BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku

(+ video, živé foto) Nejen VW se nám snaží vnutit elektřinu všemi cestami. BMW na to jde i přes motorku, její hmotnost ale pro jistotu nezmiňuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku

10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video, živé foto) Nejen VW se nám snaží vnutit elektřinu všemi cestami. BMW na to jde i přes motorku, její hmotnost ale pro jistotu nezmiňuje.

Mnichovské BMW představilo skútr C evolution, který se dá brát jako alternativa k benzínovým skútrům C 600 Sport a C 650 GT. C evolution však pro pohon využívá elektřinu. Je vidět, kam se němečtí výrobci snaží své zákazníky natlačit. Ne všechny jejich nápady ale mají smysl, což občas i připustí. BMW tedy přispívá svou troškou do frankfurtského elektrického mlýna... motorkou na baterky.

Skútr BMW C evolution je hnán elektromotorem o maximálním výkonu 47 koní a 72 Nm. To stačí na zrychlení na 50 km/h za 2,7 s a na 100 km/h za 6,2 s. To jsou hodnoty srovnatelné se skútry o objemech 600 cm3, tedy právě zmíněnými C 600 Sport a C 650 GT. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 120 km/h. Normovaný stálý výkon motoru je 15 koní, tedy 11 kW.

Energie se ukládá v 8kWh baterii typu Li-ion, která má vzduchové chlazení a vystačí na 100 km jízdy. Teoreticky by to i mohla být pravda. Dobíjet baterii je možné ze standardní 220V zásuvky; 12 ampér nabije baterii za čtyři hodiny, 16 ampér o hodinu dříve. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění nebo jízdě bez plynu.

Řidič si může při jízdě vybrat ze čtyř jízdních režimů - Road, Eco Pro, Sail a Dynamic. V režimu Road mí řidič k dispozici plný výkon, zhruba poloviční rekuperaci při jízdě bez plynu a plnou při brzdění. Eco Pro má za cíl co největší dojezd, to znamená maximální rekuperaci a omezený výkon. Režim Sail naopak téměř vypíná rekuperaci při jízdě bez plynu, čímž dovoluje skútru „plachtit”, odtud ostatně také pochází jeho název. Poslední režim Dynamic kombinuje plný výkon s plnou rekuperací jak při jízdě bez plynu, tak při brzdění.

Informace o stavu baterie, spotřebě, rychlosti a podobných nezbytných aspektech se zobrazují na barevném TFT displeji. Za chladnějších dní také dle BMW přijdou vhod vyhřívaná řidítka. C evolution má také LED světla pro denní svícení, která můžou snížit intenzitu a tak fungovat jako obrysovky. Zadní světo a směrovky jsou také diodové pro co největší úsporu energie.

Zadní kolo je vybavené stabilizačním systémem TCA (Torque Control Assist), který v případě snížené adheze omezí točivý moment, aby zabránil protočení. Zároveň umí omezit rekuperaci v případě, že by hrozilo zablokování kola. BMW tento systém přirovnává k stabilizaci ASC na svých motocyklech se spalovacím motorem.

Tisková zpráva se nezmiňuje o ceně ani o hmotnosti skútru C evolution a asi ví proč. Že to nebude žádný střízlík, napovídá i fakt, že je vybaven jakousi „couvací asistencí”, což dost možná bude prostě zpátečka. BMW však vyzdvihuje níže položené těžiště, které baterie zajišťují docela určitě.

Výrobce zveřejnil i video, na kterém můžeme C evolution vidět v pohybu. Zejména nabíjení ze zásuvky ve veřejně dostupné lavičce je vynikající nápad. Takových laviček jsou jednak jistě všude statisíce a jednak si nedovedeme představit nikoho, koho by napadlo ten kabel třeba... odpojit.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 1 - BMW C evolution zive 01
Ani elektrický skútr neunikl ve Frankfurtu našemu fototýmu

BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 2 - bmw c evolution 01BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 3 - bmw c evolution 02BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 4 - bmw c evolution 03BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 5 - bmw c evolution 04BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 6 - bmw c evolution 05BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 7 - bmw c evolution 06BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 8 - bmw c evolution 07BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 9 - bmw c evolution 08BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 10 - bmw c evolution 09BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 11 - bmw c evolution 10BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 12 - bmw c evolution 11BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 13 - bmw c evolution 12BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 14 - bmw c evolution 13BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 15 - bmw c evolution 14BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 16 - bmw c evolution 15BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 17 - bmw c evolution 16BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 18 - bmw c evolution 17BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 19 - bmw c evolution 18BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 20 - bmw c evolution 19BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 21 - bmw c evolution 20BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 22 - bmw c evolution 21BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 23 - bmw c evolution 22BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 24 - bmw c evolution 23BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 25 - bmw c evolution 24BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 26 - bmw c evolution 25BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 27 - bmw c evolution 26BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 28 - bmw c evolution 27BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 29 - bmw c evolution 28BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 30 - bmw c evolution 29BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 31 - bmw c evolution 30BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 32 - bmw c evolution 31BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 33 - bmw c evolution 32BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 34 - bmw c evolution 33BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 35 - bmw c evolution 34BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 36 - bmw c evolution 35BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 37 - bmw c evolution 36BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 38 - bmw c evolution 37BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 39 - bmw c evolution 38BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 40 - bmw c evolution 39BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 41 - bmw c evolution 40BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 42 - bmw c evolution 41BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 43 - bmw c evolution 42BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 44 - bmw c evolution 43BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 45 - bmw c evolution 44BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 46 - bmw c evolution 45BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 47 - bmw c evolution 46BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 48 - bmw c evolution 47BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 49 - bmw c evolution 48BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 50 - bmw c evolution 49BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 51 - bmw c evolution 50BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 52 - bmw c evolution 51BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 53 - bmw c evolution 52BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 54 - bmw c evolution 53BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 55 - bmw c evolution 54BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 56 - bmw c evolution 55BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 57 - bmw c evolution 56BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 58 - bmw c evolution 57BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 59 - bmw c evolution 58BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 60 - bmw c evolution 59BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 61 - bmw c evolution 60BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 62 - bmw c evolution 61BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 63 - bmw c evolution 62BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 64 - bmw c evolution 63BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 65 - bmw c evolution 65BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 66 - bmw c evolution 66BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 67 - bmw c evolution 67BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 68 - bmw c evolution 68BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 69 - bmw c evolution 69BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 70 - bmw c evolution 70BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 71 - bmw c evolution 71BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 72 - bmw c evolution 72BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 73 - bmw c evolution 73
Elektrický skútr BMW C evolution nebude žádný střízlík, aspoň těžiště ale bude blízko silnice

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše