Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 už je k mání i se čtyřválcem a zadokolkou, sDrive25d stojí 1,4 milionu
30.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zpráva o základní čtyřválcové naftě se zadním pohonem zazněla při premiéře X5. Verze s 218 koňmi a papírovou spotřebou 5,6 litru teď dorazila i do ČR.
Třetí generace doposud největšího mnichovského SUV se oficiálně představila v květnu minulého roku s rozměrnější karosérií, ale také nižší hmotností a úspornějšími motory. Už tehdy se hovořilo, že dostane vůbec poprvé do vínku čtyřválcový turbodiesel a v jeho případě i možnost volby pohonu. Zatímco vybaveno systémem xDrive je nám už dobře známé, na verzi sDrive s poháněnou zadní osou se ještě čekalo. To se nyní změní, neboť od srpna půjde objednat i na našem trhu.
Nová základní motorizace českého ceníku má pod kapotou dvoulitrový vznětový čtyřválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, díky nimž se výkon šplhá na 218 koní a točivý moment až na 450 Nm - ty jsou dostupné v rozsahu 1 500 až 2 500 otáček. Obavy z nedostatečné dynamiky a absence charakteru by nemusely být tak úplně na místě, neboť BMW udává zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 8,2 sekundy a maximální rychlost 220 km/h.
Tyto hodnoty jsou stejně jako osmistuňová automatická převodovka od ZF identické se čtyřkolkou. Vezmeme-li v potaz naše nejlepší zkušenosti s tímto pohonným ústrojím v řadě 1, nemuselo by se jednat o nesmysl, třebaže X5 sDrive25d váží přes dvě tuny (o 45 kilogramů méně než shodně motorizovaná 4x4). Pokud se zaměříme na cenu, základních 1 406 600 Kč znamená o 67 600 korun nižší sumu, než na kterou vás vyjde verze s xDrive.
Pohled do ceníku také odhaluje, že nepůjde o žádného chudého příbuzného dosavadní rodiny, neboť standardní výbava je na zcela ekvivalentní úrovni. Z nejvýraznějších pozitiv jmenujme hlavně nejlevnější dostupný M sportovní paket, který přijde na 149 526 korun (u xDrive přijde na 185 562 Kč).
Zásadnějším rozdílem je jen absence adaptivních podvozků, ze kterých lze zvolit u zadokolky jen komfortní variantu, dále se liší absencí příplatkového aktivního řízení a možností zvýšení nosnosti tažného zařízení na 3,5 tuny. Elektronického asistenta pro jízdu z kopce u něho asi také potřebovat nebudete. Pro úplnost už jen stačí odkázat na oficiální ceník, který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení (PDF 324 KB).
Kompletní galerie oficiálních snímků BMW X5 F15 2014
BMW X5 sDrive25d je očekávanou nejlevnější verzí ceníku. Přichází jen o možnost tahat těžké přívěsy a volit nejrůznější verze adaptivních podvozků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 43 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 2 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 5 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz