Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Camaro Z28 je o parník lepší než Mustang Boss, na 'Ringu může být rychlejší, říká GM
17.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Přímo GM „prokázal”, že Chevy Camaro Z28 je ve všech ohledech lepší, než konkurenční Mustang Boss 302. Chce se měřit i s Porsche 911 GT3.
Není to tak dávno, co jsme tu měli video, na kterém Chevrolet Camaro Z/28 zdolal Nordschleife za velmi dobrých 7:37, a to i s deštěm v závěrečných částech měřeného kola. Prostor ke zlepšení tady určitě je, a to nejen ve spojitosti s deštěm. General Motors dokonce říká, že kdyby byla celá trať suchá, Camaro Z/28 by zvládlo čas o šest vteřin lepší - tedy někde v teritoriu Porsche 911 GT3 RS, a to je jistě odvážné tvrzení. S ohledem na zmíněný záznam nemáme důvod mu nevěřit, otázkou ale je, proč jej výrobce nepodložil adekvátním videem - dle vlastních slov testovací piloti GM ujeli na Ringu tisíc mil (1 609 km) a určitě byla chvíle, kdy byl celý okruh suchý...
Názornou ukázkou toho, že Camaro Z/28 je lepší, než konkurence na poli pony cars, má být také další počin GM. Vzali Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca a ono Camaro na zkušební polygon GM v Milbrooku v Michiganu. I když by asi bylo logičtější postavit Z/28 proti Mustangu GT500, ale Al Oppenheiser, šéfinženýr Camara, říká, že Boss 302 Laguna Seca je „nejschopnější okruhové auto, které Ford má.”
Tím ale chvála Mustangu končí - ve všech měřených ohledech je Camaro Z/28 lepší, jak se můžete přesvědčit na videu. Nakonec zajede na 4,6 km dlouhém silničním okruhu Camaro čas 1:53,71, o 5,3 vteřiny rychlejší, než se to povede Mustangu. Verze GT500 by prý byla ještě o téměř sekundu pomalejší.
I když se asi nedalo čekat nic moc jiného, když se jedná o video z dílen GM, Chevrolet to s Camarem Z/28 skutečně myslí vážně. Pod kapotou pracuje sedmilitrový osmiválec LS7 o výkonu 505 koní a 652 Nm se suchou olejovou vanou a na zadní kola přenáší výkon přes velmi krátce poskládanou šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál, reagující na vstupní točivý moment - čím víc ho je, tím větší je svornost.
Camaro Z/28 je spíše než na brutální sílu soustředěno - jakkoliv se to může zdát nepravděpodobné - na nízkou hmotnost. Sama za sebe hovoří i klimatizace - která není v základní výbavě, ale v té příplatkové. Standardem však jsou aerodynamické úpravy, zahrnující masivní přední lízátko a spoiler na víku kufru, se starají o přítlak 200 kg v rychlosti 240 km/h.
V ceně také budou karbon-keramické brzdy, vepředu s průměrem 394 mm a šestipístkovými brzdiči a vzadu s průměrem 390 mm a čtyřpístky, a pneumatiky Pirelli Trofeo R mají rozměr 305/30ZR19. Ano, přes třicet centimetrů široké gumy i na přední nápravě. V kombinaci s novým odpružením zvládne Camaro Z/28 přetížení 1,08 g v zatáčkách a 1,5 g při brzdění.
Odpružení má nic neříkající název Multimatic, ale pochází ze závodů monopostů a má všechno včetně gumových uložení tvrdší, jen stabilizátory o 3 mm tenčí pro lepší kompenzaci menších pohybů komponent podvozku. Tlumiče používají technologii DSSV (Dynamic Suspensions Spool Valve), která usměrňuje proud oleje při stlačení nebo roztažení tlumiče speciálními průchody.
Všechno tohle ukazuje, že Chevrolet nechce jít jen cestou zvyšování výkonu, ale dle sloganu „Síla skrze technologie” (který není nepodobný „Náskoku díky technice” od Audi) u loga Multimatic se chce přiblížit nejlepším evropským a japonským sportovním autům. Držme mu palce, je to trnitá cesta.
Do prodeje půjde nové Camaro Z/28 v USA začátkem příštího roku a ceny ještě nebyly oznámeny. Jelikož ale standardní 1SS se 432 koni stojí u nás lehce přes milion, odhadujeme, že Z/28 by nemělo jít přes dva.











































Chevrolet Camaro Z/28 se chce měřit s Porsche 911 GT3, bude na to stačit?
Zdroje: GM, Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 12 minutamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 2 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 4 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub