Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval
4.8.2021 | Petr Miler
Když vedle sebe postavíte tři auta stejného výrobce s určitými technickými parametry, bylo by velmi neobvyklé, kdyby jejich vzájemné klání neskončilo v souladu s nimi. Jedno z nich jej ale přesto může zvládnout zásadně efektivněji.
Mat Watson z Carwow posílá do klání ve sprintech tolik aut, že už asi roupama neví, jaká další by srovnal. A tak tentokrát sáhl po triu, jejichž vzájemné srovnání má z podstaty velmi vyzpytatelné výsledky - Volkswagenech Golf GTI, GTD a GTI Clubsport.
Jde o úplně stejně velká auta vždy s pohonem předních kol a v tomto případě i automatickými převodovkami, která váží skoro stejně - nejlehčí je překvapivě GTI s 1 448 kg, nejtěžší nepřekvapivě GTD s 1 465 kg a opět překvapivě kdesi mezi se nachází GTI Clubsport s 1 461 kg. I tak jsou rozdíly minimální, větší diferenci tedy mohou způsobit jen výkony motoru - GTD má jen 200 koní, GTI 245 a Clubsport 300. Když se k tomu přidá, že poslední jmenovaný má ještě lepivější pneumatiky, je skutečné velmi nepravděpodobné, že by toto klání neovládl.
A tak jej ovládne, ve všech směrech. Sprint na 400 metrů zvládne za 13,4 sekundy, zatímco GTI potřebuje 14 s a GTD 15,1 s. Stejné schéma se pak opakuje v dalších soubojích - pružné zrychlení, letmý start, brzdění... To všechno nejlépe svědčí Clubsportu, který má ke všemu i lepší brzdy a zjevně také poněkud agresivnější naladění automatu DGS.
Je to ale ještě jeden aspekt, kterým mohl Mat celé klání opepřit a je škoda, že to neudělal. Když v minulosti srovnal stejný Golf GTD s Octavií RS TDI a BMW 120d, nechal na začátku dynamických srovnání vynulovat měření spotřeby u všech aut a Golf jej tehdy vyhrál s průměrem pouze 14,6 litru nafty na 100 km - velmi nízké číslo na chvíle dynamického trápení 200koňového auta. A když tehdy vyhrál o pár litrů nad jinými diesely, tentokrát by nad benziny zvítězil zcela jednoznačně.
Výsledek bohužel neznáme, z vlastních zkušeností s GTI ale odhadujeme, že jejich průměrná spotřeba při těchto disciplínách by se pohybovala mezi 25 a 30 litry benzinu na 100 km, rozdíl by byl nejméně 10litrový. Samozřejmě, GTD je také z celého tria jasně nejpomalejší, pomalé auto to ale není a poměrem výkonu a spotřeby určitě má co říci.



Souboj Volkswagenů Golf GTI, ... Foto: Volkswagen



...Golf GTD, ... Foto: Volkswagen



...a Golf GTI Clubsport dynamicky jasně ovládl tento vůz. Ovšem po stránce spotřeby nepochybně nejvíce bodovat GTD, škoda, že neznáme přesný rozdíl. Foto: Volkswagen
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
před 2 hodinami
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 3 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.07. 09:35 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.07. 09:23 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.07. 07:05 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
