Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m
23.1.2020 | Mirek Mazal
Může se zdát, že na řešení brzdového systému není po dekádách vývoje skoro co zlepšovat, koncern General Motors ale ukazuje, že v případě tažení velkých přívěsů to zdaleka není pravda.
Velké pick-upy koncernu General Motors patří mezi nejschopnější tažné koně na cestách. Americký výrobce pracuje na zvyšování užitečné hmotnosti přerostlých modelů, zároveň se snaží zlepšovat komfort a bezpečnost tahání těžkých přívěsů. GM nyní věří, že se mu podařilo vymyslet průlomový způsob vodění mnohatunových nákladů tak, že o nich řidič při deceleraci skoro ani nebude vědět.
Nový koncept řešení brzdové soustavy přívěsu zvaný eBoost Trailer Brake Concept by měl dovolit zastavení pick-upu s plným vlekem na prakticky stejné vzdálenosti jako bez nákladu. „Průmysl má tendenci se soustředit na velké tažné kapacity, ale je důležitá celková zkušenost se zápřahem, každé stoupání má na druhé straně kopce sjezd,“ uvedl k věci viceprezident produktových programů GT Tim Herrick.
Koncept funguje na bázi komunikace vozíku s autem přes sedmipinový konektor. Propojený přívěs by měl mít vylepšené brzdové disky a třmeny, pomohou také schopnější pneumatiky. Počítačový software slibuje koordinaci hromadného brzdění všech kol, proto GM může uvádět efektivnější zpomalování celé soupravy. Při testech prováděných s upraveným přívěsem byla při aktivovaném systému brzdná dráha kratší až o výrazných 12 metrů.
Špatnou zprávou je absence existujících přívěsů, které dnes dovolovaly instalaci systému eBoost Trailer Brake Concept. Lidé z GM proto pátrají po možné spolupráci v oboru, aby byly nové funkce zpřístupněny pro sériově vyráběné vozy.








Tim Herrick za GM popsal přednosti konceptu nového brzdění velkých přívěsů, je vskutku převratný
Zdroj: General Motors
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 36 minutamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 3 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 4 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 6 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinami