Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů

Zatím jediný sériově vyráběný model z řady ryzích elektromobilů e-tron není zrovna prodejní hit, nejde ale o jediný problém, který ho trápí. V tuto chvíli už se ani nevyrábí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů

27.1.2020 | Petr Miler

Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatím jediný sériově vyráběný model z řady ryzích elektromobilů e-tron není zrovna prodejní hit, nejde ale o jediný problém, který ho trápí. V tuto chvíli už se ani nevyrábí.

Je zjevné, že elektrickým autům ani na začátku roku 2020 slunce nad hlavou nesvítí. Patrné je to zejména na prodejích, které zůstávají na alespoň trochu otevřenějších trzích mizivé a uklidňovat už se příznivci elektromobility nemohou ani jejich růstem. Například ve Spojených státech, domově Tesly, loni odbyt elektrických a plug-in hybridních aut dokonce meziročně o 6,8 procenta klesl, a to za situace, kdy na trh přišlo 45 nových modelů tohoto ražení.

Audi e-tron není výjimkou, jeho 5 369 prodaných vozů v USA za loňský rok z něj sice dělá nejúspěšnější elektromobil prémiové značky, který není Tesla, ale to je asi tak vše, čím se management čtyř kruhů může utěšovat. V Evropě by se loňské prodeje mohly dostat někam za hranici 15 000 vozů a celkový odbyt tedy překročit 20 000 aut, ale co je to pro značku s ročním odbytem v milionovém řádu v době, kdy měly elektromobily začít ovládat svět?

Pro automobilku navíc nejde o jediný problém - v tuto chvíli e-tron nejenže moc neprodává, ona ho vůbec nevyrábí. Podle zpráv belgické agentury Belga se auto v bruselské továrně Audi přestalo vyrábět a 145 zaměstnanců bylo na zatím blíže neupřesněnou dobu posláno na nucenou dovolenou. Dalších 240 lidí podílejících se na výrobě e-tronu do fabriky dochází dál na různé dílčí či obslužné práce.

Audi ve svém vyjádření k celé věci konstatuje, že přijaté opatření nemá nic společného s poptávkou, má to být problém dodávek. Na výrobě e-tronu se podílí okolo 300 dodavatelů a byť automobilka neupřesnila, s čím má potíže, sázka na akumulátory bude na 99 % trefou do černého. To je další z úskalí rozjíždějící se elektrické éry - když už by náhodou bylo elektromobily komu prodat, stejně je nelze vyrobit, protože na trhu není dost akumulátorů dostupných za přijatelných cenových podmínek.


Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů - 1 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 22Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů - 2 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 23Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů - 3 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 24Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů - 4 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 25Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů - 5 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 26Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů - 6 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 28Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů - 7 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 29Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů - 8 - Audi e-tron 2018 prvni oficialni sada 30
Audi e-tron není zrovna prodejní hit, ani to málo ale nyní nejsou Němci s to vyrobit. Nemají dostatek neupřesněných komponentů, nejpravděpodobněji ale půjde o akumulátory

Zdroj: Belga

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše