BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku

(+ video, živé foto) Nejen VW se nám snaží vnutit elektřinu všemi cestami. BMW na to jde i přes motorku, její hmotnost ale pro jistotu nezmiňuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku

10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video, živé foto) Nejen VW se nám snaží vnutit elektřinu všemi cestami. BMW na to jde i přes motorku, její hmotnost ale pro jistotu nezmiňuje.

Mnichovské BMW představilo skútr C evolution, který se dá brát jako alternativa k benzínovým skútrům C 600 Sport a C 650 GT. C evolution však pro pohon využívá elektřinu. Je vidět, kam se němečtí výrobci snaží své zákazníky natlačit. Ne všechny jejich nápady ale mají smysl, což občas i připustí. BMW tedy přispívá svou troškou do frankfurtského elektrického mlýna... motorkou na baterky.

Skútr BMW C evolution je hnán elektromotorem o maximálním výkonu 47 koní a 72 Nm. To stačí na zrychlení na 50 km/h za 2,7 s a na 100 km/h za 6,2 s. To jsou hodnoty srovnatelné se skútry o objemech 600 cm3, tedy právě zmíněnými C 600 Sport a C 650 GT. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 120 km/h. Normovaný stálý výkon motoru je 15 koní, tedy 11 kW.

Energie se ukládá v 8kWh baterii typu Li-ion, která má vzduchové chlazení a vystačí na 100 km jízdy. Teoreticky by to i mohla být pravda. Dobíjet baterii je možné ze standardní 220V zásuvky; 12 ampér nabije baterii za čtyři hodiny, 16 ampér o hodinu dříve. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění nebo jízdě bez plynu.

Řidič si může při jízdě vybrat ze čtyř jízdních režimů - Road, Eco Pro, Sail a Dynamic. V režimu Road mí řidič k dispozici plný výkon, zhruba poloviční rekuperaci při jízdě bez plynu a plnou při brzdění. Eco Pro má za cíl co největší dojezd, to znamená maximální rekuperaci a omezený výkon. Režim Sail naopak téměř vypíná rekuperaci při jízdě bez plynu, čímž dovoluje skútru „plachtit”, odtud ostatně také pochází jeho název. Poslední režim Dynamic kombinuje plný výkon s plnou rekuperací jak při jízdě bez plynu, tak při brzdění.

Informace o stavu baterie, spotřebě, rychlosti a podobných nezbytných aspektech se zobrazují na barevném TFT displeji. Za chladnějších dní také dle BMW přijdou vhod vyhřívaná řidítka. C evolution má také LED světla pro denní svícení, která můžou snížit intenzitu a tak fungovat jako obrysovky. Zadní světo a směrovky jsou také diodové pro co největší úsporu energie.

Zadní kolo je vybavené stabilizačním systémem TCA (Torque Control Assist), který v případě snížené adheze omezí točivý moment, aby zabránil protočení. Zároveň umí omezit rekuperaci v případě, že by hrozilo zablokování kola. BMW tento systém přirovnává k stabilizaci ASC na svých motocyklech se spalovacím motorem.

Tisková zpráva se nezmiňuje o ceně ani o hmotnosti skútru C evolution a asi ví proč. Že to nebude žádný střízlík, napovídá i fakt, že je vybaven jakousi „couvací asistencí”, což dost možná bude prostě zpátečka. BMW však vyzdvihuje níže položené těžiště, které baterie zajišťují docela určitě.

Výrobce zveřejnil i video, na kterém můžeme C evolution vidět v pohybu. Zejména nabíjení ze zásuvky ve veřejně dostupné lavičce je vynikající nápad. Takových laviček jsou jednak jistě všude statisíce a jednak si nedovedeme představit nikoho, koho by napadlo ten kabel třeba... odpojit.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 1 - BMW C evolution zive 01
Ani elektrický skútr neunikl ve Frankfurtu našemu fototýmu

BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 2 - bmw c evolution 01BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 3 - bmw c evolution 02BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 4 - bmw c evolution 03BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 5 - bmw c evolution 04BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 6 - bmw c evolution 05BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 7 - bmw c evolution 06BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 8 - bmw c evolution 07BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 9 - bmw c evolution 08BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 10 - bmw c evolution 09BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 11 - bmw c evolution 10BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 12 - bmw c evolution 11BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 13 - bmw c evolution 12BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 14 - bmw c evolution 13BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 15 - bmw c evolution 14BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 16 - bmw c evolution 15BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 17 - bmw c evolution 16BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 18 - bmw c evolution 17BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 19 - bmw c evolution 18BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 20 - bmw c evolution 19BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 21 - bmw c evolution 20BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 22 - bmw c evolution 21BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 23 - bmw c evolution 22BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 24 - bmw c evolution 23BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 25 - bmw c evolution 24BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 26 - bmw c evolution 25BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 27 - bmw c evolution 26BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 28 - bmw c evolution 27BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 29 - bmw c evolution 28BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 30 - bmw c evolution 29BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 31 - bmw c evolution 30BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 32 - bmw c evolution 31BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 33 - bmw c evolution 32BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 34 - bmw c evolution 33BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 35 - bmw c evolution 34BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 36 - bmw c evolution 35BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 37 - bmw c evolution 36BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 38 - bmw c evolution 37BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 39 - bmw c evolution 38BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 40 - bmw c evolution 39BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 41 - bmw c evolution 40BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 42 - bmw c evolution 41BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 43 - bmw c evolution 42BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 44 - bmw c evolution 43BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 45 - bmw c evolution 44BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 46 - bmw c evolution 45BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 47 - bmw c evolution 46BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 48 - bmw c evolution 47BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 49 - bmw c evolution 48BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 50 - bmw c evolution 49BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 51 - bmw c evolution 50BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 52 - bmw c evolution 51BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 53 - bmw c evolution 52BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 54 - bmw c evolution 53BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 55 - bmw c evolution 54BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 56 - bmw c evolution 55BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 57 - bmw c evolution 56BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 58 - bmw c evolution 57BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 59 - bmw c evolution 58BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 60 - bmw c evolution 59BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 61 - bmw c evolution 60BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 62 - bmw c evolution 61BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 63 - bmw c evolution 62BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 64 - bmw c evolution 63BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 65 - bmw c evolution 65BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 66 - bmw c evolution 66BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 67 - bmw c evolution 67BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 68 - bmw c evolution 68BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 69 - bmw c evolution 69BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 70 - bmw c evolution 70BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 71 - bmw c evolution 71BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 72 - bmw c evolution 72BMW C evolution: elektrický skútr je tak těžký, že má raději i zpátečku - 73 - bmw c evolution 73
Elektrický skútr BMW C evolution nebude žádný střízlík, aspoň těžiště ale bude blízko silnice

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.