Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně
26.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
BMW oficiálně vypustilo do světa další ze svých „vynálezů”. Jeho podoba už dlouho není tajemstvím, přesto až teď se dozvídáme kompletní podrobnosti o použité technice a výbavách. Stane se BMW 5 Gran Turismo zakladatelem nové třídy automobilů, nebo se bude jednat jen výkřik do tmy, který vyzní do ztracena?
Popisovat do detailů design karoserie BMW 5 GT by dnes už bylo nošením dříví do lesa, každý z nás si tohoto křížence dozajista prohlédl na dřívě zveřejněných fotografiích. Zastavme se ale u několika detailů. Z praktického pohledu bude asi největší předností zadní část ve stylu hatchbacku, díky které vznikl větší prostor pro cestující a více prostoru v zavazadelníku. Jeho dveře bude možné otevřít buď jako klasický hatch, tedy i s oknem či jen jako poloviční jednoduché dveře. Člověka by skoro napadlo, jestli se bavorští inženýři nechali inspirovat systemem Twin Door z domácí Škody Superb.
Interiér je vyveden v klasickém konvenčním stylu současných bavorských modelů s rozdílem, že v GT působí noblesně, vzdušně a celkově příjemnějším dojmem. Objevují se zde ale zajímavé prvky ze stylu vozů GT, a také noční osvětlení interiéru, které navozuje zcela jinou atmosféru. Novinkou je také širokoúhlá obrazovka středového panelu velikosti 10,2 centimetrů.
Při vstupu na trh bude možno BMW 5 GT objednat s jedním ze tří motorů, jejichž podrobné parametry jsou uvedeny v přehledu pod článkem. Ve všech případech jim asistuje osmistupňová automatická převodovka z BMW 760i.
A jak už je u BMW zvykem, při sestavování výbavy auta lze vybírat z rozsáhlé palety doplňkových prvků. Objednat lze například balíček služeb z programu BMW ConnectedDrive, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistent dálkových světel, systém monitorující mrtvý úhel vnějších zpětných zrcátek, zařízení upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, čtečku značek rychlostních omezení, noční vidění BMW Night Vision s rozpoznáváním potenciálně nebezpečných osob, kameru monitorující prostor vpředu vedle vozu, couvací kameru či parkovací asistent. K dispozici je také čtyřzónová klimatizace (standard pro BMW 550i Gran Turismo), ale rovněž komunikační a navigační systém s integrovaným pevným displejem s kapacitou 80 GB, digitálním tunerem, USB portem, DVD přehrávačem a vícekanálovým zesilovačem. Opomenout nelze ani Head-Up displej či elektricky výsuvné tažné zařízení.
Technická data
Rozměry
Délka: 4998 mm
Šířka: 1901 mm
Výška: 1559 mm
Rozvor: 3070 mm
Rozchod vpředu: 1611 mm
Rozchod vzadu: 1636 mm
Palivová nádrž: 70 litrů
Užitečná hmotnost: 630 kg
Zavazadlový prostor: 440/ 590/ 1700 l
Podvozek a odpružení
Přední náprava: Dvojitá příčná ramena, hliníková; vinuté pružiny
Zadní náprava: Víceprvková zadní náprava Integral-V, hliníková, vzduchové odpružení, na přání řízení zadních kol (Integral Active Steering)
Stabilizační systémy
Standard: DSC včetně ABS, CBC, brzdový asistent (DBC), ASC, EBD,stabilizace přívěsu, Drive Dynamic Control (DDC).
Na přání: Adaptive Drive = adaptivní tlumiče s aktivními stabilizátory (Dynamic Drive)
Asistenční systémy
Na přání: hlídání jízdy v jízdním pruhu, monitoring mrtvého úhlu zpětných zrcátek, ukazatel rychlostních omezení, Head-Up displej, Night Vision s rozpoznáváním osob, tísňové volání, přístupn na internet (BMW ConnectedDrive/BMW Assist) - jen ve vybraných zemích; aktivní tempomat (ACC) s funkcí Stop & Go
BMW 535i
řadový, dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec
Zvihový objem: 2979 cm3
Výkon kW/k: 225/306 v 5800 1/min
Točivý moment: 400 N.m při 1200-5000 1/min
Zrychlení 0-100 km/h: 6,3 sekund
Spotřeba město/venkovní/kombinovaná: 12,3/6,9/8,9 l
Pneumatiky: 245/50 R18 runflat
Disky: 8J x 18 hliníková
BMW 550i
vidlicový, dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec
Zvihový objem: 4395 cm3
Výkon kW/k: 300/407 v 5500 1/min
Točivý moment: 600 N.m při 1750- 4500 1/min
Zrychlení 0-100 km/h: 5,5 sekund
Spotřeba město/venkovní/kombinovaná: 16,2/8,3/11,2 l
Pneumatiky: Vpředu: 245/45 R19, Vzadu: 275/40 R19 runflat
Disky: Přední: 8,5J x 19 hliníková, Zadní: 9,5J x 19 hliníková
BMW 530d
řadový, dvakrát přeplňovaný vznětový šestiválec
Zvihový objem: 2993 cm3
Výkon kW/k: 225/306 v 4000 1/min
Točivý moment: 540 N.m v 1750- 3000 1/min
Zrychlení 0-100 km/h: 6,9 sekund
Spotřeba město/venkovní/kombinovaná: 8,1/5,6/6,5 l
Pneumatiky: 245/50 R18 runflat
Disky: 8J x 18 hliníková





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub