Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m

Může se zdát, že na řešení brzdového systému není po dekádách vývoje skoro co zlepšovat, koncern General Motors ale ukazuje, že v případě tažení velkých přívěsů to zdaleka není pravda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m

23.1.2020 | Mirek Mazal

Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Může se zdát, že na řešení brzdového systému není po dekádách vývoje skoro co zlepšovat, koncern General Motors ale ukazuje, že v případě tažení velkých přívěsů to zdaleka není pravda.


Velké pick-upy koncernu General Motors patří mezi nejschopnější tažné koně na cestách. Americký výrobce pracuje na zvyšování užitečné hmotnosti přerostlých modelů, zároveň se snaží zlepšovat komfort a bezpečnost tahání těžkých přívěsů. GM nyní věří, že se mu podařilo vymyslet průlomový způsob vodění mnohatunových nákladů tak, že o nich řidič při deceleraci skoro ani nebude vědět.

Nový koncept řešení brzdové soustavy přívěsu zvaný eBoost Trailer Brake Concept by měl dovolit zastavení pick-upu s plným vlekem na prakticky stejné vzdálenosti jako bez nákladu. „Průmysl má tendenci se soustředit na velké tažné kapacity, ale je důležitá celková zkušenost se zápřahem, každé stoupání má na druhé straně kopce sjezd,“ uvedl k věci viceprezident produktových programů GT Tim Herrick.

Koncept funguje na bázi komunikace vozíku s autem přes sedmipinový konektor. Propojený přívěs by měl mít vylepšené brzdové disky a třmeny, pomohou také schopnější pneumatiky. Počítačový software slibuje koordinaci hromadného brzdění všech kol, proto GM může uvádět efektivnější zpomalování celé soupravy. Při testech prováděných s upraveným přívěsem byla při aktivovaném systému brzdná dráha kratší až o výrazných 12 metrů.

Špatnou zprávou je absence existujících přívěsů, které dnes dovolovaly instalaci systému eBoost Trailer Brake Concept. Lidé z GM proto pátrají po možné spolupráci v oboru, aby byly nové funkce zpřístupněny pro sériově vyráběné vozy.


Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m - 1 - General Motors lepsi brzdy pro privesy 01Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m - 2 - General Motors lepsi brzdy pro privesy 02Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m - 3 - General Motors lepsi brzdy pro privesy 03Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m - 4 - General Motors lepsi brzdy pro privesy 04Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m - 5 - General Motors lepsi brzdy pro privesy 05Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m - 6 - General Motors lepsi brzdy pro privesy 06Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m - 7 - General Motors lepsi brzdy pro privesy 07Američané odhalili převratné řešení brzdové soustavy, brzdění zkrátí až o 12 m - 8 - General Motors lepsi brzdy pro privesy 08
Tim Herrick za GM popsal přednosti konceptu nového brzdění velkých přívěsů, je vskutku převratný

Zdroj: General Motors

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.