Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda
10.7.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Když Citroën před pár lety představil model C4, svět zůstal v údivu. Naprosto ojedinělý vzhled si získal své příznivce i odpůrce, z obou táborů ale zaznívaly hlasy, že tento design se jen tak nepřežije. Chyba lávky, i C4 zevšedněl a tento týden byl představen ve své inovované verzi.
Ačkoli si mnozí před čtyřmi léty mysleli, že tento model musí být kvůli svému vzhledu naprostým propadákem, nestalo se tak. Od uvedení se do dnešních dní prodalo více než 900 000 cé-čtyřek a to rozhodně není výsledek, za který by se museli u Citroënu stydět. Nyní tento model prošel celkovou modernizací, která se dotkla vzhledu i techniky. Pojďme na to ale překně popořádku.
Na první pohled se změny dotkly především předního nárazníku. Zatímco nový tvar nasávacího otvrou chlazení dělá vzhled trochu „usměvavějším”, pohled na mlhová světla spíše rmoutí - toto řešení Citroën evidentně odkoukal od Fordu. Změny zaznamenáváme také uvnitř, kde se, jak je tomu u faceliftů zvykem, změnily materiály a barvy čalounění. Upraven byl též centrální sdružený přístroj, do nějž se přestěhoval otáčkoměr, jenž se dosud nacházel přímo před volantem. Tam nyní nenajdeme nic, a tak se podařilo aliminovat roztříštěnost kontrolních prvků, na kterou si někteří majitelé stěžovali. Potěšující je, že kromě nejlevnější výbavy mají nyní všechny verze C4 velurové čalounění.
Zajímavější novinky ale najdeme pod kapotou. C4 nově dostala dva benzínové motory o objemu 1,6 l, které známe z Peugeotu 308 a které vznikly v režii BMW. Jde o tak první vůz značky Citroën, který motorů BMW využívá. Nabízí tak motor VTi 120, který nahradil motor 1,6i 16V, a motor THP 150, jenž nahrazuje jednotku 2,0i 16V. První z nich dává výkon 120 a druhý 150 koní a dosahuje spotřeby v kombinovaném režimu 6,7, resp. 7,7 l/100 km.
Rozšířila se pochopitelně i výbava, zejména ta multimediální. Řešení MyWay je k dispozici již od základního stupně výbavy a kromě rádia s přehrávačem CD a MP3 zahrnuje i hands-free sadu Bluetooth® se zobrazováním informací a adresáře. Ovládání jednotlivých funkcí se provádí na volantu s pevným středem nebo ovladačem na čelní straně rádia. Vylepšen byl NaviDrive s lepším displejem. Obsahuje možnost připojit USB nosič, ale také vestavěný pevný disk pro mapy navigace a pro ukládání hudby. Koncem roku přibude zařízení USB Box pro připojení externích zvukových zařízení skrze konektory USB a běžné „jacky“.
Inovovaný C4 se do prodeje na podzim, ceny lze očekávat na současné úrovni.











Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 10 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 2 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 4 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 5 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 7 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch