Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Camaro Z28 je o parník lepší než Mustang Boss, na 'Ringu může být rychlejší, říká GM
17.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Přímo GM „prokázal”, že Chevy Camaro Z28 je ve všech ohledech lepší, než konkurenční Mustang Boss 302. Chce se měřit i s Porsche 911 GT3.
Není to tak dávno, co jsme tu měli video, na kterém Chevrolet Camaro Z/28 zdolal Nordschleife za velmi dobrých 7:37, a to i s deštěm v závěrečných částech měřeného kola. Prostor ke zlepšení tady určitě je, a to nejen ve spojitosti s deštěm. General Motors dokonce říká, že kdyby byla celá trať suchá, Camaro Z/28 by zvládlo čas o šest vteřin lepší - tedy někde v teritoriu Porsche 911 GT3 RS, a to je jistě odvážné tvrzení. S ohledem na zmíněný záznam nemáme důvod mu nevěřit, otázkou ale je, proč jej výrobce nepodložil adekvátním videem - dle vlastních slov testovací piloti GM ujeli na Ringu tisíc mil (1 609 km) a určitě byla chvíle, kdy byl celý okruh suchý...
Názornou ukázkou toho, že Camaro Z/28 je lepší, než konkurence na poli pony cars, má být také další počin GM. Vzali Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca a ono Camaro na zkušební polygon GM v Milbrooku v Michiganu. I když by asi bylo logičtější postavit Z/28 proti Mustangu GT500, ale Al Oppenheiser, šéfinženýr Camara, říká, že Boss 302 Laguna Seca je „nejschopnější okruhové auto, které Ford má.”
Tím ale chvála Mustangu končí - ve všech měřených ohledech je Camaro Z/28 lepší, jak se můžete přesvědčit na videu. Nakonec zajede na 4,6 km dlouhém silničním okruhu Camaro čas 1:53,71, o 5,3 vteřiny rychlejší, než se to povede Mustangu. Verze GT500 by prý byla ještě o téměř sekundu pomalejší.
I když se asi nedalo čekat nic moc jiného, když se jedná o video z dílen GM, Chevrolet to s Camarem Z/28 skutečně myslí vážně. Pod kapotou pracuje sedmilitrový osmiválec LS7 o výkonu 505 koní a 652 Nm se suchou olejovou vanou a na zadní kola přenáší výkon přes velmi krátce poskládanou šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál, reagující na vstupní točivý moment - čím víc ho je, tím větší je svornost.
Camaro Z/28 je spíše než na brutální sílu soustředěno - jakkoliv se to může zdát nepravděpodobné - na nízkou hmotnost. Sama za sebe hovoří i klimatizace - která není v základní výbavě, ale v té příplatkové. Standardem však jsou aerodynamické úpravy, zahrnující masivní přední lízátko a spoiler na víku kufru, se starají o přítlak 200 kg v rychlosti 240 km/h.
V ceně také budou karbon-keramické brzdy, vepředu s průměrem 394 mm a šestipístkovými brzdiči a vzadu s průměrem 390 mm a čtyřpístky, a pneumatiky Pirelli Trofeo R mají rozměr 305/30ZR19. Ano, přes třicet centimetrů široké gumy i na přední nápravě. V kombinaci s novým odpružením zvládne Camaro Z/28 přetížení 1,08 g v zatáčkách a 1,5 g při brzdění.
Odpružení má nic neříkající název Multimatic, ale pochází ze závodů monopostů a má všechno včetně gumových uložení tvrdší, jen stabilizátory o 3 mm tenčí pro lepší kompenzaci menších pohybů komponent podvozku. Tlumiče používají technologii DSSV (Dynamic Suspensions Spool Valve), která usměrňuje proud oleje při stlačení nebo roztažení tlumiče speciálními průchody.
Všechno tohle ukazuje, že Chevrolet nechce jít jen cestou zvyšování výkonu, ale dle sloganu „Síla skrze technologie” (který není nepodobný „Náskoku díky technice” od Audi) u loga Multimatic se chce přiblížit nejlepším evropským a japonským sportovním autům. Držme mu palce, je to trnitá cesta.
Do prodeje půjde nové Camaro Z/28 v USA začátkem příštího roku a ceny ještě nebyly oznámeny. Jelikož ale standardní 1SS se 432 koni stojí u nás lehce přes milion, odhadujeme, že Z/28 by nemělo jít přes dva.











































Chevrolet Camaro Z/28 se chce měřit s Porsche 911 GT3, bude na to stačit?
Zdroje: GM, Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
