Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50: výroční verze mají 600 koní a méně kilo
4.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nejen výkon až 600 koní a snížená hmotnost, ale i specifický design některých částí. Tím vším se vyznačují výroční edice modelů B5 a B6 Biturbo.
Alpina slaví padesát let od založení firmy a při této příležitosti připravila speciální vydání svých nejsilnějších modelů B5 a B6. Bude jich vyrobeno jen 50 od každé varianty a budou se prodávat za 95 966 Eur za B5 sedan, 98 740 Eur za B5 Touring, 112 437 Eur za B6 Coupé a 119 664 Eur za B6 cabrio. To je necelých 20 000 euro navíc. Co za ně získáte?
Předně vyšší výkon dvěma turbodmychadly přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 l. Jeho maximum je 441 kW (600 koní) při 6 000 ot./min a točivý moment dosahuje 800 Nm při 3 500 to./min. Tato čísla z něj dělají nejvýkonnější motor v historii značky. Navazuje na něj osmistupňový automat od ZF a standardem je i samosvorný diferenciál. Ve všech variantách zrychluje Edice 50 z 0 na 100 km/h za 4,2 s a maximální rychlost přesahuje 320 km/h. V kombinovaného cyklu má spotřeba být 9,4 - 9,6 l na 100 km/h.
Spolu se zvýšeným výkonem byla lehce snížena hmotnost. 17 kg ušetřil titanový výfuk od Akrapoviče, 15,6 kg zase specifická 20" kola. Ty a sada nálepek jsou rozlišovacími znaky Edice 50. Standardní brzdy na přední nápravě lze za příplatek vylepšit montáží disků o průměru 395 mm krocených čtyřpístkovými, pevně uloženými třmeny od Bremba vybavenými vysokým teplotám odolnými destičkami.
Interiér je vyveden v kombinaci černé a zelené kůže s prošitím žlutou nití. Tato kombinace odkazuje na Alpinu B7 S Turbo Coupé z roku 1982. Kůži doplňují panely lakované klavírní černí, objevuje se na nich podpis zakladatele značky, pana Burkarda Bovensiepena. Na prazích jsou pak kovové obklady s nápisem opět připomínajícím, že jde o Edici 50.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


















Výroční Alpiny nejde v Ženevě přehlédnout, i když na pohled zase tak specifické nejsou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
před 5 hodinami„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025
Nejnovější články
Dojezd elektrických aut ničí jakkoli vyšší rychlost, už dálničních 130 km/h je pro ně vražedné tempo
před 15 minutamiČeský supersport zazářil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu snad ve všech kusech, které vznikly, ohromily i svou vizáží
před 2 hodinamiDacia prodává model Spring tak levně, že ho pomalu rozdává zadarmo, přesto ho nechce skoro nikdo
před 4 hodinamiPřekvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
před 5 hodinamiItalové odhalili další automobilovou lahůdku. Uměleckému dílu s 846koňovým V12 nechybí ani „to správné” řazení
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva