Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s
21.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
O osmikvaltu Corvette už víme, až nyní se však dozvídáme konkrétní hodnoty zrychlení či spotřeby. Na stovce je o desetinu dříve a spálí o 0,4 l méně.
Už delší dobu víme, že Chevy Corvette pro rok 2015 dostane do nabídky osmistupňový automat, který nahradí starší šestikvalt. Měl snížit jak spotřebu, tak i čas potřebný ke zrychlení z nuly na stovku. Chevrolet se holedbal, že novou převodovku postavil zcela sám a že bude umět řadit rychleji, než sedmistupňová dvouspojka PDK od Porsche; konkrétní čísla však neposkytl. Nyní už konečně víme, jak to se změnami je.
Začněme s tím podstatnějším - se zlepšením času zrychlení. S paketem Z51 ukrojí osmikvalt z času zrychlení na stovku jednu desetinu vteřiny, 'Vette 2015 to tedy bude trvat 3,7 s. Zlepšení na čtvrtmíli je stejné, z dvanácti vteřin se stalo 11,9. Vylepšení bylo dosaženo údajně zejména agresivnějším prvním převodovým stupněm. Tato čísla platí v případě použití standardního diferenciálu s poměrem 2,73:1.
Nová čísla spotřeby pro Corvette C7 2015 s osmistupňovým automatem jsou také o kousek lepší, ale jen mimo město. Tam si 6,2litrový osmiválec LT1 vezme 9,7 litru paliva na 100 km oproti dřívějším 10,1, teoretická úspora tedy činí 0,4 litru. Čísla spotřeby pro město a kombinaci, tedy 17,7, resp. 14,1 litru, zůstávají stejná.
K mimoměstskému snížení pomáhají nejen dva kvalty navíc, ale také jiný diferenciál - kdo si novou Corvette objedná s automatem a bez paketu Z51, dostane diferenciál s poměrem 2,41:1. Motor tedy ve 110 km/h bude točit o osm procent, tedy 123 otáček méně. Jak se v tomto případě změní zrychlení na stovku a čas na čtvrtmíli, zatím není známo, stejně jako ještě nejsou k dispozici údaje o spotřebě Corvette C7 s paketem Z51.
Pro ty, kteří preferují manuální převodovku, je stále k dispozici „seven-on-the-floor”, tedy standardní sedmistupňová ručně řazená skříň. V technických specifikacích takto vybavených Corvette se nic nemění, na stovce budou za 3,8 vteřiny a městská spotřeba zůstává na 16,6 litrech, mimoměstská na 9,7 litrech benzínu na 100 km.





























Chevrolet Corvette pro rok 2015 dostane nový automatický osmikvalt, který o trochu vylepší jak zrychlení, tak mimoměstskou spotřebu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 5 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 29 minutami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před hodinou
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 3 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 4 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
