Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS4 Avant 2012: unikly fotky i specifikace nové RS4
14.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Dlouho avizovaný sporťák je tady. Mimo oficiální zdroje se nám podařilo získat první fotografie a informace o nové generaci Audi RS4 Avant.
Tip: Projděte se si již oficiální představení nové RS4 se všemi fotografiemi a specifikacemi.
Hodnověrných indicií potvrzujících existenci sportovního modelu Audi RS4 byla spousta. Vůz se zakamuflovanou karoserií byl zachycen na Nürburgringu i mimo něj, na internet utekly obrázky nejdůležitějších (a teď už víme, že pravých) karosářských dílů a naposledy jsme vás informovali o uniklém seznamu ženevských premiér, který se dostal ven díky nepozornosti švýcarského zastoupení Audi. Pátrání po náznacích v této chvíli ale končí. Další únik se totiž týká oficiálních fotografií pocházejících přímo z automobilky.
Zcela v souladu s očekáváním se ven dostaly pouze záběry kombi verze Avant. Pokud si děláte zálusk na sedan, budete zklamáni. S největší pravděpodobností totiž žádný nebude. Šeptandou se z Ingolstadtu šíří zprávy o tom, že za náhradu čtyřdveřového modelu je považováno kupé RS5. Samozřejmě stoprocentní to není, ale testovací muly limuzíny zatím nikdo neviděl a je velmi málo pravděpodobné, že by se Audi pouštělo do vývoje teď, kdy současnou generaci A4 už žádná velká budoucnost nečeká.
Čím má zaujmout novinka? Vlastně toho po vizuální stránce moc není. Audi se drží celkem chvályhodného pravidla, podle kterého mají být stroje sportovní divize Quattro GmbH nápadné jen v omezené míře. V tomto případě to znamená lehce vytažené blatníky evokující první Quattro, hlubší přední nárazník s decentní zvětšenou černou mřížkou a poněkud křiklavým stříbrným lízátkem. Zadní partie ozvláštňuje nevýrazný difuzor a pořádné dvě koncovky výfukového systému.
Za jednodílnou maskou chladiče pracuje atmosférický vidlicový osmiválec 4,2 l vybavený přímým vstřikováním, výkonem 450 koní při 8 250 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 430 newtonmetrů od 4 000 do 6 000 ot./min. Výkon je skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic přenášen už tradičně na všechna čtyři kola, přičemž středový diferenciál dokáže poslat maximálně 70 procent síly na přední nápravu a 85 procent na tu zadní.
Audi RS4 dokáže akcelerovat na stovku za 4,7 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny pomaleji než Audi RS5 Coupé, ale vzhledem k vyšší hmotnosti je to pochopitelné. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h, „deaktivací” elektronického omezovače se ale posune na beztak omezenou 280 km/h. RS4 bude standardně postavena na devatenáctkách, za příplatek bude možno přejít na dvacítky. Upgrade bude možné provádět rovněž s brzdovým systémem - ocelové kotouče (vpředu s průměrem 365 mm) vám v Audi za příslušný obnos vymění za karbon-keramiku s průměrem 380 mm na přední nápravě.
Ptáte se na cenu? Tak to se ptáte moc brzy. Máme ale zato, že přímo automobilka vše podstatné zveřejní v nejbližších dnech.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012





RS4 má po premiéře, i když si tuto událost u Audi asi představovali jinak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 26 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
