Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BYD Qin Hybrid: čínské auto nemusí být slabé, tohle má 303 hybridních koní
14.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Že ani čínské vozy nemusí být brzdou provozu, se snaží ukázat tmaní automobilka BYD. Model Qin kombinuje benzínové turbo s elektromotorem.
Čínská automobilka BYD vám nemusí být příliš známá, avšak ani u nás o ní nemluvíme poprvé. Jednak postavila skutečné auto na dálkové ovládání a jednak spolupracuje s Mercedesem na vývoji elektromobilu. Nevíme, jakou má tato kooperace perspektivu, neboť Daimler se momentálně angažuje hlavně v BAIC, ale i tak naznačuje, že BYD není prázdnou nádobou.
Dokazuje to nakonec i její poslední krok, představení modelu Qin Hybrid. Samotný Qin je nástupcem staršího F3 a Číňané mu nyní dopřáli hybridní pohon. Ten však není zaměřena až tak péči o matku Zemi, neboť jeho čtyřválcový turbomotor o objemu 1,5 litru a výkonu 154 koní spolupracuje s elektromotorem o 149 koních. Oba jsou pak patrně schopny podávat plný výkon současně a efektivně jej spojit do jednoho výstupu, protože automobilka avizuje celkový výkon 303 koní. Taková hodnota není vůbec k zahození, nevíme však, kam tento výkon směřuje - 303 koní jen na přední nápravě by už byla pořádná porce.
Hodnota zrychlení z nuly na stovku je podle výrobce 6,9 vteřiny a průměrná spotřeba paliva by se měla udržet na 2 l/100 km. Toto číslo však mohlo vzniknout podobným způsobem, jako u Volkswagenu XL1, u kterého Wolfsburg uváděl 0,9 l/100 km - ale půlku z těch 100 km ujel čistě na elektřinu. Hmotnost Qinu neznáme, ale žádné pírko to asi nebude, neznáme pak ani specifikace akumulátorů, víme ovšem, že je možné je dobíjet i ze zásuvky.
Oproti svému předchůdci, modelu F3, dostal Qin agresivnější a modernější rysy přední a zadní části, které mohou trochu připomínat některé Peugeoty. Při pohledu ze strany je stále poznat silueta F3, zejména trochu krabicoidní tvary v zadní části kabiny.
BYD Qin Hybrid se v čínských showroomech objeví v listopadu s cenovkou 200 tisíc juanů, tedy v přepočtu asi 585 tisíc korun. Po započtení státních dotací by cena mohla spadnout až na 160 tisíc juanů, tedy asi 467 tisíc korun - což na 303 koní pod pravou nohou řidiče není vůbec špatné. V Evropě se však Qinu téměř jistě nedočkáme.


Na první pohled nový BYD Qin Hybrid nevypadá na to, že by měl 303 koní. Podle výrobce tomu tak ale skutečně je
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejčtenější články
Tahle flotila nových policejních aut zločincům strach asi nenažene, v místě svého působení ale dává jistý smysl
19.5.2025Nový šéf Nissanu zkouší hodit vinu za současnou krizi firmy na Carlose Ghosna, baští mu to jen lidé bez špetky kritického uvažování
19.5.2025Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
19.5.2025Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
19.5.2025Hammond s Mayem se naposledy projeli po trati Top Gearu, na které psali historii, pár slz při tom ukápne
19.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva