Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom V8: je libo malou Formuli 1?
13.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle dílo není žádný prací prášek, i když peněženku vám vyčistí opravdu dočista. A hlavu možná též. Jste připraveni na ukrutných 922 koní výkonu na tunu hmotnosti?
Osmiválcový Ariel Atom není nový nápad, výrobce s tímto modelem koketuje již nějaký ten měsíc. Teprve nyní ale vypustil do světa další specifikace a potvrdil, že se opravdu dostane do prodeje. Nebude ovšem zdaleka pro každého.
Možná teprve verzí V8 Atom dostál svého jména. Malý skoro jako atom byl sice vždy, nemá v podstatě žádnou karoserii a malý i lehký je tak jak to jen jde. Nyní ovšem přidává i další vlastnost laiky spojovanou s atomem - obrovskou energii. Novinka se totiž vyznačuje zástavbou vidlicového osmiválce Hartley s objemem rovných tří litrů. To nezní na první poslech jako nějaké monstózní dílo, ale když vám povíme, že má ryze motocyklový charakter...
Motor v základu dává parádních 354 kW (482 koní) a závodní verze dokonce 373 kW (507 koní). Ptáte se na maximální otáčky? Známe je: 16 500 ot./min. To vše po troše počtů znamená výkon úchvatných 922 koní na tunu hmotnosti, a to je dnes hodnota naprosto jedinečná.
Dynamické parametry jsou odpovídající: stovku při startu z klidu pokoří Atom V8 za 2,3 s, 160 km/h padne za 5,4 s a maximální rychlost činí při pohledu na tento člun na kolech až neuvěřitelných 322 km/h. Kde je Bugatti Veyron? Někde po vašem boku, tedy alespoň do středně vysokých rychlostí, tuto dynamiku nemá ani se svým dvojnásobným výkonem a dvěma tunami hmotnosti šanci překonat.
Osmiválcový motor je spojen se šestistupňovou převodovkou Sadey se sekvenčním řazením, výkon pochopitelně končí na zadní ose. Oproti Atomu 3 byly přepracovány také nápravy, vyznačují se závěsy z chrom-molybdenové oceli a tlumiči Intrax. O spolehlivé zastavení se postarají brzdy značky Alcon a patřičný „grip” dodají polozávodní pneumatiky Toyo.
Ariel Atom V8 je již potvrzen pro malosériovou výrobu a k mání bude začátkem roku 2011. Bohuže vznikne pouhých 25 vozů této konstrukce a velikost jejich ceny už vůbec nebude připomínat atom - připravte si 183 000 Eur, tedy nějakých 4,5 milionu Kč.












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Průměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
9.6.2025VW má cestu k záchraně přímo před očima, je „překvapen” obrovským zájmem o své po letech první dostupné lidové auto
9.6.2025Majitelé Ferrari se skutečně potýkají s nebývalými ztrátami, tohle auto jednoho připravilo o víc jak 3 miliony Kč během 2 250 km
10.6.2025Autor motorů mistrů světa F1 vzkazuje EU: Spalovací motor není váš nepřítel, přechod jen na elektřinu stejně není možný
10.6.2025Čínská napodobenina Rolls-Royců a Maybachů slaví obrovský úspěch, za týden si ji koupilo víc lidí než všechny Rollsy za rok
10.6.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 11:25 - Eda
- Rychlodotazy 07.08. 10:26 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan