Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové vypustili olej a vodu z motorů tří aut a zkusili, který z nich vydrží nejvíce
6.6.2020 | Petr Miler
Spalovací motor auta bez správného množství oleje správné kvality nedokáže fungovat, takže když vypustíte všechen, logicky nevydrží skoro nic. Některé ale odolávají lépe.
Na podobné testy jsme zvyklí spíše od ruských experimentátorů, ale protože během koronavirových časů bylo nemožné testovat nová auta jako obvykle, uchýlili se k nim i kolegové z britského carwow. Ti v čele s Matem Watsonem vzali tři auta odsouzená k sešrotování, aby vskutku drsným způsobem vyzkoušeli odolnost jejich motorů.
Na mušku - zde skoro doslova - si vzali druhou generaci Fordu Focus, Peugeot 206 a pátou generaci Hondy Civic. Ze všech aut nejprve vypustili olej a aby to nebylo málo, zbavili je i jejich chladicí kapaliny. Pak jedno po druhém nastartovali a nechali na místě běžet na plný plyn.
To motor nemůže vydržet, říkáte si asi. Nemůže, ale nutně to neznamená, že kapituluje okamžitě. Dobře mu jistě neudělají už sekundy běhu v takovém režimu, může ale trvat mnohem déle, než se vlivem vysoké teploty a nedostatečné lubrikace zadře, že absolutně není schopen dalšího chodu.
U Fordu to opravdu netrvalo dlouho - motor byl „hotový” po 20 sekundách. Peugeot odolával o něco déle, i s ním ale byl po 46 vteřinách amen. A co Honda? Ta i po takové době vesele jela dál. Trvalo celé dvě minuty, než se objevily problémy a otáčky motoru na plný plyn klesly na 4 000 ot./min, ale i poté byl motor schopen alespoň v omezeném režimu fungovat. Mat tak vůz vzal a další 4 minuty a 22 sekund s ním byl schopen jezdit dost drsně kolem kamery, než to definitivně vzdal a na krátko ožil jen po dolití... Coca-Coly.
Můžete namítnout, že z testu nelze dělat dalekosáhlé závěry, neboť nevíme, v jaké kondici tato auta před testem byla, jaké se jim dříve dostalo péče, jaký používala olej a kolik maziva v nich po vypuštění zůstalo - nic to nikdy není. Nebudeme vám nutně odporovat, motory Hondy ale platí dlouhodobě za skoro nezničitelné, a tak nepřekvapí, že takovému trápení nejdéle odolal právě on. Závěry si ale udělejte sami, pro pobavení celá zkouška poslouží dobře tak či onak, třebaže na úkor třech odepsaných strojů.


















Drsný test výdrže třech motorů bez oleje a chladiva jasně ovládla Honda, ty od Fordu a Peugeotu nevydržely skoro nic
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 11 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB