Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové používají zcela nové řešení zpětných zrcátek, na první pohled ho ale nedávají znát
20.9.2020 | Mirek Mazal
Automobilový svět jednoznačně míří k jejich úplné eliminaci a nahrazení kamerami, zatím to ale není legálně možné na celém světě. Britové na to tedy jdou jinak.
Zpětná zrcátka automobilů se po dobu existence moc nezměnila, obvykle se měnil jen počet zobrazovacích ploch, nebo jejich velikost. Nyní ale tradiční řešení míří do propadliště dějin neboť není slučitelné s tlakem EU na snížení normované spotřeby aut a v autech plných hypermoderních prvků působí poněkud nepatřičně. Co na tom, že zase tak dobře nefungují, to ovládání ventilace přes dotykový displej také ne a přesto ho automobilky tlačí, kam jen mohou.
Ne všichni ale jdou s proudem. Pokud se výrobci čistě multimediální náhrada v podobě „displejů ve dveřích” nezdá dostatečně dobrá a přesto chtějí udělat krok vpřed, mohou udělat to, co britský Gentex připravil pro Aston Martin. Tato firma vyvinula kamerový systém, který klasická zrcadla nenahrazuje, ale kombinuje je s elektronickým snímáním okolí vozu.
Digitální zpětné zrcátko nového typu promítne dění za vozem ze tří různých pohledů, které kopírují klasiku. Hybridní technologie slučuje kamerové pohledy z objektivů ve střeše a v bočních zrcátkách, kombinovaný obraz putuje do tradičního vnitřního zrcátka v zorném poli řidiče. Technický ředitel společnosti Gentex si myslí, že „řešení je nejpraktičtější a nejkomplexnější, protože je navrženo tak, aby splňovalo požadavky na výrobce automobilů, řidiče, bezpečnost a globální regulační požadavky“.
Technický šéf Neil Boehm dále vyzdvihl možnost využívat zpětné zrcátko obvyklým způsobem, člověk bude mít dále šanci sledovat prostor za autem standardním postupem, například když kamery selžou, nebo budou zakryté ledem, či jinými nečistotami. Obrazovka může nabídnout funkce moderního displeje LCD a v případě potřeby zůstane obyčejným zrcátkem s funkcí automatického stmívání.
Vypadá to jako rozumná cesta, jak mít vše v jednom, jedno úskalí tu ale je - pokud zejména vnější zpětná zrcátka nezmizí, zmíněný pozitivní přínos na normovanou spotřebu resp. emise CO2 nenastane. Aston to až tak trápit nemusí, masovějším výrobcům ale toto řešení stěží k něčemu pomůže.





Aston Martin bude používat nové pojetí zpětných zrcátek s kombinující klasiku s promítáním digitálního obrazu ze tří kamer. Foto: Gentex
Zdroj: Gentex
Bleskovky
1850koňové Bugatti za 100 milionů předvedlo svůj zvuk při studeném startu, zní jako staré stíhačky
včeraPo zhlédnutí tohoto videa snáze pochopíte, proč dnes na toto Ferrari nestačí ani 1 miliarda Kč
včeraPolicie zastavila auto s otočnou registrační značkou jako z bondovek, našla v něm i zlodějskou výbavu
20.5.2022
Nejnovější články
1850koňové Bugatti za 100 milionů předvedlo svůj zvuk při studeném startu, zní jako staré stíhačky
včeraGeniální konstruktér Formule 1 ukázal, jak se při vývoji testují jeho nová auta, vydrží neuvěřitelné věci
včeraŠéf Renaultu říká, že nová emisní norma Euro 7 je naprostý nesmysl, auta zdraží všem výměnou za nic
včeraŠkoda Octavia Combi s 508 koňmi a 4x4 je asi nejméně nápadná a nejlevnější cesta k tak silnému autu
včeraPo zhlédnutí tohoto videa snáze pochopíte, proč dnes na toto Ferrari nestačí ani 1 miliarda Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva - Autokamery Mio jsou oficiálně nejprodávanější značkou v ČR!
tisková zpráva - Seat Service nabízí cestu k zážitkům bez starostí
tisková zpráva