Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom V8: je libo malou Formuli 1?
13.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle dílo není žádný prací prášek, i když peněženku vám vyčistí opravdu dočista. A hlavu možná též. Jste připraveni na ukrutných 922 koní výkonu na tunu hmotnosti?
Osmiválcový Ariel Atom není nový nápad, výrobce s tímto modelem koketuje již nějaký ten měsíc. Teprve nyní ale vypustil do světa další specifikace a potvrdil, že se opravdu dostane do prodeje. Nebude ovšem zdaleka pro každého.
Možná teprve verzí V8 Atom dostál svého jména. Malý skoro jako atom byl sice vždy, nemá v podstatě žádnou karoserii a malý i lehký je tak jak to jen jde. Nyní ovšem přidává i další vlastnost laiky spojovanou s atomem - obrovskou energii. Novinka se totiž vyznačuje zástavbou vidlicového osmiválce Hartley s objemem rovných tří litrů. To nezní na první poslech jako nějaké monstózní dílo, ale když vám povíme, že má ryze motocyklový charakter...
Motor v základu dává parádních 354 kW (482 koní) a závodní verze dokonce 373 kW (507 koní). Ptáte se na maximální otáčky? Známe je: 16 500 ot./min. To vše po troše počtů znamená výkon úchvatných 922 koní na tunu hmotnosti, a to je dnes hodnota naprosto jedinečná.
Dynamické parametry jsou odpovídající: stovku při startu z klidu pokoří Atom V8 za 2,3 s, 160 km/h padne za 5,4 s a maximální rychlost činí při pohledu na tento člun na kolech až neuvěřitelných 322 km/h. Kde je Bugatti Veyron? Někde po vašem boku, tedy alespoň do středně vysokých rychlostí, tuto dynamiku nemá ani se svým dvojnásobným výkonem a dvěma tunami hmotnosti šanci překonat.
Osmiválcový motor je spojen se šestistupňovou převodovkou Sadey se sekvenčním řazením, výkon pochopitelně končí na zadní ose. Oproti Atomu 3 byly přepracovány také nápravy, vyznačují se závěsy z chrom-molybdenové oceli a tlumiči Intrax. O spolehlivé zastavení se postarají brzdy značky Alcon a patřičný „grip” dodají polozávodní pneumatiky Toyo.
Ariel Atom V8 je již potvrzen pro malosériovou výrobu a k mání bude začátkem roku 2011. Bohuže vznikne pouhých 25 vozů této konstrukce a velikost jejich ceny už vůbec nebude připomínat atom - připravte si 183 000 Eur, tedy nějakých 4,5 milionu Kč.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB