Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina po dekádách končí se svým legendárním logem, náhrada snad poprvé není nesmysl od pohledu
27.7.2025 | Petr Miler
Alpina se do nové éry vydává s pozměněnou identitou, která na první pohled kráčí ve stopách nesmyslů, na něž vsadili někteří konkurenti. Na ten druhý je ale třeba uznat, že tohle je po 23 či spíš 51 letech vítaným osvěžením, které logu přidává na srozumitelnosti.
Chcete si založit svou vlastní firmu a nevíte, kde začít? Máme pro vás tip, jak se rychle prosadit na poli grafických agentur, které vytváří pro velké firmy nové podoby jejich log. V posledních letech na to totiž stačí opravdu málo personálu i technického vybavení a ještě méně kreativity. Vlastně vám bude stačit repasovaný notebook s freewarovým grafickým programem a toaleta pro trochu soukromí.
Je v tom špetka nadsázky, ale ne zase tolik. Nejen v automobilovém světě se stalo normou logo zbavit barev a plastičnosti a plesk, novinka je na světě. Výsledkem je ploché dvoubarevné totéž, což použil v minulosti kdekdo od VW přes Audi až nejnověji po Mercedes. Jsme toho dlouholetými kritiky, neboť to nedává žádný smysl snad krom toho, že emblémy ctící tyto principy je levnější vyrobit.
Automobilky obvykle argumentují „digitální érou”, ale co tím vlastně chtějí říci? Něco takového dávalo smysl, když jsme si posílali na displej Nokie 5110 dvoubarevné emblémy kdečeho postavené z 15 pixelů, ale dnes umí telefon za pár tisíc zobrazit barevné a prostorové objekty líp než vaše první plochá televize. Plochá černobílá loga vypadají lacině už obrazově a jak pak působí obzvlášť na drahých autech? Od Volkswagenu nečekáte nic extra nóbl, tam ještě budiž, ale Audi s plochými plastovými pseudokruhy (je to spíš takový piškot)? Ta působí opravdu lacině a jsou za to terčem kritiky.
I my budeme kritičtí ke každému, kdo se touto cestou vydá. A pokud Alpina, kterou letos čeká přelomový moment v její existenci, kdy přestane být samostatnou automobilkou, ale stane se už jen značkou BMW, zůstane též jen u černobílých plochých emblémů, šťastní z toho nebudeme. Nejsme si ale jisti, že to je podstata změny loga vyobrazená níže, kterou ve veřejné databázi německého patentového úřadu vyštrachali kolegové z Car Buzzu.
Zachycená podoba je černobílá a plochá, nutně ale neimplikuje jedinou možnou podobu loga. Podstata je jinde - logo se zbavilo jakéhosi erbu se škrticí klapkou a vačkou a totéž zasadilo do vnitřní kulaté části po vzoru loga BMW. Samotný nápis Alpina byl pak mírně pozměněn a zasazen do zvětšené vnější kulaté části loga. A podle nás to vypadá homogenněji, líbivěji a moderněji než logo používané Alpinou vlastně už od roku 1974, které se v roce 2002 stalo navíc akorát plastickým.
Výsledek posuďte sami, ale podle nás tohle není úplný nesmysl od pohledu a logo to posouvá dál, aniž by mu to bralo jeho svébytnost a neobvyklost. Zůstane-li také barevné a plastické, budeme blízko 10 bodům z 10 možných, až čas ukáže víc.

Evoluce loga Alpiny používaná od roku 1967 dodnes. Barevná verze se zrodila v roce 1974, plastické provedení používané do dnešních dnů dostala v roce 2002. Grafika: Alpina, koláž Autoforum.cz

Náhrada mění primárně podstatu ztvárnění loga a podle nás k lepšímu. Snad nezůstane jen černobílá a plochá. Grafika: DPMA Deutsches Patent- und Markenamt, CC0 Public Domain
Zdroje: Car Buzz, DPMA
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
- Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“ včera 11:24
- Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží včera 08:00
Nejčtenější články
Věřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
29.9.2025
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
