Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick Avista je elegantní kupé s pohonem zadních kol. Má 405 koní
11.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Koncept grand toureru Buicku sdílí platformu s Chevy Camaro, má čtyřsetkoňovou V6 a „aromaterapii” v kabině. Produkce je zatím otázkou.
Detroitský autosalon odhalil novinku Buicku, kterou se tato značka chce odlišit od evropského Opelu, jehož modely ve většině prodává s vlastními logy a parazituje tak na vlastní minulosti. Kupé, které si můžeme prohlédnout na obrázcích, by tuto praxi mělo změnit - jmenuje se Avista a má být prémiovým, ale zároveň sportovním vozem. To první znamená spoustu prostoru a komfortu v kabině, to druhé zase čtyři stovky koní.
Čtete správně, koncept Avista je poháněn přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu tří litrů, který dává 405 koní a směřuje je přes osmistupňový automat na zadní kola. Motor umí vypínat válce a má funkci start-stop. A podvozek nabídne tlumiče Magnetic Ride Control pro dokonalé pohodlí a zároveň pevnost v zatáčkách.
Avista stojí na podvozkové platformě Alpha, může tedy sdílet techniku s novým Chevroletem Camaro nebo Cadillakem ATS; odtud jistě pohon zadních kol a osmistupňový automat. Avista má i stejný rozvor jako tyto dva vozy, 2 812 mm. Zda by se pod její kapotu vešel osmiválec, bohužel nevíme, ale i V6 je dobrou volbou, zejména když s sebou netahá elektromotory a baterie.
Vůz je označen za „soudobý grand tourer” a na rozvoru přes 2,8 metru bude uvnitř jistě dost místa pro čtyři lidi. Jen jeden pár dveří je samozřejmostí, stejně jako bezrámová okna a dlouhá a relativně členitá kapota. Přední spoiler je karbonový a výdechy za předními koly snad nebudou jen na parádu. Uhlazený design pokračuje i vzadu, kde vidíme LEDková světla námětem podobná těm předním a dvě dost velké koncovky výfuku. A nápis „Concept” na víku zavazadelníku.
Kabina působí možná až moc moderně a ne zcela reálně; většinu palubní desky a v podstatě celou středovou konzoli zabírají displeje. Není tu ani pořádný volič převodovky, jeho funkci budou patrně zastupovat nějaká tlačítka. V interiéru také nacházíme karbon a některé povrchy svou texturou údajně připomínají písek na pláži. Ve výbavě je aktivní rušení okolního hluku a ventilace čistí nasávaný vzduch a má údajně i funkci aromaterapie, ať to zrovna v autě znamená cokoliv.
„V designu Avisty je elegantní jednoduchost, která ladí s čistotou výkonů auta a nadčasovou krásou, která je charakteristická pro design Buicku,” komentuje Bryan Nesbitt, šéf globálního designu u Buicku. „Byla navržena tak, aby zachytila ducha perfektní jízdy,” dodává. A vskutku, dovedeme si představit velmi příjemnou jízdu přes půl kontinentu v komfortním interiéru, se čtyřmi stovkami koní pod kapotou a s takto krásnou skořápkou.
Buick v současnosti nahlíží na Avistu jako na koncept, který „znovu oživuje historické kořeny u výkonných aut”. Spolu s faktem, že je založena na existující technice, by to mohlo dávat naději, že někdy v budoucnu uvidíme Avistu i v prodeji. Zde spíše spekulujeme ale rozhodně by to bylo zajímavé ozvláštnění nabídky.


















Buick Avista má elegance i síly na rozdávání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před hodinouNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejnovější články
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před hodinouCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 2 hodinamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před 3 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 5 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 09:05 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom