Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick Avista je elegantní kupé s pohonem zadních kol. Má 405 koní
11.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Koncept grand toureru Buicku sdílí platformu s Chevy Camaro, má čtyřsetkoňovou V6 a „aromaterapii” v kabině. Produkce je zatím otázkou.
Detroitský autosalon odhalil novinku Buicku, kterou se tato značka chce odlišit od evropského Opelu, jehož modely ve většině prodává s vlastními logy a parazituje tak na vlastní minulosti. Kupé, které si můžeme prohlédnout na obrázcích, by tuto praxi mělo změnit - jmenuje se Avista a má být prémiovým, ale zároveň sportovním vozem. To první znamená spoustu prostoru a komfortu v kabině, to druhé zase čtyři stovky koní.
Čtete správně, koncept Avista je poháněn přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu tří litrů, který dává 405 koní a směřuje je přes osmistupňový automat na zadní kola. Motor umí vypínat válce a má funkci start-stop. A podvozek nabídne tlumiče Magnetic Ride Control pro dokonalé pohodlí a zároveň pevnost v zatáčkách.
Avista stojí na podvozkové platformě Alpha, může tedy sdílet techniku s novým Chevroletem Camaro nebo Cadillakem ATS; odtud jistě pohon zadních kol a osmistupňový automat. Avista má i stejný rozvor jako tyto dva vozy, 2 812 mm. Zda by se pod její kapotu vešel osmiválec, bohužel nevíme, ale i V6 je dobrou volbou, zejména když s sebou netahá elektromotory a baterie.
Vůz je označen za „soudobý grand tourer” a na rozvoru přes 2,8 metru bude uvnitř jistě dost místa pro čtyři lidi. Jen jeden pár dveří je samozřejmostí, stejně jako bezrámová okna a dlouhá a relativně členitá kapota. Přední spoiler je karbonový a výdechy za předními koly snad nebudou jen na parádu. Uhlazený design pokračuje i vzadu, kde vidíme LEDková světla námětem podobná těm předním a dvě dost velké koncovky výfuku. A nápis „Concept” na víku zavazadelníku.
Kabina působí možná až moc moderně a ne zcela reálně; většinu palubní desky a v podstatě celou středovou konzoli zabírají displeje. Není tu ani pořádný volič převodovky, jeho funkci budou patrně zastupovat nějaká tlačítka. V interiéru také nacházíme karbon a některé povrchy svou texturou údajně připomínají písek na pláži. Ve výbavě je aktivní rušení okolního hluku a ventilace čistí nasávaný vzduch a má údajně i funkci aromaterapie, ať to zrovna v autě znamená cokoliv.
„V designu Avisty je elegantní jednoduchost, která ladí s čistotou výkonů auta a nadčasovou krásou, která je charakteristická pro design Buicku,” komentuje Bryan Nesbitt, šéf globálního designu u Buicku. „Byla navržena tak, aby zachytila ducha perfektní jízdy,” dodává. A vskutku, dovedeme si představit velmi příjemnou jízdu přes půl kontinentu v komfortním interiéru, se čtyřmi stovkami koní pod kapotou a s takto krásnou skořápkou.
Buick v současnosti nahlíží na Avistu jako na koncept, který „znovu oživuje historické kořeny u výkonných aut”. Spolu s faktem, že je založena na existující technice, by to mohlo dávat naději, že někdy v budoucnu uvidíme Avistu i v prodeji. Zde spíše spekulujeme ale rozhodně by to bylo zajímavé ozvláštnění nabídky.


















Buick Avista má elegance i síly na rozdávání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 5 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejčtenější články
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
17.11.2025
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
18.11.2025
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
18.11.2025
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI
18.11.2025
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.18. 11:49 - pavproch
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 10:13 - spooon
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 09:30 - mattonecz
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
