Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW do roku 2014: 10 úplně nových modelů a plug-in hybrid v každé řadě
14.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Budoucnost BMW nebude jen o radosti z jízdy. Plánům dominují plug-in hybridy, elektromobily a předokolky. Bude to ještě BMW, jak jej známe?
Člen představenstva mnichovské automobilky BMW Herbert Diess, který je odpovědný za vývoj, nedávno poskytl rozhovor domácímu dvoutýdeníku Auto Motor und Sport. Přestože se ve svých odpovědích z pochopitelných důvodů nemohl vyjadřovat pregnantně, pár zajímavých informací o budoucnosti mnichovské firmy přece jen prozradil.
Herbert Diess se předně pustil do rozboru aktuální produktové ofenzivy značky. „Do konce roku 2014 představí koncern BMW Group dvaadvacet nových modelů, přičemž deset z nich nemá přímého předchůdce,“ přednesl Diess a jmenoval i konkrétně. „Celosvětově posiluje segment SUV a to i Číně. Mám za to, že tento trend ještě posílí a my se jej budeme důsledně držet třeba tím, že v roce 2014 představíme model X4.“
Šéf vývoje se nevyhnul ani otázce nových vozů s pohonem předních kol, které významně mění dosavadní charakter značky. Podle něj se ale o žádný problém nejedná. „V dlouhodobém horizontu budou modely s pohonem předních kol jistě přibývat. To je v pořádku. Vaše otázka navádí k tomu, že tradiční pohon zadních kol nebude hrát u BMW dominantní roli, ale tak tomu není, protože řady 3, 5 nebo 7 budou i nadále používat klasickou koncepci. Přesto i u aut s pohonem předních kol naplníme požadavky zákazníků na radost z jízdy,“ oponoval Herbert Diess.
Automobilka BMW se však mění nejen co do nabourávání konzervativních hodnot spojených s koncepcí, ale rovněž pohonu jako takového. Pod legislativním nátlakem vypouští své nejlepší atmosférické motory a nahrazuje je přeplňováním, ani to ale není vše. „Předpokládám, že tváří v tvář ambiciózním cílům snížení emisí oxidu uhličitého a nastávajícím přísnějším předpisům budeme z dlouhodobého pohledu zavádět technologii plug-in hybridů do všech modelových řad,“ odtajil Diess.
Jeden z dotazů logicky směroval také k elektromobilům, „zhroucení jejich trhu“ a zda „nepřichází model i3 v nevhodnou dobu“. Herbert Diess však překážky nevidí: „Vůbec ne. Snažíme se být v této oblasti průkopníkem,“ říká a jedním dechem vysvětluje i důvody. „Kombinace konvenčních a alternativních pohonů se budeme snažit plnit budoucí limity nastavené ve Spojených státech a Evropské unii. Pokud mají naše auta splnit hranici CO2 100 g/km, stanovenou EU do roku 2020, elektromobily a plug-in hybridy mít musíme,“ dodal šéf vývoje dokladujíc, že vývoj nových aut je dnes zasvěcen evropským regulacím a nikoli požadavkům trh.
Pozoruhodné přitom je, že jako členu soukromého podnikatelského subjektu není Herbertovi Diessovi cizí ani „pozitivní státní intervence“. Na otázku, co si myslí o státní podpoře elektromobilů, jako je BMW i3, odpověděl sice oklikou, ale poměrně srozumitelně a mezi řádky i s lehkou narážkou na domácí politiku: „Elektromobilita je podle nás dalším velkým krokem. Pokud z ní někdo chce udělat globální exportní artikl, bude muset vytvořit především podmínky na domácím trhu. A ten bude možné na začátku zrealizovat jen pomocí motivace.“
Na závěr interview přišla řada také na systémy automatického řízení, které do sloganu „radost z jízdy“ zrovna nezapadají, BMW se však ani jim vyhýbat nebude. „Při řízení máte situace, které zrovna zábavné nejsou. Třeba při postávání v zácpě nebo na silnice se značně limitovanou rychlostí. BMW i3 proto dostane asistenta, který bude schopen převzít řízení v podélném i příčném směru, kupříkladu při popojíždění v zácpě. Této oblasti se zkrátka věnuje intenzivně a chceme pohnat vpřed třeba systém automatického parkování v garážích,“ dodal ke konci šéf vývoje Herbert Diess.












Tohle je podle šéfa vývoje BMW budoucnost, se kterou je nutné počítat
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro flirtuje se superbiky včera 21:29
- Sprint u Balatonu: Suverénní Marquez, chaos po startu včera 16:27
- Pole Position získal na BalatonRingu Moreira, 10. Salač včera 14:29
- Pole Position si vyjel Maximo Quiles včera 13:00
- První Pole Position získal na BalatonRingu Marc Marquez včera 11:32
Nejčtenější články
Elektromobily i po letech na trhu dál katastroficky ztrácí hodnotu, majitelé čelí už po roce i víc než 40procentním propadům
26.7.2025Volkswagen má plán, jak se zachránit. Do dvou let chce začít konkurovat veřejné dopravě
26.7.2025Levné rodinné Hyundai pro 7 dostalo s faceliftem až brutální vzhled, při ceně od 340 tisíc Kč mu ale nikdo nic vyčítat nebude
26.7.2025Pád VW pokračuje. Zisk je dole znovu o 36 procent, klesá už i obrat, nového fackovacího panáka ale nikdo soudný nebere vážně
26.7.2025Nadšenec si levně koupil ojetou superlimuzínu exkluzivního Maybachu, po roce říká, že je čas podívat se pravdě do očí
26.7.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.23. 22:59 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.23. 19:09 - Brus
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 08.23. 15:49 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000