Auto roku 1988 je možné znovu koupit jako nové, stojí pouhých 241 tisíc Kč

Auta běžně vydrží ve výrobě jako nová 7 let, v extrémních případech okolo 10. Některá jsou ale zjevně nesmrtelná a evropské Auto roku 1988 patří mezi ně. To se znovu vyrábí jako nový vůz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Auto roku 1988 je možné znovu koupit jako nové, stojí pouhých 241 tisíc Kč

24.8.2020 | Petr Miler

Auto roku 1988 je možné znovu koupit jako nové, stojí pouhých 241 tisíc Kč

/

Foto: IKCO

Auta běžně vydrží ve výrobě jako nová 7 let, v extrémních případech okolo 10. Některá jsou ale zjevně nesmrtelná a evropské Auto roku 1988 patří mezi ně. To se znovu vyrábí jako nový vůz.

Co jste dělali v roce 1987? Možná jste ani nebyli, protože jinak by vám už bylo nejméně 33 let, což není zase tak nízký věk. Ať už jste ale existovali, nebo ne, právě v té době se ve Francii začal vyrábět Peugeot 405, slavný to model střední třídy. V roce 1988 se stal autem roku v Evropě a o pár let později pomáhal modernizovat autopark porevolučního Československa resp. České republiky coby ještě perspektivní ojetina.

Vypadá to jako dávná historie, o to překvapivější může být, že Peugeot 405 se znovu vyrábí. Děje se tak díky firmě íránské automobilce Iran Khodro (IKCO), která tento vůz licenčně vyráběla již od roku 1992, tedy od dob, kdy se éra 405 v Evropě pomalu chýlila ke konci. Sama jej na domácím trhu nabízela ještě na začátku letošního roku, v červnu ale oznámila, že jeho výroba končí.

Mysleli jsme si, že pro 405 jde o definitivní konec jeho kariéry, ale není tomu tak. Licence na čtyřistapětku byla poskytnuta ázerbájdžánskému konsorciu Azermash Khazar, které výrobu auta opět spouští. Přejmenovalo se na Peugeot Khazar 406, ale je to pořád model 405, který si z pozdější čtyřistašestky bere maximálně pár designových detailů.

Ani konec Peugeotu 405 Íránu tedy neznamená definitivní konec jeho pouti světem. Jako Khazar 406 bude dodáván buď s 1,8litrovým zážehovým motorem o výkonu 100 koní, nebo s mírně silnějším 1,6litrovým turbodieselem disponující stádem 104 koní, v obou případech výlučně s automatickou převodovkou a pohonem předních kol.

Výbava auta je slušná, v základu je dokonce i taková moderní vymoženost, jako je bezklíčový vstup, standardem jsou dále elektrická okna, klimatizace a dva airbagy. Jasně, je to morálně pořád 33 let staré auto a asi bychom nechtěli vidět jeho crash test, ale za cenu začínající v přepočtu na 9 250 Eur, tedy 241 tisících Kč, jde beztak o zajímavou nabídku.

Azermash Khazar předpokládá, že v Ázerbájdžánu prodá 10 tisíc těchto aut za rok a rozšíří už více jak pětimilionovou řádku Peugeotů 405, které dosud přišly na tento svět. Mnoho historicky úspěšnějších francouzských aut svět nepoznal.


Auto roku 1988 je možné znovu koupit jako nové, stojí pouhých 241 tisíc Kč - 1 - Peugeot 405 opet ve vyrobce 2020 01
Peugeot 405 se znovu dostal do výroby, tentokrát v Ázerbajdźánu jako Peugeot Khazar 406. Foto: Azermash Khazar

Auto roku 1988 je možné znovu koupit jako nové, stojí pouhých 241 tisíc Kč - 2 - Peugeot 405 vyroba konec 2020 02Auto roku 1988 je možné znovu koupit jako nové, stojí pouhých 241 tisíc Kč - 3 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 04Auto roku 1988 je možné znovu koupit jako nové, stojí pouhých 241 tisíc Kč - 4 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 01Auto roku 1988 je možné znovu koupit jako nové, stojí pouhých 241 tisíc Kč - 5 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 02Auto roku 1988 je možné znovu koupit jako nové, stojí pouhých 241 tisíc Kč - 6 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 03
Vše nasvědčuje tomu, že jde o tentýž vůz, jakým byla modernizovaná íránská verze 405 zvaná Pars. Foto: IKCO

Zdroj: Azermash Khazar

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše