Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji

Koncept hybridního roadsteru Audi e-tron není zrovna horkou novinkou. Nyní ale známe jeho další specifikace a máme i další fotografie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji

15.6.2011 | Petr Štefek | 1 příspěvek

Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncept hybridního roadsteru Audi e-tron není zrovna horkou novinkou. Nyní ale známe jeho další specifikace a máme i další fotografie.

Audi představilo svůj koncept e-tron Spyder již loni na pařížském autosalonu, letos se jej ale rozhodlo znovu ukázat v dějišti nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě, ve francouzském Le Mans. Jistě není shodou okolností že se tak stalo den před vítězstvím Audi s samotném závodě (byť letos to bylo pro čtyři kruhy mnohem těžší než kdy jindy), ostatně i sám e-tron si užil jakéhosi propagačního závodu pojmenovanéo „Le Mans vers le futur”. To volně přeloženo znamená „Le Mans v budoucnu” a jeho obsahem bylo ukázat možnosti nových technologií v automobilovém průmyslu.

Samotný koncept e-tron Spyder disponuje výkonem 300 koní z třílitrového, dvojitě přeplňovaného dieselu V6, který nedávno zažil produkční premiéru v novém Audi A6 Avant. Výkon je přenášen na zadní kola skrze sedmirychlostní dvouspojkovou převodovku. O pohon předních kol se stará v tomto případě elektromotor s výkonem dalších 87 koní a točivým momentem 350 Nm. Hybrid zvládne dojezdovou vzdálenost 50 km při maximální rychlosti 60 km/h a na stovku se při využití plného výkonu dostane za 4,4 sekundy. Oba agregáty mohou pracovat současně, nebo zcela samostatně.

Audi e-tron Spyder má běžně k dispozici 75 % výkonu pro zadní kola a zbytek výkonu jde na přední nápravu. Maximální rychlosti je omezena na obligátních 250 km/h (vzhledem k výkonu se nedá předpokládat, že by bez něj byl e-tron nějak výrazně rychlejší) a teoretická dojezdová vzdálenost je pěkných 1 000 km. S podobným dojezdem se ovšem setkáte i v leckterém dieselu s větší nádrží již u současných produkčních vozů.

Koncept Audi má hmotnost 1 450 kg a při jeho navrhování bylo do poslední chvíle pamatováno na to, že hmotnost je jedním z hlavních problémů hybridů i čistých elektromobilů. K cíli došlo Audi za pomocí lehkého hliníku nebo uhlíkových vláken. Rozložení hmotnosti je v tomto případě ideálních 50:50, což by mělo koncept učinit velmi dobře ovladatelným. Kombinovaná spotřeba Audi e-tron Spyder se pyšní hodnotou 2,25 litru nafty na 100 kilometrů, nejsme si ale jisti, jak moc je reálná a zda tradičně nepočítá již s nějakou to elektrickou energií schovanou pro začátek jízdy v akumulátorech. Ani ta se bohužel nevezme ze vzduchu.

Audi se svým e-tron Spyderem bude sbírat body i za vzhled, který je opravdu atraktivní. Podobná koncepce velmi pravděpodobně v této podobě nikdy nespatří světlo světa, ale možná se dostane ke slovu v praktičtějších vozidlech. Nás nyní může trošku mrzet, že Audi e-tron Spyder nemá svého poněkud méně ekologického (rozumějte méně společensky přijatelného) souputníka s pořádným benzínovým motorem. I když příchod takové R4 stále není definitivně vyloučen...


Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 1 - Audi e-tron Spyder  audi_100324566_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 2 - Audi e-tron Spyder  audi_100324567_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 3 - Audi e-tron Spyder  audi_100324568_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 4 - Audi e-tron Spyder  audi_100324569_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 5 - Audi e-tron Spyder  audi_100324570_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 6 - Audi e-tron Spyder  audi_100324565_l

Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 7 - Audi e-tron Spyder  audi_100324553_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 8 - Audi e-tron Spyder  audi_100324554_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 9 - Audi e-tron Spyder  audi_100324557_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 10 - Audi e-tron Spyder  audi_100324558_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 11 - Audi e-tron Spyder  audi_100324559_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 12 - Audi e-tron Spyder  audi_100324560_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 13 - Audi e-tron Spyder  audi_100324561_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 14 - Audi e-tron Spyder  audi_100324562_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 15 - Audi e-tron Spyder  audi_100324550_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 16 - Audi e-tron Spyder  audi_100324551_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 17 - Audi e-tron Spyder  audi_100324563_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 18 - Audi e-tron Spyder  audi_100324564_l
Audi e-tron Spyder

Petr Štefek

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše