Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 Allroad quattro: menší bratr přichází
15.2.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Když před 10 lety Audi představilo model Allroad quattro, což byla vlastně oplastovaná A6 Avant se zvětšenou světlou výškou, založilo tím zcela novou a stále se rozrůstající skupinu vozidel. Dnes přichází s menším bratrem tohoto odolnějšího kombíku, Audi A4 Allroad quattro, za jehož základ posloužila menší A4.
Samo Audi o novém A4 allroad quattro mluví jako o autě, jež nezná žádné hranice. Diplomaticky řečeno, o tomto prohlášení by se dalo s úspěchem pochybovat. Přesto mu nelze upřít jednu, věc. Půjde-li o provoz na horších či dokonce polních a lesních cestách, určitě se dostane dál než standardní A4 Avant. O to ale přece nejde, v případě všech „allroad” modelů všech výrobců jde spíše o image než o skutečné schopnosti v terénu.
Jak už bylo řečeno, základem novinky je model A4 Avant. Allroad se lyší nárazníky s drsnějším vzhledem, plastovými lemy blatníků a mřížkou chladiče s chromovanými žebry. Kolem spodního okrajů celého auta jsou umístěny ochranné prvky z nerezové oceli. Samozřejmostí je zvýšená průchodnost.
Celková délka je 4,72 m, rozvor 2,81 m, šířka 1,84 m a výška 1,5 m. Světlá výška je 180 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 490 l, který lze sklopením dělených sedadel zvětšit až na 1.430 l. V této konfiguraci do něj lze uložit předmět až 1,78 m.
Pod kapotou se zpočátku objeví tři přeplňované motory, jeden zážehový a dva vznětové. Jejich parametry uvádíme v následujícím přehledu.
| Označení | Výkon [k] | Kr. výkon [N.m] | 0-100 km/h [s] | Vmax [km/h] | sp [l/100 km] |
| 2.0 TFSI | 211 | 350 | 6,9 | 230 | 8,1 |
| 2.0 TDI | 170 | 350 | 8,9 | 213 | 6,4 |
| 3.0 TDI | 240 | 500 | 6,4 | 236 | 7,1 |
Ve všech případech bude v autě najdeme systém rekuperace kinetické energie. Společnost motorům dělá buď 6° manuál nebo 7° dvouspojková převodovka S-tronic (DSG). Výkon je přenášen na všechna kola a jak už název modelu napovídá, v tomto případě se jedná o firemní trvalý pohon všech kol quattro. Ten je založen na centrálním mechanickém diferenciálu, který rozděluje tok energie mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. V případě potřeby je možno až 65 % přenést vpřed a 85 % vzad.
Stejně jako u nové A4 bude k dispozici možnost nastavení reakcí plynu, řízení a pokud je na palubě, tak reakcí S-tronicu. K dispozici jsou tři úrovně: comfort, standard a sport.
Do standardní výbavy patří 17" kola, střešní ližiny, automatická klimatizace, elektricky ovládaná ruční brzda a nový systém MMI. Za příplatek bude možno získat panoramatickou střechu, xenonová světla doplněná LED světly pro denní svícení, elektricky ovládané 5. dveře a audio systém od firmy Bang & Olufsen.
Veřejnou premiéru se Audi A4 allroad quattro odbude na ženevském autosalónu a do prodeje přijde na začátku tohoto léta. Cena základního modelu byla stanovena na 37 100 EUR.




Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
