Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s
14.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po faceliftu modelu A7 přichází jako dárek k pětadvacetinám TDI do jeho útrob posílené šestiválcové biturbo. Při overboostu dává až 346 koní.
Je tomu zhruba dva měsíce zpátky, co jsme se zmiňovali podrobně o modernizovaném provedení pětidvéřového „kupé” A7 (nebo spíše liftbacku) ingolstadských inženýrů, jehož změny inkasovala i silnější a o něco sportovnější verze S7. Předně se jednalo o nové příplatkové přední světlomety Matrix LED, které loni představilo modernizované pojetí limuzíny A8, dále o novou generaci rozhraní MMI a modifikované nárazníky.
U čtyř kruhů si ale však nechali jako nerozbalený dárek pro zákazníky ještě novou naftovou variantu 3,0 TDI Competition, která pro nás symbolizuje konkurenta pro mnichovský model M550d xDrive, respektive dosud neexistující M650d Gran Coupe. Jedná se o variantu, s níž hodlají u Audi oslavit pětadvacáté výročí naftových motorů s nápisy TDI a aby to nebyl jen další ediční model s několika prostými emblémy, podívali se turbodieselu pořádně na zoubek a nainstalovali ho do verze s přídomkem Competition.
Šestiválcový motor s dodatkem „clean diesel“ (signalizuje plnění Euro 6) dopovaný dvojicí turbodmychadel teď umí ze tří litrů nabídnout 326 koní, tedy o třináct více než standardní dostupná verze. Pokud však bude řidič akcelerovat s plynovým pedálem zarytým do koberečku, A7 Sportback ze sebe doluje ještě o 20 koní víc, tedy celých 346 - po dobu několika sekund. Maximální točivý moment přenášený osmistupňovým automatem s pádly na volantu a systémem pohonu všech kol quattro dosahuje 650 Nm v rozmezí 1 400 až 2 800 otáček.
V praxi podle Audi dosahuje takto motorizovaný model A7 zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost během 5,1 sekundy a celé to naftové drama doplňuje opět speciálním výfukem, který prý místy působí, jakoby náležel osmiválcovému benzinovému kolegovi. Při tom všem by se průměrná spotřeba neměla přehoupnout přes 6,1 litru, i když je zcela jasné, že přehoupne. Speciální edice je navíc pro zdůraznění sportovnější charakteru vybavena paketem S line, který přináší o 20 milimetrů snížený a řádně přitvrzený podvozek.
Kromě toho budou poznávacím znakem dvacetipalcová kola s pětiparskovým černým designem a červenými brzdovými třmeny zakusujících se do sedmnáctipalcových kotoučů. Pokud by někoho zajímaly parametry obutí, pak vězte, že dosahují 265/35 R20. Paket S line samozřejmě přináší i sportovnější nárazníky a prvky s černým leskem (včetně krytů zrcátek), navíc i trochu zavádějící nápisy V6 T na blatnících, které známe z benzinového modelu S4. Dvojice leskle černých výfuků údajně vynikne se všemi laky, v nichž se competition objeví. Jedná se o šedý Daytona, červený Misano, šedý Nardo nebo modrý Sepang.
Spolu s S linovým exteriérem samozřejmě koresponduje i kabina, která je vyvedena v černé barvě. Sportovní sedadla jsou pokryta kůží Valcona a v nabídce bude i příplatková ještě sportovnější varianta s kontrastním červeným či šedým prošíváním. Obložení je tvořeno buď hliníkem nebo speciálním černým dřevem Beaufort a také v jejich kombinaci.
Speciální model se samozřejmě pochlubí všemi devízami faceliftovaných variant. Standardně montovaná LED světla lze nahradit variantou Matrix za příplatek, stejně tak se v nabídce najde výkonnější verze navigačního systému MMI plus nebo asistenční systémy v čele s nočním viděním. Zákazníci mohou Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition objednávat od začátku srpna za cenu od 72 tisíc Euro (1,975 milionu korun), přičemž první dodávky proběhnou na podzim.






Speciální varianta Audi A7 Sportback 3,0 TDI competition je oslavou 25 let od zrození pohonných jednotek TDI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa včera 15:35
- Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač včera 12:54
- V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda včera 11:38
- Pramac uvažuje: Salač, Ferrandez, Van den Goorbergh? včera 11:14
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash 13.9.2025
Nejnovější články
Nejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včeraVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
včeraJaponci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
včeraK mání je sotva jetý německý supersedan z časů výkonových válek, jeho unikátní specifikace dodnes bere dech
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.15. 07:18 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 06:58 - Stepan
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 12:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB