Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50: výroční verze mají 600 koní a méně kilo
4.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nejen výkon až 600 koní a snížená hmotnost, ale i specifický design některých částí. Tím vším se vyznačují výroční edice modelů B5 a B6 Biturbo.
Alpina slaví padesát let od založení firmy a při této příležitosti připravila speciální vydání svých nejsilnějších modelů B5 a B6. Bude jich vyrobeno jen 50 od každé varianty a budou se prodávat za 95 966 Eur za B5 sedan, 98 740 Eur za B5 Touring, 112 437 Eur za B6 Coupé a 119 664 Eur za B6 cabrio. To je necelých 20 000 euro navíc. Co za ně získáte?
Předně vyšší výkon dvěma turbodmychadly přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 l. Jeho maximum je 441 kW (600 koní) při 6 000 ot./min a točivý moment dosahuje 800 Nm při 3 500 to./min. Tato čísla z něj dělají nejvýkonnější motor v historii značky. Navazuje na něj osmistupňový automat od ZF a standardem je i samosvorný diferenciál. Ve všech variantách zrychluje Edice 50 z 0 na 100 km/h za 4,2 s a maximální rychlost přesahuje 320 km/h. V kombinovaného cyklu má spotřeba být 9,4 - 9,6 l na 100 km/h.
Spolu se zvýšeným výkonem byla lehce snížena hmotnost. 17 kg ušetřil titanový výfuk od Akrapoviče, 15,6 kg zase specifická 20" kola. Ty a sada nálepek jsou rozlišovacími znaky Edice 50. Standardní brzdy na přední nápravě lze za příplatek vylepšit montáží disků o průměru 395 mm krocených čtyřpístkovými, pevně uloženými třmeny od Bremba vybavenými vysokým teplotám odolnými destičkami.
Interiér je vyveden v kombinaci černé a zelené kůže s prošitím žlutou nití. Tato kombinace odkazuje na Alpinu B7 S Turbo Coupé z roku 1982. Kůži doplňují panely lakované klavírní černí, objevuje se na nich podpis zakladatele značky, pana Burkarda Bovensiepena. Na prazích jsou pak kovové obklady s nápisem opět připomínajícím, že jde o Edici 50.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


















Výroční Alpiny nejde v Ženevě přehlédnout, i když na pohled zase tak specifické nejsou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
před 8 hodinamiProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
před 10 hodinamiVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
před 11 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva