Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A5 Sportback oficiálně představeno
20.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Automobilka Audi konečně oficiálně odhalila všechny detaily pětidveřového liftbacku A5 Sportback, který doplní dvoudveřové kupé a kabriolet. Žádné velké drama od ní však nečekejte. Novinka totiž představuje pouze evoluční krok v modelové řadě.
Podle Audi má A5 Sportback představovat spojení toho nejlepšího ze tří světů: emoce a eleganci kupé, komfort sedanu a praktické přednosti kombi. Podobná slova už jsme ale jednou slyšeli v souvislosti s BMW 5 GT, ostatně kterému se A5 Sportback při pohledu z boku vzdáleně podobá.
Na rozdíl od něj má ale opravdu blíže ke kupé. Je o 36 mm nižší než A4 Sedan a s krátkým předním převisem, dlouhým rozvorem, širokým rozchodem, čtyřmi bezrámovými dveřmi a nízkým prosklením přece jen naplňuje definici sportovně tvarovaného vozu.
V interiéru naleznou cestující plnohodnotný komfort na všech čtyřech sedadlech. Víko zavazadlového prostoru je integrováno do dlouhé splývající zádě s velmi skloněnými sloupky. Objem zavazadlového prostoru 480 litrů se téměř vyrovná vozům A4 Avant a sklopením zadních sedadel vzroste na 980 litrů.
Pod kapotu najdeme tři benzinové motory. První dva jsou přeplňované čtyřválce TFSI o objemu 2,0 l s výkonem 180 resp. 211 koní. Třetí agregát je vidlicový šestiválec o objemu 3,2 l, který podává výkon 265 koní. Pokud jste vyznavači vznětových agregátů, můžete zvolit přeplňovaný dvoulitr s výkonem 170 koní, který díky systému start/stop vykazuje spotřebou 5,2 l na sto kilometrů.
Další motory TDI jsou jednotky o objemu 2,7 l a 3,0 l s výkonem 190 a 240 koní. Standardně jsou motory spojeny s 6° manuální převodovkou, za příplatek je 7° samočinná převodovka S-TRONIC. Automobilka uvolní další tři motory v příštím roce.
Auta poháněná nejvýkonnějším dieselem jsou standardně vybavena trvalým pohonem všech kol quattro, u ostatních motorizací je quattro na přání. Pro oba nejvýkonnější motory se na přání dodává nově vyvinutý sportovní diferenciál, který variabilně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. Další inovaci představuje u modelů 2.0 TDI, 2.7 TDI a 2.0 TFSI (132 kW/180 k) s pohonem předních kol stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou předního diferenciálu, která zlepšuje ovladatelnost vozu a potlačuje nedotáčivost.
Dalším možným doplňkem je systém Audi drive select, který umožňuje řidiči libovolně měnit charakteristiku odezvy motoru na pohyby pedálu plynu, řazení sedmistupňové převodovky S tronic a úroveň účinku posilovače řízení servotronic, jenž se dodává standardně pro verze s výkonem 140 kW (190 k) a vyšším. Systém je koncipován jako modulární paket, jehož součástí musí být alespoň jeden z následujících systémů dodávaných na přání: sportovní diferenciál, adaptivní tlumiče nebo dynamické řízení s variabilním převodem.
V ČR bude A5 Sportback nabízen od září tohoto roku za následující ceny:
2.0 TDI, 125 kW, man. přev., 811 991 Kč bez DPH/966 270 Kč s DPH
2.7 TDI, 140 kW, man. přev., 890 699 Kč bez DPH/1 059 896 Kč s DPH
3.0 TDI quattro, 176 kW, man. přev., 1 039 617 Kč bez DPH/ 1 237 144 Kč s DPH
2.0 TFSI, 155 kW, man. přev., 841 046 Kč bez DPH/1 000 845 Kč s DPH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva