Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick Avista je elegantní kupé s pohonem zadních kol. Má 405 koní
11.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Koncept grand toureru Buicku sdílí platformu s Chevy Camaro, má čtyřsetkoňovou V6 a „aromaterapii” v kabině. Produkce je zatím otázkou.
Detroitský autosalon odhalil novinku Buicku, kterou se tato značka chce odlišit od evropského Opelu, jehož modely ve většině prodává s vlastními logy a parazituje tak na vlastní minulosti. Kupé, které si můžeme prohlédnout na obrázcích, by tuto praxi mělo změnit - jmenuje se Avista a má být prémiovým, ale zároveň sportovním vozem. To první znamená spoustu prostoru a komfortu v kabině, to druhé zase čtyři stovky koní.
Čtete správně, koncept Avista je poháněn přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu tří litrů, který dává 405 koní a směřuje je přes osmistupňový automat na zadní kola. Motor umí vypínat válce a má funkci start-stop. A podvozek nabídne tlumiče Magnetic Ride Control pro dokonalé pohodlí a zároveň pevnost v zatáčkách.
Avista stojí na podvozkové platformě Alpha, může tedy sdílet techniku s novým Chevroletem Camaro nebo Cadillakem ATS; odtud jistě pohon zadních kol a osmistupňový automat. Avista má i stejný rozvor jako tyto dva vozy, 2 812 mm. Zda by se pod její kapotu vešel osmiválec, bohužel nevíme, ale i V6 je dobrou volbou, zejména když s sebou netahá elektromotory a baterie.
Vůz je označen za „soudobý grand tourer” a na rozvoru přes 2,8 metru bude uvnitř jistě dost místa pro čtyři lidi. Jen jeden pár dveří je samozřejmostí, stejně jako bezrámová okna a dlouhá a relativně členitá kapota. Přední spoiler je karbonový a výdechy za předními koly snad nebudou jen na parádu. Uhlazený design pokračuje i vzadu, kde vidíme LEDková světla námětem podobná těm předním a dvě dost velké koncovky výfuku. A nápis „Concept” na víku zavazadelníku.
Kabina působí možná až moc moderně a ne zcela reálně; většinu palubní desky a v podstatě celou středovou konzoli zabírají displeje. Není tu ani pořádný volič převodovky, jeho funkci budou patrně zastupovat nějaká tlačítka. V interiéru také nacházíme karbon a některé povrchy svou texturou údajně připomínají písek na pláži. Ve výbavě je aktivní rušení okolního hluku a ventilace čistí nasávaný vzduch a má údajně i funkci aromaterapie, ať to zrovna v autě znamená cokoliv.
„V designu Avisty je elegantní jednoduchost, která ladí s čistotou výkonů auta a nadčasovou krásou, která je charakteristická pro design Buicku,” komentuje Bryan Nesbitt, šéf globálního designu u Buicku. „Byla navržena tak, aby zachytila ducha perfektní jízdy,” dodává. A vskutku, dovedeme si představit velmi příjemnou jízdu přes půl kontinentu v komfortním interiéru, se čtyřmi stovkami koní pod kapotou a s takto krásnou skořápkou.
Buick v současnosti nahlíží na Avistu jako na koncept, který „znovu oživuje historické kořeny u výkonných aut”. Spolu s faktem, že je založena na existující technice, by to mohlo dávat naději, že někdy v budoucnu uvidíme Avistu i v prodeji. Zde spíše spekulujeme ale rozhodně by to bylo zajímavé ozvláštnění nabídky.


















Buick Avista má elegance i síly na rozdávání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 9 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Studie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 2 hodinamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 4 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
před 5 hodinamiBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 7 hodinamiZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva