Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster v úplném základu se u nás kupodivu neprodává, je čeho litovat?
13.2.2023 | Petr Miler
Dacia Duster bývala jedním z nejlevnějších SUV světa, to už dnes neplatí. Současná cena je pořád relativně nízká, ale mohla by být ještě nižší, kdyby se u nás dala koupit verze „holobyt”. Jinde k mání je.
Když druhá generace Dacie Duster dorazila na český trh, stála od 259 900 Kč. To zní z dnešního pohledu jako sen, neboť za tuto sumu aktuálně nekoupíte z nových aut jedním slovem nic, natož pak kompaktní SUV. To spíš budete rádi, když za takové peníze pořídíte slušnou ojetinu.
Duster dnes začíná na 410 500 Kč, což je u úplně toho samého auta během pár let opravdu drastický posun. Rumunská automobilka ale jen nezdražovala - zastává názor, že u základní verze setrvá pouze nepatrný zlomek zákazníků, většina má díky nízkým cenám chtít víc. Je otázkou, do jaké míry je toto v současné situaci realita realita a do jaké zbožné přání, tak jako tak v Česku začíná Duster až ve verzi Expression, která má třeba i kola z lehkých slitin. Proto se dnes podíváme na to, jak by vypadal váš Duster, kdybyste nehodlali pustit ani pětník navíc a mohli si pořídí základní verzi Essential.
Ta je paradoxně k mání na západ od našich hranic, třeba v Nizozemsku. Právě tamní základ vám přiblíží přiložená galerie, která zachycuje „nizozemský holobyt”. Pohání jej - svérázně - ne úplně základní motor 1,0 turbo Eco-G, tedy 100koňový agregát spalující benzin nebo LPG, který pracuje s pomocí šestistupňového manuálu s přední nápravou. Emitovat by pak měl nejméně 125 gramů CO2 na kilometr, což odpovídá spotřebě 6,8 l LPG na 100 km.
V rámci základní výbavy lze vybírat jen z jedné barvy karoserie (bílá Glacier). Zapomenout pak lze na litá kola, na tomto stupni jsou k dispozici pouze základní 16palcové ocelové ráfky. Obejít se budete muset bez střešních ližin či stříbrně lakovaných ochranných plátů vpředu a vzadu, místo toho je spodní část karoserie lemována pouze černými plasty.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde najdeme volant, sedadla... a to je prakticky vše. Rumunská automobilka ve snaze o udržení ceny co nejníže hodila přes palubu téměř vše, co jen vzdáleně připomíná slova komfort či luxus. Zůstal jen audiosystém a dálkové ovládání na volantu, jinak si musíte vystačit třeba také jen s elektrickým ovládáním předních oken, vzadu jsou nadále jen kličky.
V případě bezpečnosti jsou tu čelní, boční a hlavové airbagy, zmínit můžeme i Isofix na zadních bočních sedadlech, omezovač rychlosti nebo asistent rozjezdu do kopce. Nechybí ani ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil a brzdovým asistentem. Překvapivě tu pak máme i LEDky pro denní svícení nebo tónovaná skla.
Chtěli byste takovou verzi i v Česku? Kdyby přinesla ekvivalentní úsporu cca 40 tisíc Kč, kterou přináší v Nizozemsku? Odpovězte si sami, přímo optikou tamních cen ale není o co stát. I když Dacia Nizozemce docela šidí, tamní daňový systém vyhnal základní cenu beztak až k 22 250 eurům, tedy asi 528 tisíci korunám. Inu, jiný kraj...







Pokud toužíte po základní Dacii Duster, musíte si pro ni zajet do Nizozemska. Tam je stále k dispozici verze Essential s bílým lakem a plechovými koly. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
před 5 hodinamiČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách 08:17
- Bagnaia vítězem, Marc Marquez mistrem světa včera 15:00
- Bulega zůstal v neděli neporažený včera 14:00
- Öncü vyhrál nedělní Supersporty, 17. Vostatek včera 12:00
- Vítězem Superpole Sprint Race se stal Bulega včera 07:30
Nejnovější články
Koupil si tři roky starý elektromobil původně za miliony jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Teď se ho radši zbavuje
před hodinouMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
před 3 hodinamiZ nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
před 4 hodinamiVorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
před 5 hodinamiVěřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.29. 13:18 - Truck Daškam
- IT poradna 09.29. 12:58 - petr_riha
- Onboard videa 09.29. 09:01 - Truck Daškam
- Mazda CX-5 2,5i 09.29. 09:00 - KamilKamil
- whitelist & blacklist 09.28. 23:09 - Kavis
- Politický koutek 09.28. 20:46 - Brus
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.28. 12:11 - Snowman000
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 09.28. 11:27 - pavproch