Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroen DS5: další francouzská bohyně je na světě
19.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po modelech DS3 a DS4 přichází Citroen s dosud největším modelem ze své nové řady - DS5. Snaží se být něčím více než jen luxusnější C5, daří se mu to?
Citroën dále pracuje na budování image své nové řady DS. Ta si bere jméno od zřejmě nejslavnějšího Citroënu vůbec, původní limuzíny DS, chcete-li déesse nebo česky bohyně. Cílem automobilky je využít existující techniky k vytvoření jakési paralelní řady modelů, které se budou orientovat na náročnější klientelu. Jak jsme již mohli vidět v případě modelu DS3 a zejména pak větším DS4, nejde na to Citroën jen pouhým „přestrojením” existujících modelů, ale spíše vytvořením nově pojatých vozů, které jsou na těch stávajících jen volně založené. A stejným způsobem vznikla i nová DS5, kterou automobilka právě představila před veřejným debutem v čínské Šanghaji.
Jak již název naznačuje, DS5 je dosud největším Citroënem řady DS. S délkou 4,52 metru, výškou 1,5 metru a šířkou 1,85 metru je větší než DS4, ale zároveň menší než C5, tedy alespoň na délku a šířku. Na výšku je naopak o něco vyšší, což naznačuje charakter vozu - více než klasický sedanem nebo kombi je jakýmsi crossoverem, křížencem na pomezí hatchbacku a SUV.
Na pohled vůz nezapře své kořeny v někdejším konceptu C-Sportlounge, stejně dobře jej ale můžeme označit jako „přerostlou DS4”. Vůz si prakticky odpouští větší designové výstřelky a zejména mnoha svými detaily se drží právě toho, s čím přišla DS4. Ve výsledku jde tak o jakýsi mix obou zmíněných aut - z C-Sportlounge si bere hlavně svůj základní tvar, z DS4 řešení drobnějších částí.
I interiér lze stručně popsat jako typický pro modely s písmeny DS v názvu, když k jakési bachratější základní architektuře přidává řadu kvalitních materiálů jako dřevo, hliník a kůži. A ostatně i sedadla Bracelet jsou poněkud zvláštní, když připomenou spíše vaši domácí pohovku než „sicny” automobilu. Za zmínku stojí i fakt, že se DS5 bude chlubit objemným zavazadelníkem o kapacitě až 465 litrů.
O technice vozu zatím nevíme vše, jisté ale je, že se DS5 stane prvním Citroënem, který využije pohonu Hybrid4. Ten sestává z naftového motoru uloženého v přídi a dvou elektromotorů, jenž si našly místo v zadních kolech. Výsledkem je celkový výkon 200 koní, schopnost provozu na čistě elektrický pohon (mělo by se tedy jednat o tzv. plug-in hybrid), spotřeba odpovídající emisím CO2 ve výši 99 g/km a pohon všech kol i přes absenci kardanu a diferenciálu, který se u konvenčního auta o pohon zadní osy stará. Úplné technické parametry přinese buď šanghajský debut, nebo pozdější upřesnění - Hybrid4 jistě nebud jediným pohonem v nabídce.
Dále víme jen tolik, že francouzská novinka se dostane do prodejů ještě před koncem letošního roku a na přiložených snímcích si můžeme prohlédnout již její produkční provedení s šedou barvou karoserie a 20" koly.
Další podrobnosti vám samozřejmě přineseme v momentě, kdy vejdou ve známost.
Citroën DS5 na oficiálních snímcích...
...a na videu ze světové premiéry v Šanghaji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz