Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick Avista je elegantní kupé s pohonem zadních kol. Má 405 koní
11.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Koncept grand toureru Buicku sdílí platformu s Chevy Camaro, má čtyřsetkoňovou V6 a „aromaterapii” v kabině. Produkce je zatím otázkou.
Detroitský autosalon odhalil novinku Buicku, kterou se tato značka chce odlišit od evropského Opelu, jehož modely ve většině prodává s vlastními logy a parazituje tak na vlastní minulosti. Kupé, které si můžeme prohlédnout na obrázcích, by tuto praxi mělo změnit - jmenuje se Avista a má být prémiovým, ale zároveň sportovním vozem. To první znamená spoustu prostoru a komfortu v kabině, to druhé zase čtyři stovky koní.
Čtete správně, koncept Avista je poháněn přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu tří litrů, který dává 405 koní a směřuje je přes osmistupňový automat na zadní kola. Motor umí vypínat válce a má funkci start-stop. A podvozek nabídne tlumiče Magnetic Ride Control pro dokonalé pohodlí a zároveň pevnost v zatáčkách.
Avista stojí na podvozkové platformě Alpha, může tedy sdílet techniku s novým Chevroletem Camaro nebo Cadillakem ATS; odtud jistě pohon zadních kol a osmistupňový automat. Avista má i stejný rozvor jako tyto dva vozy, 2 812 mm. Zda by se pod její kapotu vešel osmiválec, bohužel nevíme, ale i V6 je dobrou volbou, zejména když s sebou netahá elektromotory a baterie.
Vůz je označen za „soudobý grand tourer” a na rozvoru přes 2,8 metru bude uvnitř jistě dost místa pro čtyři lidi. Jen jeden pár dveří je samozřejmostí, stejně jako bezrámová okna a dlouhá a relativně členitá kapota. Přední spoiler je karbonový a výdechy za předními koly snad nebudou jen na parádu. Uhlazený design pokračuje i vzadu, kde vidíme LEDková světla námětem podobná těm předním a dvě dost velké koncovky výfuku. A nápis „Concept” na víku zavazadelníku.
Kabina působí možná až moc moderně a ne zcela reálně; většinu palubní desky a v podstatě celou středovou konzoli zabírají displeje. Není tu ani pořádný volič převodovky, jeho funkci budou patrně zastupovat nějaká tlačítka. V interiéru také nacházíme karbon a některé povrchy svou texturou údajně připomínají písek na pláži. Ve výbavě je aktivní rušení okolního hluku a ventilace čistí nasávaný vzduch a má údajně i funkci aromaterapie, ať to zrovna v autě znamená cokoliv.
„V designu Avisty je elegantní jednoduchost, která ladí s čistotou výkonů auta a nadčasovou krásou, která je charakteristická pro design Buicku,” komentuje Bryan Nesbitt, šéf globálního designu u Buicku. „Byla navržena tak, aby zachytila ducha perfektní jízdy,” dodává. A vskutku, dovedeme si představit velmi příjemnou jízdu přes půl kontinentu v komfortním interiéru, se čtyřmi stovkami koní pod kapotou a s takto krásnou skořápkou.
Buick v současnosti nahlíží na Avistu jako na koncept, který „znovu oživuje historické kořeny u výkonných aut”. Spolu s faktem, že je založena na existující technice, by to mohlo dávat naději, že někdy v budoucnu uvidíme Avistu i v prodeji. Zde spíše spekulujeme ale rozhodně by to bylo zajímavé ozvláštnění nabídky.


















Buick Avista má elegance i síly na rozdávání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
před 2 hodinamiVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí včera 16:30
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez včera 16:15
- Vítězem Masia, 18. Vostatek včera 16:00
- Herrera slaví titul včera 15:00
- Titul pro čínský motocykl Kove, Fernandez mistrem světa včera 13:00
Nejnovější články
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
před 2 hodinamiZbavit se zbytečných zaměstnanců nakonec pro Mercedes nebylo tak těžké. Stačilo jim nabídnout 13 milionů a jdou sami
před 3 hodinamiAž moc nápadně ošizené BMW i5 lidé nechtějí, dealeři ho zkouší udat s až 30procentními slevami
před 5 hodinamiDealeři aut v Číně krachují po tisících, hlavní důvody jsou varováním i pro Evropu
včeraPoslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.20. 10:34 - Truck Daškam
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam