Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská Škoda Kodiaq i se zvláštní výbavou se prodává za ceny, o nichž se nezdá ani Karoqu
22.9.2020 | Petr Miler
Nemusí působit tím dojmem, ale je to opravdu velké auto, které svými rozměry téměř na milimetr vyrovnává nabídku Škody Kodiaq. Přesto stojí zlomek, i s pozoruhodnou výbavou.
Prakticky všechna čínská auta jsou zajímavá poměrem své ceny a toho, co za ni dostanete, zdaleka ne všechna ale dokážou zaujmout i jinak. Nepovedený design, odpudivé interiéry či technika z dob krále Klacka, to všechno umí rychle odradit, vedle podobných vozů ale pořad existují takové, na které se dobře dívá, jejichž interiéry lákají, technika přinejmenším neodrazuje a přesto stojí pořád pro Evropana nepochopitelně malé peníze.
Jedním z takových aut je čerstvá novinka čínské značky BYD, která vytáhla na světlo světa SUV nazvané Song Plus. Může působit dojmem menšího vozu, ve skutečnosti je to ale velikostně dokonalá obdoba Škody Kodiaq. Na délku měří 4 705 mm, na šířku 1 890 mm, na výšku 1 680 mm a stojí na podvozku s rozvorem 2 765 mm. Jde tak o auto o 8 mm delší, 8 mm širší a 4 mm vyšší než Kodiaq, vskutku zanedbatelné rozdíly. Rozvor má Škoda delší o 26 mm, ale ani to není dramatická diference.
Jen kvůli rozměrům ale o autě mluvit nechceme. Přinejmenším přijatelné je svým vnějším, vcelku originálním designem, zaujmout se ale snaží hlavně v interiéru. Podívejte se na něj sami - chce být atraktivní nejen designem a použitými materiály, ale i pár více či méně originálními vychytávkami. Jednou z nich jsou integrované a přesto ovladatelné opěrky hlavy, jinou displej před spolujezdcem, který si umí hrát na obložení dle volby nebo zobrazovat vybrané informace.
Předností vozu má být také vnitřní prostor, a to nejen pro pasažéry, kteří si mohou užívat zejména ve druhé řadě sedadel s prý optimálním, 28° sklonem opěradel. Auto počítá pouze s pěticí sedadel, v takovém případě nabízí zavazadelník o objemu 574 litrů. Pokud zadní sedadla sklopíte, k dispozici je až 1 477 litrů. Na palubě jsou ale i všemožné další vychytávky - palubní systém permanentně připojený na internet s možností online aktualizací auta v stylu Tesly nebo odemykání přes telefon za pomoci NFC, parkovací asistent s 360° pohledem okolo vozu, řada jízdních asistentů a další z perel - holografické zobrazení vozu upozorňující na nedostatky v té či oné části.
Po stránce techniky dostalo auto zbrusu nový motor 1,5TI, přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec, který dává až 132 kW (185 koní) výkonu a 288 Nm točivého momentu. Má být o 20 procent výkonnější a přesto o 15 procent úspornější než předchůdce a standardně posílá výkon na přední kola přes sedmistupňovou dvouspojku.
Je tu hodně o čem psát, přesto jde pořád o laciné čínské zboží. Vůz velký jako Kodiaq s ojedinělou výbavou a slušným motorem stojí od 115 800 CNY, tedy asi 393 tisíc Kč. Za to u nás nekoupíte ani Karoq, a to vlastně ani za cenu maximálně našlapané verze za 143 800 CNY, tedy asi 488 tisíc Kč. Tohle prostě vypadá na lákavou nabídku.
BYD Song Plus pěje docela lákavou píseň, za své ceny toho nabízí až neuvěřitelně mnoho. Foto: BYD
Zdroj: BYD
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva