Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit

Dacie u nás platí za velmi levná auta, tato byste ale i za cenu té nejlevnější z nich koupili dvě a ještě by vám zbylo dost peněz. Už loni se z něj vyklubal velký hit, teď míří prodejně jen výš.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit

4.4.2021 | Petr Prokopec

Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit

/

Foto: Wuling

Dacie u nás platí za velmi levná auta, tato byste ale i za cenu té nejlevnější z nich koupili dvě a ještě by vám zbylo dost peněz. Už loni se z něj vyklubal velký hit, teď míří prodejně jen výš.

Elektrickým autům je vytýkáno mnohé, tím hlavním ale zůstává cena. Ta je zkrátka příliš vysoká na to, co tato auta nabízí a jak je lze v současnosti používat. Zákazníci přitom soustavně naznačují, že pokud by nemuseli sahat do kapes tak hluboko, nevadil by jim ve výsledku ani nižší dojezd. Z elektromobilů by se mohla stát druhá auta do města a byť v České republice by tento model využití až tak dobře nefungoval, v bohatších zemích by většina lidí mohla mít druhé auto na delší cesty do odlehlejších míst, které by s elektřinou nepracovalo.

Čínský model automobilek SAIC, GM a Wuling výše zmíněné zadání plní do puntíku. Říká si jednoduše Hongguang Mini EV a měří 2 917 milimetrů na délku, díky čemuž jen lehce překonává Smart ForTwo. Je to tedy malé auto, oproti Smartu ale má delší rozvor (1 940 mm) a s 1 621 milimetry je citelně vyšší, proto také dokáže pobrat čtveřici cestujících.

Je nicméně třeba dodat, že jakmile jsou obsazena všechna sedadla čínského elektromobilu, je třeba zapomenout na převoz větších zavazadel. Přesto však Hongguang Mini EV zvládne pobrat i dětský kočárek, neboť po sklopení zadních sedadel je možné počítat se 740litrovým objemem. V té chvíli je ale již novinka pouze dvoumístná a při šířce 1 493 mm nebude ani prostoru pro ramena na rozdávání.

Palubní architektura je zřetelně minimalistická, víceméně tu máme pouze jeden informační panel, a tím vše hasne. Stejně tak nelze očekávat ani žádné zázraky pod kapotou. Nachází se pod ní elektromotor o výkonu 27 koní a baterie o kapacitě 13,82 kWh. Hongguang Mini EV se tedy dokáže rozjet maximálně na 100 km/h, díky čemuž může legálně na dálnice. Nižší tempo navíc pomohlo natáhnout dojezd na použitelných 200 km, alespoň podle norem.

Suma sumárum tak lze říci, že po motorické stránce čínská novinka nemá čím ohromit. Její krabicoidní vzhled pak asi každému nesedne, jde spíše o jedno z nejneatraktivnějších aut poslední doby. Jenže před skutečností, že tu máme elektromobil schopný převézt čtveřici lidí na vzdálenost 200 km, je přesto třeba smeknout, protože je neuvěřitelně levné.

Auto vstoupilo v červnu 2020 do prodeje za cenu jen 28 800 yuanů a drží si ji dodnes. To je v přepočtu za pouhých 97 tisíc korun - výrazně levněji než jakýkoliv benzinový či dieselový vůz, který je dnes v prodeji v Evropě, i nejlevnější Dacia Sandero s výbavou 0,0nic stojí 240 tisíc. A přestože se začal prodávat teprve v polovině roku, stal se loni nejprodávanějším elektrickým autem v Číně - sám překonal všechny Tesly, Volkswageny i vozy dalších známějších značek.

Rozjížděl se pomalu - v červnu Wuling hlásil jen 1 048 prodaných aut, v červenci už lepších 7 348 a v srpnu ještě zajímavějších 9 510. Pak se ale teprve věci daly do pohybu - září přineslo 14 495 prodejů, říjen 20 631, listopad 33 094 a prosinec dokonce 35 388. To je dohromady 121 464 vozů, na půlroční bilanci elektrického auta na jediném trhu obrovské číslo.

Úspěchy navíc neskončily loni, lednových 36 762 prodaných aut dokonce překonalo všechny rekordy a i v Číně tradičně slabší únor přinesl další 20 167 zářezů na pažbě prodejní bilance. To je dohromady skoro 57 tisíc aut, tedy jinými slovy - Wuling Hongguang Mini EV dosáhl za dva měsíce téměř poloviny loňský prodejů. A z necelých 87 tisíc elektrických modelů prodaných letos v Číně všemi značkami bere téměř 20procentní podíl. Elektromobil zkrátka může být úspěšný, jen je třeba jej nabízet pro adekvátní využití za adekvátní cenu.


Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 1 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 01Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 2 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 02Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 3 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 03Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 4 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 06Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 5 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 12Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 6 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 13Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 7 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 14Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 8 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 dalsi 01Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 9 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 dalsi 02Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 10 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 dalsi 03Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 11 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 dalsi 04Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 12 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 15Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 13 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 16Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 14 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 17Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 15 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 18Čínské auto pro čtyři o 143 tisíc levnější než nejlevnější Dacia je stále větší prodejní hit - 16 - Wuling Hongguang Mini EV 2020 prvni sada 19
Hongguang Mini EV se prodává za velmi nízkou cenu, přestože jde o čtyřmístný elektromobil schopný nabídnout i velký kufr. Zájem o něj je opravdu velký - jen za letošní dva měsíce oslovil dalších 57 tisíc zákazníků. Foto: Wuling

Zdroje: CAAM, Wuling

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.