Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 Allroad quattro: menší bratr přichází
15.2.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Když před 10 lety Audi představilo model Allroad quattro, což byla vlastně oplastovaná A6 Avant se zvětšenou světlou výškou, založilo tím zcela novou a stále se rozrůstající skupinu vozidel. Dnes přichází s menším bratrem tohoto odolnějšího kombíku, Audi A4 Allroad quattro, za jehož základ posloužila menší A4.
Samo Audi o novém A4 allroad quattro mluví jako o autě, jež nezná žádné hranice. Diplomaticky řečeno, o tomto prohlášení by se dalo s úspěchem pochybovat. Přesto mu nelze upřít jednu, věc. Půjde-li o provoz na horších či dokonce polních a lesních cestách, určitě se dostane dál než standardní A4 Avant. O to ale přece nejde, v případě všech „allroad” modelů všech výrobců jde spíše o image než o skutečné schopnosti v terénu.
Jak už bylo řečeno, základem novinky je model A4 Avant. Allroad se lyší nárazníky s drsnějším vzhledem, plastovými lemy blatníků a mřížkou chladiče s chromovanými žebry. Kolem spodního okrajů celého auta jsou umístěny ochranné prvky z nerezové oceli. Samozřejmostí je zvýšená průchodnost.
Celková délka je 4,72 m, rozvor 2,81 m, šířka 1,84 m a výška 1,5 m. Světlá výška je 180 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 490 l, který lze sklopením dělených sedadel zvětšit až na 1.430 l. V této konfiguraci do něj lze uložit předmět až 1,78 m.
Pod kapotou se zpočátku objeví tři přeplňované motory, jeden zážehový a dva vznětové. Jejich parametry uvádíme v následujícím přehledu.
Označení | Výkon [k] | Kr. výkon [N.m] | 0-100 km/h [s] | Vmax [km/h] | sp [l/100 km] |
2.0 TFSI | 211 | 350 | 6,9 | 230 | 8,1 |
2.0 TDI | 170 | 350 | 8,9 | 213 | 6,4 |
3.0 TDI | 240 | 500 | 6,4 | 236 | 7,1 |
Ve všech případech bude v autě najdeme systém rekuperace kinetické energie. Společnost motorům dělá buď 6° manuál nebo 7° dvouspojková převodovka S-tronic (DSG). Výkon je přenášen na všechna kola a jak už název modelu napovídá, v tomto případě se jedná o firemní trvalý pohon všech kol quattro. Ten je založen na centrálním mechanickém diferenciálu, který rozděluje tok energie mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. V případě potřeby je možno až 65 % přenést vpřed a 85 % vzad.
Stejně jako u nové A4 bude k dispozici možnost nastavení reakcí plynu, řízení a pokud je na palubě, tak reakcí S-tronicu. K dispozici jsou tři úrovně: comfort, standard a sport.
Do standardní výbavy patří 17" kola, střešní ližiny, automatická klimatizace, elektricky ovládaná ruční brzda a nový systém MMI. Za příplatek bude možno získat panoramatickou střechu, xenonová světla doplněná LED světly pro denní svícení, elektricky ovládané 5. dveře a audio systém od firmy Bang & Olufsen.
Veřejnou premiéru se Audi A4 allroad quattro odbude na ženevském autosalónu a do prodeje přijde na začátku tohoto léta. Cena základního modelu byla stanovena na 37 100 EUR.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva