Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kdysi úspěšná evropská značka se v Číně propadá stále hlouběji, zachránit ji má novinka
17.7.2021 | Petr Miler
Až pozoruhodné množství známých evropských značek najednou v Číně neví, kudy kam. Ty prestižní mají lepší startovací pozici, přesto se Land Rover propadá pod polovinu někdejšího odbytu a chce s tím něco provést.
Tento týden jsme věnovali zvláštní článek rozboru situace na čínském trhu s auty, která je velmi podobná tomu, jaká panovala u nás. Lidé byli nejprve uchváceni vším „západním” a i auta této provenience kupovali prakticky bez rozmyslu. S odstupem času ale zjistili, že domácí značky udělaly velký krok vpřed a jejich místnímu vkusu se přizpůsobují lépe, než ty zahranićní.
Mainstreamové automobilky jako Peugeot, Citroën, Ford nebo i česká Škoda tak za velkou zdí doslova zachází na úbytě a místo stovek tisíc aut ročně najednou prodávají zlomek. Prostě už nestačí, že Škoda je ze západu a jako značka není tak silná, aby její auta lidé chtěli jen proto. Prémiové značky mají pozici snazší, neboť jsou znakem prestiže, ani ty ale nemají nic jisté.
Dokazuje to třeba situace Land Roveru, který byl v Číně též velmi populární, alespoň na své poměry. A už není. Pár let po vstupu na trh vystoupal jeho tamní odbyt až k 61 648 vozům za rok, od té doby ale jen klesá. V předchozích dvou letech už s prodeji zdaleka nepokořil ani 40tisícovou metu ročních prodejů a byť na tom ani letos není vyloženě tragicky, s 16 022 prodanými auty za půl roku míří ke svému nejhoršímu výsledku od vstupu na trh.
Recept na úspěch jsme naznačovali v úterním článku - více se přizpůsobit domácí klientele. Přesně o to se nyní Land Rover pokouší novou verzí Range Roveru Evoque s přídomkem L, která, uhádli jste, nabízí prodlouženou karoserii s větším množstvím místa na zadních sedadlech. Zrovna to jsme označili za pravděpodobně už nedostačující specifikum, ale je to pochopitelně lepší než nic.
Auto je tak 4 531 mm dlouhé, což jej činí o 160 mm delší než nám známý model. A... to je prakticky vše - díky zmíněnému mají cestující vzadu o 125 mm více místa a sklopná opěradla sedadel v úhlu až 7°. Evoque L se dále honosí písmenem L na sloupcích C a do prodeje bude uveden ve třech limitovaných edicích s dvoubarevnou karoserií. Ani jednu ale na oficiálních fotkách Land Roveru nevidíme.
Novinka vstupuje do prodej za cenu od 430 000 yuanů, tedy asi 1,44 milionu Kč a má nahradit standardní, tedy neprodloužený Evoque. Že by byla k mání i jinde než za velkou zdí, nelze vyloučit, je to ale značně nepravděpodobné. Zda tento vůz nakopne slábnoucí prodeje Britů, pak ukáže až čas.








Range Rover Evoque L má pomoci zachránit klesající prodeje Land Roveru v Číně, zda na to bude stačit, uvidíme. Foto: Land Rover
Zdroj: Land Rover
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
včera