Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy?
25.11.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Renault přichystal pro další ročník Andros Trophy vylepšenou verzi soutěžního provedení Dacie Duster. Osedlá ji opět Alain Prost s jediným cílem: zvítězit.
Toto modré vozítko vám může být povědomé. Do povědomí totiž již vstoupilo loni, když v prosinci, tedy ještě několik měsíců před premiérou sériového vozu, vyrazilo pod označením Dacia Duster do boje v tradičním francouzském „ledovém závodě”, tzv. Andros Trophy. Od začátku bylo jasné, že takto sériový Duster vypadat nebude, pár částí vozu ale přece jen odhalil. Povšimněte si např předních a zadních světlometů.
Dnes už je tento příběh minulostí, Dacia Duster již byla dávno představena, uspěla v anketě Auto roku 2011, v České republice se prodává a i my s ní máme jisté zkušenosti. Přesto majitel Dacie, přesněji řečeno jeho divize Renault Sport, vyráží do boje s inovovaným provedením Dusteru s přídomkem Ice. Loni s ním skončil v Andros Trophy druhý, letošní ročník chce vyhrát. Co nového tedy přináší?
Od pohledu je jasné, že Duster Ice toho má se sériovým provedením společného velmi málo. Vůz dokonce nepoužívá ani samonosnou karoserii, stojí na trubkovém rámu, na kterém najdeme kabáte ze sklolaminátu. Vůz je tak 4 001 mm dlouhý a 1 900 mm široký, rozchod a rozvor pak mají míry 1 690 resp. 2 500 mm. Nestandardní je i hmotnost, Duster Ice váží jen 950 kg.
Také řešení pohonu je zcela specifické. Motor je uložen před zadní nápravou a není to žádný dieselový čtyřválec. Jde o zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 l, který známe z velkých Nissanů a Renaultů. Při vrtání 93 mm a zdvihu 73,3 mm dosahuje výkonu 257 kW (360 koní) při 7 500 ot./min. a točivého momentu 360 Nm při 5 500 ot./min. Pracuje se šestistupňovou sekvenční převodovkou SADEV, pohon všech kol je u auta pro ledovou rallye samozřejmostí.
U motoru Renault Sport zapracoval na zlepšení průběhu výkonu ve středních otáčkách, nejde ale o jedinou změnu. Také zavěšení kol bylo upraveno pro lepší fungování na sněžném či ledovém povrchu a nový je i elektrohydraulický posilovač řízení.
O krocení temperamentu vozu se starají kotoučové brzdy o průměru 260 mm vpředu a 265 mm vzadu. Kola mají rozměry 5,5 x 16" a najdeme na nich závodní pneumatiky Continental Ice Racing Contact 3.
Jak jsme již zmínili, v loňském ročníku soutěže si Duster Ice připsal celkové druhé místo, letos chce okusit chuť vítězství. Postarat se o to má i stále čilá legenda formule 1, Alain Prost, který vůz bude pilotovat stejně jako loni. Pokud byste chtěli dění v závodech sledovat, připomínáme, že celá série začíná o víkendu 4. a 5. prosince ve francouzském Thorens.







Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
