
Spolu se zvýšeným výkonem byla lehce snížena hmotnost. 17 kg ušetřil titanový výfuk od Akrapoviče, 15,6 kg zase specifická 20" kola. Ty a sada nálepek jsou rozlišovacími znaky Edice 50. Standardní brzdy na přední nápravě lze za příplatek vylepšit montáží disků o průměru 395 mm krocených čtyřpístkovými, pevně uloženými třmeny od Bremba vybavenými vysokým teplotám odolnými destičkami.
Interiér je vyveden v kombinaci černé a zelené kůže s prošitím žlutou nití. Tato kombinace odkazuje na Alpinu B7 S Turbo Coupé z roku 1982. Kůži doplňují panely lakované klavírní černí, objevuje se na nich podpis zakladatele značky, pana Burkarda Bovensiepena. Na prazích jsou pak kovové obklady s nápisem opět připomínajícím, že jde o Edici 50.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


















Výroční Alpiny nejde v Ženevě přehlédnout, i když na pohled zase tak specifické nejsou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025Tato dáma to jako jedna z mála dokáže vytmavit evropským papalášům za to, co tu provádí s automobilovým průmyslem
17.5.2025Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1