Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové po testu nové Škody Octavia museli přehodnotit svůj názor na VW Golf
22.11.2020 | Petr Miler
Nová Škoda Octavia je hodně drahá, a tak by v testech měla počítat s tím, že na ni bude hleděno přísnější optikou. Češi cenu přehlédnou, Britové ne, tak co na verzi s motorem 2,0 TDI?
„Nebyli jsme úplně na větvi, když jsme vyzkoušeli nový VW Golf 8,” otevírá svou recenzi nové Octavie Matt Robinson z Car Throttlu. Podle něj nový Golf dělal všechno správně, neznamenal ale zásadní posun proti předchozí generaci, v některých ohledech může být i o něco horší. Přesto je to auto, které je třeba doporučit - konkurenti sice nabízejí své zboží levněji, dokud je tu ale Golf, není možné u nich udělat žádný skvělý obchod. „Pořád nejlepší, jen ne o tolik,” to byl konečný závěr Britů.
Jenže jak to nyní vypadá, úplně konečný nebyl. Car Throttlu se dostala do rukou nová Škoda Octavia ve vysoké výbavě s motorem 2,0 TDI a automatem DSG a svůj názor museli přehodnotit. „Protože nová Octavia prostě může být lepší,” říkají úvodem.
Podle nich je od pohledu zřejmé, že Škoda se s novinkou cpe blíže prémiovému segmentu a jednoduše působí jako posun výše - mnohem více než Golf. Zaujme přitom hlavně interiér, který se na rozdíl od Golfu nesnaží působit dojmem tabletu na kolech obestřeného pár automobilovými ovladači, ale pořád spíše jako interiér auta. Důraz se kladl na design, ergonomii, materiály a zpracování, ne na elektroniku, a tak prostě Octavie působí útulněji.
„V Golfu je překvapivé množství laciných dílů, v Octavii je málo nad čím reptat. Vše je tu také velmi dobře postavené, což znamená, že bez problémů přehlédnu ten podivný dvouramenný volant,” říká dále Matt.
Stěžuje si sice na prťavý elektronický volič automatické převodovky verze 2,0 TDI s otázkou: „Co je špatného na designu tradiční řadičky?” čím nám docela mluví z duše. Je to ale jen jedna z mála připomínek, kterou lze ke zmíněné kombinaci motoru a převodovky mít. Matt si trochu stýská, jak rychle se lidé rozloučili s naftovými motory, přitom verze 2,0 TDI - přes papírově skoro stejné dynamické parametry - působí v provozu mnohem svižněji a uvolněněji než varianta 1,5 TSI.
„Je také neuvěřitelně tichý, velmi kultivovaný a při klidné jízdě se odvděčí spotřebou okolo 4,7 litru nafty, aniž byste se o cokoli snažili. Je škoda, že zrovna když výrobci konečně s diesely trefili desítku, kupující se od nich odvrací,” konstatuje Matt Robinson.
Trochu hůře z testu Octavie vychází v případě podvozku resp. jeho adaptivní varianty, která je podle Car Throttlu zejména v měkčích verzích tak rozevlátá, že se auto stává obtížně kontrolovatelným a Britové skončili u toho, že s vozem jezdili jen v režimu Sport. Ani ovladatelnost není bůhvíjaká, ale tak to dnes zkrátka je, výjimka v této třídě neexistuje. Trakce pak má auto hromadu a dokáže svůj výkon zužitkovat i při jízdě, pro níž si verzi ze středu nabídky nekupuje nikdo. O prostoru nemá smysl debatovat - Matt říká, že i místa v zavazadelníku je tolik, že je třeba se ptát na smysl kombíku. Ale zrovna o něm Češi pochybovat nebudou.
Jaký má tohle všechno závěr? Jednak je třeba říci, že i v Británii je Octavia docela drahá, ta testovaná stála v přepočtu 904 tisíc Kč, což je opravdu hodně za pořád obyčejnou verzi mainstreamového kompaktu. Car Throttle pro ni ale má pochopení: „Oktávka už není jen vůz, který doporučujete pro hodnotu a prostor - je to nyní skutečně jeden z nejlepších 'normálních' rodinných automobilů. A ano, je rozhodně lepší než Golf,” uzavírají svou recenzi. Tak možná je Octavie IV přece jen pořád autem symbolizujícím dobrou hodnotu za peníze, i když je těch peněz třeba víc než kdy dřív.
Car Throttle vyzkoušel Octavii IV jako liftback ve velmi podobné specifikaci a říká, že to je jedno z nejlepších „normálních” rodinných aut. A je lepší než poslední Golf. Ilustrační foto: Škoda Auto
Zdroj: Car Throttle
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024