BMW 1 Performance: největší drsňák po eMku oficiálně

BMW konečně přišlo i s oficiálním odhalením studie modelu 1 F20 ve verzi Performance. Podívejte se na zatím nejdrsněji vyhlížející verzi nové jedničky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 1 Performance: největší drsňák po eMku oficiálně

3.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW 1 Performance: největší drsňák po eMku oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW konečně přišlo i s oficiálním odhalením studie modelu 1 F20 ve verzi Performance. Podívejte se na zatím nejdrsněji vyhlížející verzi nové jedničky.

Uplynulo již několik týdnů od chvíle, kdy jeden z účastníků dealerského představení vozu pojmenovaného BMW 1 Performance Studie pohotově tasil svůj mobilní telefon a pořídil pro nás jeho první fotky. I když jej automobilka nazvala studií, bylo nesporné, že se právě jeho specifika co nevidět objeví v nabídce příslušenství z řady Performance pro nové BMW 1. Přesto od té doby kolem celé záležitosti panovalo ticho jako v kostele. BMW snad jako by chtělo nechat ustát vody rozbouřené nemilým únikem, a až nyní vůz oficiálně odhalila. Je to odhalení stručné, ale jasné.

Ani tentokrát nehýří fotografiemi, tři kvalitní snímky ale ukazují většinu podstatných prvků z budoucího katalogu doplňků Performance vně i uvnitř. Nepřehlédnutelný je hlavně svalnatý přední nárazník, ten zadní už je o poznání decentnější. Spatřit můžete i modifikované boční prahy, zadní spojler nebo černé, „karbonové” kryty vnějších zpětných zrcátek. Do očí vás zřejmě praštil i černý „rychlý pruh” táhnoucí se prakticky přes celé auto a obrovitá 19" kola z lehkých slitin.

Uvnitř můžeme vidět podivný, částečně zploštělý volant, jinou hlavici řadící páky, specifické nášlapy pedálů a opět „karbonové” obložení některých částí. Logo programu Performance nesou i dvoubarevné velurové koberečky.

Úpravy můžeme čekat i pod kapotou, v tomto případě verze 120d. Motor by měl na požádání dostat jiný vzduchový filtr a to by bylo, aby automobilka nenabídla i nějaké to tovární přemapování řídící jednotky. O krocení většího dynamického potenciálu vozu se pak postarají výkonnější brzdy, jenž jsou mezi příslušenstvím BMW Performance též stálicí.

Nevíme, jak se vám zvolené řešení zamlouvá, kdyby pro vás ale bylo až příliš křiklavé, v nabídce se brzy objeví i tradiční M paket, jenž nabízí podobné prvky v o něco decentnějším provedení. A pokud by pro vás naopak „vystajlovaná” 120d F20 byla málo, můžete si stále ještě pořídit model 1 M Coupe, který jsme pro vás nedávno otestovali. Přečtěte si první, druhý i třetí díl našeho podrobného seriálu.

Pochopitelně, i BMW 1 Performance Studie bude k vidění na autosalonu IAA 2011 ve Frankfurtu, odkud vám dozajista přineseme její další fotografie a speficikace.


BMW 1 Performance: největší drsňák po eMku oficiálně - 1 - BMW 1 F20 Performance Studie oficialni 01BMW 1 Performance: největší drsňák po eMku oficiálně - 2 - BMW 1 F20 Performance Studie oficialni 02BMW 1 Performance: největší drsňák po eMku oficiálně - 3 - BMW 1 F20 Performance Studie oficialni 03
„Studie” nového BMW 1 Performance, kterou poprvé pořádně uvidíme ve Frankfurtu

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.