Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Člen dozorčí rady Porsche radí Putinovi, aby v Rusku znovu začal vyrábět Škody jako Volhy a Pobědy
9.4.2023 | Petr Miler
Takhle řečené to zní všelijak, tento muž ale není jen tak někdo. A tak se nakonec můžeme dočkat toho, že Rusové budou jeho záměrům naslouchat. Siegfried Wolf má za sebou vskutku pozoruhodnou kariéru v automobilovém průmyslu.
Není to jméno, které by vám rozsvítilo všechny žárovky, jakmile jej někdo vysloví, tedy pokud automobilový průmysl není vaším druhým domovem. Profesor Siegfried Wolf je ale jedním z nejvýznamnějších automobilových manažerů posledních dekád, když se prakticky od píky vypracoval až do čela jednoho z největších výrobců automobilových součástek, rakousko-kanadského konglomerátu Magna International. Vedle toho zastával řadu pozic v představenstvech a dozorčích radách dalších, nejen automobilových společností. A i dnes, ve svých 66 letech, je členem dozorčí rady Porsche SE, která fakticky ovládá koncern Volkswagen a spoustu dalších firem. Od roku 2021 je pak vlastníkem automobilové společnosti Steyr Automotive.
Je to v branži významný a vážený člověk, o kterém se ale v posledních letech mluví spíše kvůli jeho vazbám na Rusko. Nemá smysl těmto slovům dávat negativní konotace, Wolf je Rakušan a Rakousko vždy mělo k Rusku obchodně blízko. Angažoval se tak v některých firmách Olega Děripasky, byl předsedou dozorčí rady Sberbank a loni jsme o něm psali v souvislosti s tím, že v Rakousku chtěl vyrábět ruské dodávky pro Evropu. Své aktivity na tomto poli s ohledem na situaci omezil, úplně aktivní ale být nepřestal.
Německý Der Spiegel informuje o tom, že Wolf přímo ruskému prezidentovi předložil projekt na oživení tamního automobilového průmyslu. Dopisem Putinovi předestřel možnost návratu značek Volha a Poběda tak, že by Rusové využili výrobní kapacitu uzavíraného závodu Volkswagenu v Kaluze a už dříve uvolněných kapacit GAZu v Nižném Novgorodu. Nezačalo by se tedy na zelené louce, Rakušan hovoří o novém stylizování a přeznačkování Škod dříve vyráběných v Rusku právě pod značkami Volha a Poběda.
V Rusku se vyráběly modely Rapid, Octavia, Karoq a Kodiaq, které by podle Wolfa bylo nutné upravit za pomoci charakteristických rysů zmíněných ruských klasik. Obnovení Volhy by podle Wolfa „položilo základy pro další rozvoj nezávislého a moderního automobilového průmyslu v Ruské federaci“. A pokud si nyní říkáte, že je to možná zajímavá myšlenka, kterou ale bude obtížné realizovat, protože by vyžadovala souhlas skupiny VW, znovu připomínáme, kým Wolf je - podle Der Spiegel dosáhl rakouský manažer „principiální dohody“ s manažery VW Group, jakkoli Němci něco takového oficiálně odmítají.
Uvidíme, co se z toho vyvrbí, v tuto chvíli se nám zdá nepravděpodobné, že by neruské strany k něčemu takovému svolily, na to je situace kolem této země příliš ožehavá. Ale kdo ví, v 80. letech minulého století byste asi také neřekli, že tehdejší učeň u Philipsu jednou povede Magnu a stane se profesorem techniky...

Siegfried Wolf má plán, jak Škody dříve vyráběné v Rusku vrátit do prodeje jako Volhy či Pobědy. A předestřel jej Putinovi. Možnost realizace něčeho takového má prý domluvenou s vedením VW Group, kterému je technicky vzato nadřazen skrze svou pozici v dozorčí radě mateřského holdingu Porsche SE. Foto: Steyr Automotive
Zdroj: Der Spiegel
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
Nejnovější články
Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
před 2 hodinami
Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
před 3 hodinami
Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
před 5 hodinami
Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
před 6 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
