Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auto roku 1988 je možné znovu koupit jako nové, stojí pouhých 241 tisíc Kč
24.8.2020 | Petr Miler
Auta běžně vydrží ve výrobě jako nová 7 let, v extrémních případech okolo 10. Některá jsou ale zjevně nesmrtelná a evropské Auto roku 1988 patří mezi ně. To se znovu vyrábí jako nový vůz.
Co jste dělali v roce 1987? Možná jste ani nebyli, protože jinak by vám už bylo nejméně 33 let, což není zase tak nízký věk. Ať už jste ale existovali, nebo ne, právě v té době se ve Francii začal vyrábět Peugeot 405, slavný to model střední třídy. V roce 1988 se stal autem roku v Evropě a o pár let později pomáhal modernizovat autopark porevolučního Československa resp. České republiky coby ještě perspektivní ojetina.
Vypadá to jako dávná historie, o to překvapivější může být, že Peugeot 405 se znovu vyrábí. Děje se tak díky firmě íránské automobilce Iran Khodro (IKCO), která tento vůz licenčně vyráběla již od roku 1992, tedy od dob, kdy se éra 405 v Evropě pomalu chýlila ke konci. Sama jej na domácím trhu nabízela ještě na začátku letošního roku, v červnu ale oznámila, že jeho výroba končí.
Mysleli jsme si, že pro 405 jde o definitivní konec jeho kariéry, ale není tomu tak. Licence na čtyřistapětku byla poskytnuta ázerbájdžánskému konsorciu Azermash Khazar, které výrobu auta opět spouští. Přejmenovalo se na Peugeot Khazar 406, ale je to pořád model 405, který si z pozdější čtyřistašestky bere maximálně pár designových detailů.
Ani konec Peugeotu 405 Íránu tedy neznamená definitivní konec jeho pouti světem. Jako Khazar 406 bude dodáván buď s 1,8litrovým zážehovým motorem o výkonu 100 koní, nebo s mírně silnějším 1,6litrovým turbodieselem disponující stádem 104 koní, v obou případech výlučně s automatickou převodovkou a pohonem předních kol.
Výbava auta je slušná, v základu je dokonce i taková moderní vymoženost, jako je bezklíčový vstup, standardem jsou dále elektrická okna, klimatizace a dva airbagy. Jasně, je to morálně pořád 33 let staré auto a asi bychom nechtěli vidět jeho crash test, ale za cenu začínající v přepočtu na 9 250 Eur, tedy 241 tisících Kč, jde beztak o zajímavou nabídku.
Azermash Khazar předpokládá, že v Ázerbájdžánu prodá 10 tisíc těchto aut za rok a rozšíří už více jak pětimilionovou řádku Peugeotů 405, které dosud přišly na tento svět. Mnoho historicky úspěšnějších francouzských aut svět nepoznal.
Peugeot 405 se znovu dostal do výroby, tentokrát v Ázerbajdźánu jako Peugeot Khazar 406. Foto: Azermash Khazar
Vše nasvědčuje tomu, že jde o tentýž vůz, jakým byla modernizovaná íránská verze 405 zvaná Pars. Foto: IKCO
Zdroj: Azermash Khazar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před hodinou - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.