Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vantage V12: více síly pod kapotou
5.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mnoho reptalů z řad automobilové veřejnosti bude nyní umlčeno. Výtky byly směřovány na slabou pohonnou jednotku nejmenšího modelu se značkou Aston Martin. Po dlouhém napínání jsme se nakonec dočkali. Nový model Vantage V12 je nyní osazen - jak jinak - dvanáctiválcem (+video).
Aston Martin V8 Vantage je pro mnohé nejkrásnějším Astonem vůbec. Jeho výkon 380 koní (které stačí k akceleraci na 200 km/h za konkurenceschopných 18 sekund) sice není zrovna vyloženě malý, ani časy tohoto vozu na okruzích nejsou vůbec špatné (vizitka 8:03 na Norschleife je naopak vynikající, překonává jím mj. Audi R8, BMW M3 E92, Porsche 911 Carrera 4S a mnoho dalších respektovaných sporťáků), přesto V8 Vantage získal nálepku slabého auta, vhodného spíše na „machrování” na náměstí. Dovolíme si tvrdit, že zcela neprávem, mnoho na tom ale nezměníme. A podobně k tomu přistoupil i Aston, když místo propagace schopností Vantage s osmiválcem nacpal pod jeho kapotu to nejlepší co má, dvanáctiválec z modelu DBS.
Masivní zážehová jednotka V12 o objemu 6,0 l podává výkon 510 koní a disponuje točivým momentem 570 N.m. Automobilka slibuje zrychlení z klidového stavu na stokilometrovou rychlost za 4,2 s. A při nejvyšší rychlosti ukáže ručička rychloměru hodnotu 305 km/h.
Exteriérové odlišnosti jsou hlavně v agresivnějším vzhledu a mnoha otvorech pro odvod a přívod vzduchu k motoru. Přibylo také několik účelných aerodynamických prvků jako například velký zadní spoiler s dvojicí koncovek výfuku nebo prahové lišty. Modernější vzhled podtrhují čiré zadní svítilny.
Interiér nabídne čalounění Alcantarou, nová sportovní sedadla čí palubní desku v lesklé černé barvě připomínající klavír.
Podle plánu značky nevznikne více jak 1000 kusů nejnovějšího přírůstku do rodiny Astonů. Výstavní premiéra je naplánována do Ženevy a k prvním zákazníkům začnou být první kousky expedovány ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
Na přiloženém videu uvidíte spoustu zajímavých detailů a také si můžete poslechnout nádherný zvuk onoho šperku pod kapotou.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 5 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 8 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva