Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW ruší Reithoferovy plány, nebude Z2, M8 ani řada 9. Model i5 zůstává
1.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
BMW i5 bude patrně existovat jako elektromobil a plug-in hybrid a v této verzi by mohl mít nějakých 400 koní. A nemá jít s hmotností přes 1,6 tuny.
V návaznosti na personální změny ve vedení automobilky BMW z konce loňského roku probíhají také změny v plánech, jaká auta dále postavit. Z plánů Norberta Reithofera, bývalého generálního ředitele značky, toho příliš nezůstalo. Pod taktovkou jeho nástupce Haralda Krügera byl ukončen vývoj řady 2 GT, roadsteru Z2, ostřejší i8 S, kupé řady 9 na vrchol nabídky a modelu M8, který měl být duchovním nástupcem ikonické M1.
Co z plánů Reithofera však zůstává, je model i5, který se už podle názvu má zařadit mezi městské elektrické vozítko i3 a rychlou, ale drahou i8. Na rozdíl od těchto dvou strojů to ale má být obyčejný rodinný sedan, tedy karoserie, kterou ve Spojených státech a Číně zákazníci preferují. Také se jeho cena má udržet u země, aby si ho lidé mohli dovolit.
Model i5 by měl být zhruba stejně dlouhý jako i8, ale prostornější než i3, a to díky co největšímu rozvoru a co nejkratším převisům. Má stát na nové modulární platformě CLAR a v základní specifikaci by to měla být čistě elektrický vůz se dvěma elektromotory o výkonu 228 a 137 koní. Dojezd má být údajně někde v okolí 400 kilometrů, což napovídá použití baterií o minimálně 75 kWh kapacity.
Druhá varianta bude plug-in hybrid, s benzínovým motorem pod přední kapotou, pohánějícím přední kola, a s 279koňovým elektromotorem na zadní nápravě. Jaký konkrétně spalovací motor bude, je zatím brzy vědět jistě, ale troufli bychom si tipnout 1,5litrový přeplňovaný tříválec. Ten má tedy pohánět přední kola, zadním by zůstala jen elektřina. Očekávejme tu také vektorování točivého momentu.
Celková hmotnost i5 by se neměla dostat přes 1 565 kilogramů, což je na elektromobil či plug-in hybrid ambiciózní cíl, zejména má-li být cena na rozumné úrovni. Baterie z toho mají tvořit 400 - 660 kilogramů a očekávejme jejich umístění co nejníž pro nízké těžiště. To skombinujme s koeficientem odporu vzduchu 0,24 a odhadovaným kombinovaným výkonem plug-in hybridu 400 koní a výsledek by mohl být slušně rychlý, aspoň do nějakých 140 km/h a než dojdou baterky.
Jak to dopadne ve skutečnosti, jak bude i5 vypadat a kolik za ni bude roztočená vrtule chtít, si musíme počkat na rok 2019, kdy se tento stroj ukáže veřejnosti. Zatím se můžeme podívat na ilustraci magazínu Automobile, která možná nebude tak daleko od reality.

Takto si ilustrátor magazínu Automobile představuje BMW i5
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Nový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 3 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 4 hodinamiFerrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před 6 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včera
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan